Miten lopettaa herkuttelu?
Herkuttelu jäänyt päälle. Elämäntilanteen takia mieli maassa ja herkut tuovat parempaa mieltä. Haittapuolena painonnousun mahdollisuus ja vatsavaivat. Miten tästä vähentää? Ruoka nimittäin auttaa nyt paljonkin henkisen hyvinvoinnin ylläpidossa. Kyseessä siis herkut, jotka eivät tässä määrin ole enää terveydelle hyväksi.
Kommentit (7)
Älä osta herkkuja.
Älä syö herkkuja.
Syö kunnon ruokaa riittävästi.
Keksi muita tapoja piristää itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ongelmaa täälläkin... Ei kai tässä voi muuta kuin pistää stoppi ihan kertakaikkiaan. Eli kolme päivää kun kestää ilman herkkuja (hedelmillä voi korvata makeat) niin sitten helpottaa, kokemuksesta tiedän. Itse varaan hyvää teetä, hedelmiä ja monipuolinen ruokavalio ja säännöllinen aikataulu syömiseen. Siitä se lähtee 👍
Itsekin allekirjoitan tuon, että jos pysyttelee jonkin aikaa herkuista erossa, niin sen jälkeen ei niitä enää niin tee mielikään. Mulla tosin ei helpota vielä kolmessa päivässä, voi mennä viikko tai parikin. Nyt taas jouluna tuli syötyä vähän konvehteja (kun siitä perhanan rasioita saa aina lahjaksi) ja huomaan, että makeanhimo jäänyt taas päälle, mutta kun asian tiedostaa, niin helpompi siitä myös pyrkiä eroon.
Herkuttelu kyllä loppuu kun et syö herkkuja.
Me tehtiin päätös, että karkkia, suklaata, sipsejä ei osteta. Pizzalla tai hampparilla ei käydä, tehdään itse. Jäätelö ei ole pannassa, halutessaan saa kerran viikossa syödä vähän. Omatekoisesta leivonnaisesta emme luovu. Ei ole muuta tehnyt mieli kuin pullaa, en viitsi olla joka haluun leipomassa, opittu pärjäämään myös ilman. Kaikki ollaan tyytyväisiä, paino normalisoituu ja vointi hyvä, ennenkaikkea nukumme hyvin.
Ala syömään kuivahedelmiä. Periaatteessa lohtusyömisessä haetaan syömisestä koituvaa mielihyvää. Kuivatuissa hedelmissä ei ole niin paljon kaloreita.
Samaa ongelmaa täälläkin... Ei kai tässä voi muuta kuin pistää stoppi ihan kertakaikkiaan. Eli kolme päivää kun kestää ilman herkkuja (hedelmillä voi korvata makeat) niin sitten helpottaa, kokemuksesta tiedän. Itse varaan hyvää teetä, hedelmiä ja monipuolinen ruokavalio ja säännöllinen aikataulu syömiseen. Siitä se lähtee 👍