Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö ilman sähköpostiosoitetta?

Vierailija
25.04.2015 |

Olen 18v, enkä haluaisi omaa sähköpostiosoitetta. Pärjäänkö ilman?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää. Minä en hoida mitään asioita sen välityksellä.

Vierailija
2/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en pärjäisi. Joka paikkaan (kouluun, töihin, lapsen kouluun) pitää antaa myös sp-osoite. Puhumattakaan verkkokaupoissa shoppailusta jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua?

Vierailija
4/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän työnantaja ajattelee kun kieltäydyt?

Vierailija
5/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 08:12"]Minä taas en pärjäisi. Joka paikkaan (kouluun, töihin, lapsen kouluun) pitää antaa myös sp-osoite. Puhumattakaan verkkokaupoissa shoppailusta jne..
[/quote]

Olen itse pärjännyt ilman sp-osoitetta em paikoissa. Tarhassa ja koulussa viestit kulkee muutenkin ja netissä en ikinä osta mitään.

Vierailija
6/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää. Itselläni on mutta ei sinne koskaan tule mitään muuta kuin roskapostia enkä edes käytä sitä... samoin fb ilman on pärjännyt kohta 30 vuotta.  

Vierailija
7/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen työni pääosin sähköpostitse. Ilman sitä olisin työtön.
En kyllä tajua miten joku nykypäivänä pärjäisi ilman.

Vierailija
8/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku, vastustajista huolimatta, tehdään nykyään hyvin paljolti sähköpostilla. Kyllä sitä ilman pärjää, mutta rajoittaa asioiden hoitoa jonkin verran. Minäkin olen tehnyt sivubisnestä niin että lähetin kaikki työni sähköpostilla enkä koskaan edes nähnyt työnantajaani livenä, puhelimessa puhuimme kyllä. 

Vierailija
9/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiot opiskella, niin et oikein voi välttyä.

Vierailija
10/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 08:41"]

Jos aiot opiskella, niin et oikein voi välttyä.

[/quote]

Tämä on totta. Opiskelijoille luodaan sähköpostiosoite automaattisesti ja moni opettaja käyttää sitä tiedotuskanavana. Oma poika oli alkuun laiska lukemaan sitä ja pari kertaa kävi, että meni koululle havaitsemaan, että tunnit oli peruutettu, asia oli ollut sähköpostissa. 

Vierailija
11/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Tein sähköpostiosoitteen ja alistun kohtalooni.... :(

Vierailija
12/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+ mies pärjää. Ei tarvi töissä ja kotona mä pyöritän netitse hoidettavat asiat. Varmaan kerran tai pari jotain miehen juttuja hoitanut oman osoitteen kautta, lähettänyt uuden verokortin sen pomolle tms. Helpompi laittaa pdf maililla kuin pyyhkiä pölyt printteristä, ostaa paperia ja muistaa ottaa se paperi aamulla mukaan. Itse en tulisi toimeen ilman, hoidan kaiken mahdollisen mieluiten sähköisesti...siitä jää dokumentti ja hoidettavat asiat on kätevästi listana meilin etusivulla. Usein lähetän itsellenikin muistutusviestejä, otsikossa esim ti 26.3. lapsella kaverisynttärit, pysyy asia mielessä kun se on siinä ruudulla.

Vierailija
13/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 09:03"]Kiitos vastauksista. Tein sähköpostiosoitteen ja alistun kohtalooni.... :(
[/quote]

Voin kyllä kuvitella maailmassa olevan kovempiakin kohtaloita kuin sähköpostiosoite.
Miten olet tähän asti pärjännyt ilman? Teinipojillanikin koulutöitä hoidetaan sähköpostitse.

Vierailija
14/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aiot hoitaa asioita. Kirjeitä lähettämällä vai? =D

Vierailija
15/15 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 08:12"]Minä taas en pärjäisi. Joka paikkaan (kouluun, töihin, lapsen kouluun) pitää antaa myös sp-osoite. Puhumattakaan verkkokaupoissa shoppailusta jne..
[/quote]

Olen itse pärjännyt ilman sp-osoitetta em paikoissa. Tarhassa ja koulussa viestit kulkee muutenkin ja netissä en ikinä osta mitään.
[/quote]

Meillä on huoltajan Wilma-tunnuksia luotaessa oltava sp. Samoin omissa opiskeluissa (yamk) velvoitetaan käyttämään koulun tarjoamaa sähköpostia. Tiedotteet ja tehtävät kulkee sitä kautta. Töissä (sos.ala) velvoitetaan käyttämään sekä työpaikan yleistä sähköpostia että omaa työsähköpostia. Ja tosiaan henkilökohtainen ssähköposti on muuten aktiivisessa käytössä. Roskapostia ei pahemmin tule, mutta ainakin itsellä on korvannut pidemmät kirjeet kokonaan. PPostikortti kulkee edelleen postissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän