Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi paino ei putoa?

Vierailija
05.01.2022 |

Eli olen nyt viidettä päivää laihdutuskuurilla. Miinuskaloreita päivässä välillä 500-1000.
Silti vaaka näytti aamulla täysin samaa lukemaa kuin aloittaessa. Olen lenkkeillyt ja tehnyt lihaskuntoa. Eikö painon nyt olisi jo pitänyt lähteä laskemaan?

Ja asiaan varmaan vaikuttaa myös lähtöpaino, 110kg.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö tarkkaa kaloriseurantaa jollain sovelluksella vai arvioitiin vaan? Punnitsetko ruuat?

Vierailija
2/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neste ei ole vielä lähtenyt liikkeelle. Sehän alussa pudottaa painoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kulutat enemmän kunin syöt, niin laihdut. Jos et kuluta, niin et laihdu. Siinä ainut tieteen tuntema tapa laihtua. Eli muista liikkua tarpeeksi paljon ja syö vähän. Ei huijaamisia

Vierailija
4/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, mutta sitä juuri mietin että vaikka tekisin kaiken oikein voiko olla ettei laihtuminen vielä vain näy 5 päivän jälkeen?

Käytön sovellusta ja punnitsen kaikki.

Vierailija
5/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on normaali kalorimääräsi per päivä? Jos se on joku 2500 ja nyt miinustat 500, se ei ole riittävästi soukkenemiseen. Aika on liian lyhyt. Syö 1200 per päivä ja odottele pari viikkoa. Tippuu se sit.

Vierailija
6/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on normaali kalorimääräsi per päivä? Jos se on joku 2500 ja nyt miinustat 500, se ei ole riittävästi soukkenemiseen. Aika on liian lyhyt. Syö 1200 per päivä ja odottele pari viikkoa. Tippuu se sit.

Jotain 2500 joo.

Oon nyt ollut 1300kcal eli jos syön enemmän liikun sitten ne pois.

Eilen esim söin 1800kcal ja liikuin 600kcal = 1200kcal mutta paino aamulla edelleen sama.

Vierailija
7/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain 2500 joo.

Eilen esim söin 1800kcal ja liikuin 600kcal = 1200kcal mutta paino aamulla edelleen sama.

Ei elimistö toimi koneen tavoin.

Vierailija
8/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaista viisiPÄIVÄÄ? Kalorivaje tarvitaan pidemmältä aikavälilta ennen kuin läski lähtee. Jatka viisi viikkoa ja tule kertomaan sitten.

Vierailija
9/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain 2500 joo.

Mun pitää kävellä 10 kilsaa, että lähtee 400 kcal. Eli olet tehnyt 15 kilsan lenkin, se on jo aika hyvä. Luulisi sellaisilla lenkeillä jo alkavan pian aineenvaihdunta toimia.

Vierailija
10/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain 2500 joo.

600 kcal liikkuminen tarkoittaa meidän kokoisilla esim. 2 tunnin intervallijumppaa.

Vierailija
11/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain 2500 joo.

600 kcal liikkuminen tarkoittaa meidän kokoisilla esim. 2 tunnin intervallijumppaa.

Täydennys: kovatahtista intervallijumppaa.

Vierailija
12/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaako toi polar-kello sitten niin paljon?

Vierailija
13/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyt muutokselle aikaa! Et voi odottaa muutamassa päivässä mitään pikavoittoja. Viiden kuukauden jälkeen alat toivottavasti jo nähdä isompaa muutosta. Jatka nyt vain sinnikkäästi.

Vierailija
14/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain 2500 joo.

Melko paljon liikkumista. Itse ottaisin tunnin liikuntaa ja vähentäisin syömistä.

Vierailija
15/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain 2500 joo.

Nyt ei taas ole järjen häviää sun toiminnassa. Kaloreita ei kannata ostaa liikkumalla vaan syöt tasaisesti sopivan määrän (1200 kcal on kyllä 110 kg painavalle kovin vähän) ja liikut siihen päälle, mutta ei kylmiltään mitään 600 kcal treenejä vaan rauhallisemmin. Tuollaisesta treenistä toipumiseen menee helposti viikko aloittelijalta. Mieluummin vaikka reipas kävelylenkki 4 kertaa viikossa. Opetat kroppaa liikkumaan ja palaudutkin noista treeneistä. Myöhemmin sitten rankempia treenejä joukkoon, mutta ei silloinkaan kuin korkeintaan kerta viikkoon.

Vierailija
16/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus on pitkäjänteistä hommaa. Kilot ei ole tulleet viidessä päivässä eikä ne lähde viidessä päivässä. Jatkat vaan samaan malliin, kyllä se jossain vaiheessa alkaa tippua.

Vierailija
17/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei taida nyt kauheasti motivoida ap:tä, mutta itse jätin kaikki alkoholituotteet ja sokerituotteet (piilosokeria tulee syötyä) pois elokuun alussa. Viidessä kuukaudessa on 5 kg tippunut paino. Mitään en elämääni lisännyt, normaalit tunnin koiralenkit ja kuntoliikunnat jatkuneet kuten ennenkin. 

Tavallista, kasvispainotteista ruokaa syön, kuuntelen musaa, luen ja kuuntelen kirjoja, teen käsitöitä, kävelen, hiihdän, luistelen, pyöräilen, juon hyvää teetä. Siinä samalla vyötärön ympärys kaventunut.  Aion jatkaa tätä vielä -15 kg.

Vierailija
18/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt viidessä päivässä silti jotain pitäis painossa jo näkyä.

Vierailija
19/25 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nurinkurista kuin se onkin, rankka liikunta kerryttää kehoon nestettä ja paino voi hetkellisesti jopa nousta. Varsinkin jos aloitat nollasta ja teet innoissasi muutamassa päivässä liikaa, ei ole ihme jos lukemat pysyvät samoina. Ja vaikka et liikkuisi, voi silti mennä jonkin aikaa samassa painossa ja sitten hetkessä tippua kilo tai pari. Älä takerru liikaa vaakaan, se ei kerro koko totuutta.

Vierailija
20/25 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Olen nyt kuukauden kirjannut ylös joka gramman ja syönyt sellaisen 500 kcal:n vajeen edestä mahdollisimman fiksusti ja terveellisesti, mikä käytännössä tarkoittaa kahta ateriaa ja yhtä hyvin pientä välipalaa päivässä. Olen yrittänyt myös kävellä enemmän, vaikka sitä onkin vaikeaa mahduttaa kiireiseen elämäntilanteeseen. Paino laski alkuun kilon, jäi sitten junnaamaan ja nyt kun poikkeuksellisesti kävin eilen sushibuffetissa, se sama kilo oli tullut takaisin. Tiedän kyllä ettei mikään mättäminen nosta painoa yhdessä päivässä, mutta ymmärtänette turhautumiseni. BMI on kuitenkin päälle kolmenkymmenen, joten ihan mistään normaalipainon muuttamisen vaikeudesta ei nyt ole kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä