Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uimahalli haluaa homo-sertifioinnin

Vierailija
24.04.2015 |

"Lundin Högevallsbadetin tavoite on tulla Ruotsin ensimmäiseksi homo-sertifioiduksi uimahalliksi. Jo nyt kylpylästä löytyy pukuhuoneet, minne myös sukupuolestaan epätietoiset voivat huoletta mennä.

Ensi syksyllä Högevallsbadetin henkilökunta joutuu vielä homokoulutukseen, mikä kestää kahdeksasta kymmeneen kuukauteen.

”Siellä opitaan asioita, joita emme hallitse kovin hyvin vielä, mutta missä haluamme tulla paremmiksi”, uimahallin päällikkö Thomas Lindhard kertoo.

Hänen mukaansa uimahallit saattavat erittäin hankalia miljöitä niille, jotka eivät osaa mieltää itseään mieheksi tai naiseksi.

”Heti halliin tuleessa joutuu valitsemaan sukupuolen, että pääsisi vaihtamaan vaatteita. Sitä joutuu valitsemaan mihin pukuhuoneeseen menee, ja sitten uima-asujen standarditkin aiheuttavat pulmia. Pitäisikö pukeutua yläosaan vai ei. Erikoisesti sukupuoltaan juuri vaihtamassa olevilla on vaikeaa”, Thomas Lindhard valistaa.

Homokoulutuksessa henkilökuntaa opetetaan kohtaamaan erilaisia henkilöitä.

”Siellä opitaan muun muassa, että kaikkia ei välttämättä tarvitse kohdella yhtäläisesti. Olemme tottuneita siihen, että kaikkia palvellaan samoin tavoin, mutta homokoulutuksessa opitaan ymmärtämään, että tietyillä ihmisillä on toisenlaisia tarpeita”, Thomas Lindhard sanoo."

Lue lisää täältä: http://rahmispossu.net/2015/04/21/hogevallsbadet-ylpeilee-sukupuolineutraaleilla-pukuhuoneillaan/

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homot on kyllä maailman kovimpia ruikuttajia. Pahinkaan ämmä ei saa samanlaista porua kun mitä nää homppelit pitää joka asiasta. 

Vierailija
2/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ihminen minä olen puu. Yhtä äjrkeviä nämä sukupuolensa pohtijat. Kromosomit määrää onko mies, nainen vai interseksuaali. Siinä ei ole sijaa haihattelulle. Ainakaan pitkään aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suomalaiset pistä kohta paremmaksi. Pukuhuoneet yhdistetään yhdeksi sukupuolineutraaliksi tilaksi, niin ollaan tasa-arvoisia. Saunojakaan ei tarvita montaa.

Vierailija
4/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 23:43"]

Homot on kyllä maailman kovimpia ruikuttajia. Pahinkaan ämmä ei saa samanlaista porua kun mitä nää homppelit pitää joka asiasta. 

[/quote]

Hm, kuinkahan ne oikeet homot on kovia ruikuttamaan, vai heidän, sori vaan mutta, vihervasuriäänitorvensa? Homoagenda kun on oleellista tiedostaa ehkä näkyvimmäksi osaksi määrätietoista yhteiskuntarakenteen muutoslobbausta: kommunismin ja liberalismin yhteisprojektia.

Vierailija
5/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 23:57"]

Minä en ole ihminen minä olen puu. Yhtä äjrkeviä nämä sukupuolensa pohtijat. Kromosomit määrää onko mies, nainen vai interseksuaali. Siinä ei ole sijaa haihattelulle. Ainakaan pitkään aikaan.

[/quote]

Mielenkiintoista että joku ottaa kromosomit esille.

Ameriikan ihmemaassa on ihan psykiatrian professorilla on ollut mahdollisuus tukea sukupuolenvaihdosleikkausten lopettamista, kun kromosomit ja sitä kautta myös sikiöaikainen altistus testosteronille vaikutti käyttäytymiseen enemmän (mm. autoilla leikkiminen) kuin ympäristön yhtenevä ja syntymästä asti antama kasvatus vastakkaiseksi sukupuoleksi.

http://www.firstthings.com/article/2004/11/surgical-sex

Ymmärrän, että asia voi ahdistaa montaa, mutta toivoisin tämänkin nähtävän myönteisenä asiana, että apua kannattaa sinnikäästi etsiä muusta kuin leikkaushoidosta. Artikkelissa kerrotaan myös aikuisista sukupuolenvaihtajista ja tutkimuksesta heidän tapauksissaan.

Vierailija
6/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukuhuoneiden oveltahan voisi poistaa naisen ja miehen kuva ja laittaa tilalle XY tai XX. Sen jälkeen ei kellään olisi nokan koputtamista. Jos ujostuttaa, voihan siellä pyyhe päällä tai kylpytakissa olla.

Vierailija
7/21 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 23:43"]

[/quote]

Hm, kuinkahan ne oikeet homot on kovia ruikuttamaan, vai heidän, sori vaan mutta, vihervasuriäänitorvensa? Homoagenda kun on oleellista tiedostaa ehkä näkyvimmäksi osaksi määrätietoista yhteiskuntarakenteen muutoslobbausta: kommunismin ja liberalismin yhteisprojektia.

[/quote]
Kyllä ne homot on siinä samassa äänitorvessa. Tunnen kyllä rekkalesboja joita moinen touhu vituttaa. Eli en ihan kaikki yleistä.  ;) 

Vierailija
8/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton homosertifiointi :DD Ymmärrän kyllä, että sukupuoltaan vaihtavilla saattaa olla vaikeaa valita kummalle puolelle menee kesken prosessin, mutta heitä varten oma pukuhuone? Ei taida olla kovin suuri ongelma?

T. Homo

Vierailija
9/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kyllä ihmettelen, miten trans-ihmiset liittyvät homo-sertifikaattiin. Muuten kyllä ei ole mitään tätä ideaa vastaan.

Vierailija
10/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aivot ovat tärkein sukupuolielin , joten aina lundissa ollessani olen muuten alasti, mutta käytän uimalakki

T: mensaseksuaali

Vierailija
11/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja? Tuohan on vain hyvä asia.

Vierailija
12/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä. 

Keksitään vielä kissa- ja koiraihmisille omat pukuhuoneet ja suihkutilat. Tarvittaessa rahapulan aikana voimme vuokrata näitä tiloja yrityksille ja yhdistyksille virkistystiloiksi. 

Vierailija
13/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niitä homojen bath houseja ole maailmalla vaikka kuinka?

Vierailija
14/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heteroita syrjitään.

Vierailija
15/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt saan mennä naisten puolelle.

Pertti 55.

Vierailija
16/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 17:29"]

Eli nyt saan mennä naisten puolelle.

Pertti 55.

[/quote]

Et, koska kuten tuossa jutussakin sanotaan niin se hoidetaan erillisillä pukukopeilla. Saat mennä sinne.

Vierailija
17/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Suomi tarvitsee sertifioinnin.

Vierailija
18/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä saat sitten olla homosaunan lauteet.

Vierailija
19/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan on kyse transihmisistä eikä homoista. Onko teillä kaikilla lukihäiriö?

Vierailija
20/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan on kyse transihmisistä eikä homoista. Onko teillä kaikilla lukihäiriö?

Mutta sertifikaatin nimi on homo-sertifikaatti. Se nimihän siinä on se hauska asia.