Mitä herkkua illaksi?
Tein lasagnea, täysjyvälevyjä, kastikkeessa runsaasti vihanneksia ja söin liikaa, lisänä söin pari tomaattia. Aamupalaksi jugurttia ja marjoja sekä pieni pala leipää ja siivu juustoa. Olen tänään kävellyt 3 km, ajanut pyörällä 2 km ja käynyt jumpassa 45 minuuttia, tuli hiki. Vielä käyn pyöräilemässä kaupassa, mistä tulee edestakaisin 12 km. Jos kalorimäärä on 1500/päivä, onko varaa enää syödä herkkuja illalla? Mitä herkkua ostaisin, ei jäätelöä, se ehtii sulaa matkalla.
Kommentit (4)
Tee herkku itse:kuori ja paloittele kaksi omenaa voideltuun uunivuokaan, lisää päälle kanelia ja hieman hunajaa. Sekoita kulhossa 2dl kaurahiutaleita ja 0,5dl jauhoja(käytän itse kookosjauhoja mutta vehnä tms jauho käy hyvin) ja 0,5dl sokeria ja 1dl rypsiöljyä ja pari tippaa vaniljauutetta. Levitä seos omppujen päälle ja paista 200 asteessa n puoli tuntia :)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:00"]
Tee herkku itse:kuori ja paloittele kaksi omenaa voideltuun uunivuokaan, lisää päälle kanelia ja hieman hunajaa. Sekoita kulhossa 2dl kaurahiutaleita ja 0,5dl jauhoja(käytän itse kookosjauhoja mutta vehnä tms jauho käy hyvin) ja 0,5dl sokeria ja 1dl rypsiöljyä ja pari tippaa vaniljauutetta. Levitä seos omppujen päälle ja paista 200 asteessa n puoli tuntia :)
[/quote]
No kiitos, omenoita oli listalla muutenkin ja kookosjauhoja sekä noita muita aineita löytyy kaapista, tai ei vaniljauutetta, mutta eiköhän vaniljasokeri vältä. Tuo kuulostaa herkulta. Palaan illalla tai huomenna kertomaan, miten maistui. Nyt lähden sinne kauppaan.
Ottamatta kantaa mihinkään muuhun, mun herkkuni on jo pitkään ollut ruisjauhovelli: maitoa, ruisjauhoa, vähän suolaa ja fariinisokeria.