Ahdistaa anopin ja miehen siskon syömiset. Onko ihan normaalia tämmönen?
Kumpikaan ei syö aamupalaa. Juovat vaan kahvia ja teetä ja syövät jonkun hedelmän tai makean keksin.
Lounasta syödään joskus yhden kahden välillä. Mulla on silloin jo sokerit niin alhaalla, että pyörryttää, vaikka oon syönyt tukevan aamiaisen (mm puuroa ja ruisleipää) ja välipalaksi reissaria raejuustolla ja paprikalla sekä rahkaa.
Hedän lounas on ihan vitsi: eilen oli pala jotain vesterpotta piirakkaa (kamalasti juustoa) ja salaattia, jossa oli mm pähkinää! Ei todellakaan mikään kunnon lounas, kyllä lounaaksi kuuluu syödä lämminruoka esim mitä on eilen jäänyt päivälliseltä!
Iltapäivällä sitten kahvia ja keksi juustolla ja hillolla, yök makeeta ja rasvaa, haiseva juusto, en pysty syödä. Usein tossa menee lasillinen jotain kuplivaa näin kun lomalla ollaan. En ymmärrä miksi pitää iltapäivästä juopotella, eikös ilta riitä vai miten?
Päivällinen onkin sitten iha omalukunsa! Kuka ihan oikeasti syö kaheksalta illalla päivä pääaterian? Ja miks pitää olla aina joku alkupala, niinkun joku lihaliemi mikä näyttää ihan kuutiolta? Ja sienipiirakkaa ennuskalla syödä.
Lihaa on tosi harvoin ja kun on, se on raakaa ihan punaista ja sen kanssa jotain kasviksia! Kalaa on tosi usein, mikä mulle ei käy kun tuntuu suussa pahalta se pehmee löllö.
Jälkiruoka on jotain makeeta ja hapanta yleensä, tai eilen oli pahalta naistuva suklaajuttu, en muista nyt nimeään, jotain tummaa ja kitkerää oli.
Ja kyllä juon lonkeroa ruualla jos ite haluun ja ostan lonkerot!
Kommentit (21)
Ei ole ihan normaalia ahdistua tuommoisesta! Ei yhtään normaalia, on siis epänormaalia.
Ja he ovat normaalipainoisia ja sinä olet >100kg?
Ei todellakaan ole normaalia tai tervettä kytätä miehen sukulaisten syömisiä.
Minä syön aamupalaksi ison kupin kahvia, muutaman särkylääkkeet ja vitamiinit + kalaöljyn. Lounasta ei tule syötyä joka päivä, kun olen vuorotyössä ja saatan olla yövuoron jälkeen nukkumassa siihen aikaan. Päivällisenä joko ruokaa tai jos ei ole enkä jaksa tehdä niin syön vaan iltapalan ja menen nukkumaan.
Itse söin eileen pienen lihapiirakan kahdella nakilla ja pari leipäsiivua. Enempää en jaksanut.
Ap, miksi ahdistut? Käännäpä nyt katse itseesi, koska onhan tuo omituista, että toisten ihmisten syöminen menee tunteisiin.
Asutteko kaikki samassa huushollissa?
Hankala näin ulkopuolisena ja ei-terveydenhuollon ammattilaisena sanoa, mutta ei tuo omaan korvaan kuulosta oikein normaalilta. Syömishäiriöistä en osaa sanoa mitään, mutta nirsolta ainakin kuulostat. Onko ajatuksesi aina olleet tällaisia, vai onko tilanne muuttunut?
Keskity ihan siihen omaan mässyttämiseesi.
Tuskin on kielletty menemästä hakemaan hiukopalaa, jos heikottaa, tarvitsematta mitenkään odotella muiden ruokailuja.
Jokaisella meistä on omanlaisemme syömisrytmi, ja tapamme.
Mä en tajua miksi pitää heidän syömisistään ahdistua.
Sen ymmärrän jos ahdistaa esim. anoreksiaa sairastavan lapsensa syömiset tai lähinnä syömättömyys. Nimimerkillä syömishäiriön sairastaneen teinin äiti.
Kuulostaa perin eurooppalaiselta meiningiltä.
Eivät taida sukulaisesi olla suomalaisia?
Ovatko kuitenkin HUSin valtuuston jäseniä?
Onhan se tietysti ihan tosi epänormaalia syödä sieniä,kalaa ja vihanneksia. Ja vielä talon omalla tyylillä eikä siten kun sinä haluat ja määrittelet.
Ei meilläkään välttämättä ole lämmin lounas tai päivällinen, iltaruokakin voi olla jopa myöhemmin ja iltapalaa ei erikseen silloin syödä.
Se ei oo helppoa kun kaikilla ei ole samanlaiset tavat kun itsellä .
Aloituksen aihe ja ahdistus Ei ole normaalia. Jokaisen pitäisi vain huolehtia itsestän.Eikä puuttua toisten ihmisen asioihin oli sukua tai ei.
Ihan käsittämätöntä, että joku jaksaa käyttää energiaa toisten ruokailun kyttäämiseen ja kritisointiin. Ja ihan vinkiksi AP:lle: ei kannata käydä Välimeren maissa, sillä siellä on yleinen tapa että aamupala on vain kahvia + jokin makea leivonnainen ja päivällinen on vasta sitten klo 20 aikoihin. Myös alkoholipitoista juomaa saatetaan juoda lasillinen jo päivällä, joskus jopa työlounaalla kesken työpäivän, kauhistus sentään!
Oletko kyläilemässä? Olisi varmaan parempi lähteä kotiin, siellä kun voi syödä mitä haluaa oman aikataulun mukaan. Miehelle anoppilan ruokatavat ovat ok? Jatkossa voi olla parempi, ettet lähde anoppilaan pitkille vierailuille tai ainakin varustaudut omin eväin.
Silmään osui tekstin keskeltä "en pysty syödä", joten ei tarvinnut ryhtyä lukemaan.
:D