Kumpi ajatus on lahempana omaasi: Tee lapset ennen uraa, kun mitaan uraa ei viela ole, jonka lapsi katkaisisi, vai hanki mahdollisimman paljon kokemusta eli luo uraa jo ennen lasta
jotta sinulla on jotain millä palata työelämään?
Kommentit (7)
Ura hyvään alkuun (cv:ssä arvokkaita vuosia 3-5). Sitten lapset ja sitten takaisin putkeen.
olis hienoa aloittaa, mutta tällä iällä (31) antaa lasten tulla jos on tullakseen, ettei aika aja ohi.
Ehdin olla 5 v töissä ennen ekaa lasta, joten toka urakin jo ihan kiinnostaa, saa nähdä kumpi tulee ensin.
En ajattele uraa käytännössä ollenkaan. Minulle riittää mielekäs, mieluisa ja kohtuupalkattu työ. Olen tehnyt töitä ennen lapsia ja lasten jälkeen. Laitoimme lapset tilaukseen silloin kun halusimme lapsia, emmekä ajatelleet työkuvioiden järjestymistä siinä yhteydessä. Työ on ehdottomasti kakkonen perheen jälkeen.
ennen äitiyslomaa käytynä ammatillinenkoulutus ja amk (eli ihan perus ammatillinen setti), sekä koulujen välissä+ohella kerätty koko ajan työkokemusta (omalta alalta työkokemusta 7 vuodelta), myös muutama viransijaisuus. Eli yleensä töitä tuli tehtyä opiskeluaikana enemmän kuin opiskelin. Silloin vielä olikin mahdollista valvoa yöt jne... ja jaksoi.
Mutta silti äitiyslomalle jäätyäni tunsin itseni vielä sellaiseksi ihmiseksi, jolla ns. uraputki vielä kokonaan edessä. Eli takana vasta opsikelua ja kokemusta, ei uraa.
Nyt nautin kaikessa rauhassa lapseni (2v.) hoitamisesta kotona ja huhtikuussa saamme toisen lapsen. Eli kotona olisi tosiaankin tarkoitus olla siihen saakka kunnes nuorin 3 vuotta. Monta kotivuotta vielä edessä siis.
Mutta ihana tunne kun en tunne itseäni mihinkään sidotuksi, eikä ole velvollisuuden tunnetta palata takaisin esim. työhön tai opiskeluun.
Kun olen lapseni kotona hoitanut, niin sen jälkeen minulle puhaltaa aivan uudet tuulet; aloitan vielä kerran yhden opiskeluputken, ja on ihanaa ajatella, että sen jälkeen voi kaikessa rauhassa siirtyä ns. pysyvään työelämään jne.
Mutta älä liikaa odota, että itselläsi on kaikki valta sen suhteen, miten tämäkään asia elämässäsi tulee menemään...
Että se ensimmäinen. :) Näin ollen myös elintaso vain nousee koko ajan.