Jos norovirus tulee talouteen niin sairastuttaako virus kaikki?
Lapsi oksennellut koko aamun. Hoitopaikassa sitä ollut ja ilmeisesti nyt tuli tänne. 😕
Sairastuuko kaikki perheen jäsenet? Ilmeisesti nyt vaan yrittää pitää kosketuspintoja puhtaana, kahvat, hanat jne.
Kommentit (8)
Jep, norovirus on todella tarttuva, mutta silti välttämättä kaikki perheenjäsenet eivät sairastu. On vähän tuurissaan, miten käy.
Kuulemma tartunnan saa jo sillä, että kävelee sen huoneen läpi, jossa on oksennettu. Eli tarttuu todella helposti. Kokonaisia valkopippureita voi yrittää niellä (10kpl) päivittäin, ne kun tekevät vatsaan suojaavan kalvon ja voivat estää sairastumisen.
No meillä sairastimme taas minä ja kuopus.
Meillä on kummallakin autoimmuunisairauksia ja imemme kaiken.
Mies ja kaksi vanhempaa lasta ei ikinä saa mitään.
Meillä on käynyt läpi yleensä neljä viidestä. Useinmiten se sairastumaton on mies, mutta joku kerta se on ollut joku lapsista. Minä saan sen varmuudella.
Mitäs panikoitte, noro on ikävä tauti, mutta influenssaan verrattuna kuin orgasmi.
Meillä ollut kaksi kertaa ja kaikki sai.
Noroviruksen saa tosi helposti.
Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja mun entisessä työpaikassa, sairaalan vuodeosastolla, oli norovirusepidemia, johon sairastui myös paljon potilaiden lisäksi myös henkilökuntaa. Siellä olikin huonot eristystoimenpiteet, esimerkiksi samat hoitajat hoitivat sekä terveitä potilaita että vatsatautisia, kun siellä olisi pitänyt olla erikseen hoitajat noroviruspotilaille ja erikseen niille potilaille, joilla ei ole tätä tautia. Jotenkin tuntui ihan oudolta, että olin just putsannut ripulikakat potilaalta ja sitten menin suoraan jakamaan ruokaa , että varmasti kävin jokaisessa huoneessa.
Usein sairastuu kaikki. Ei aina.