Miten pieni tyttö itsepuolustuskurssille?
Olen hermoheikko tyttötaaperon äiti. Hirveät uutiset ahdistavat, ja pelkään kaikkea mitä lapselleni voisi sattua tässä hullussa maailmassa. Olen nuori lakimies, ja ammattini vain ruokkii pelkojani vaikken väkivaltajuttuja hoida. Haluan laittaa lapseni harrastamaan jotain itsepuolustuslajia tai edes jollekin itsepuolustuskurssille, mutta mille? Kuinka nuorena tuollaiset voi alottaa (4v?) ? Sanokaa vain vainoharhaiseksi ym en välitä.
Kommentit (6)
Meidän pojan karatekoulussa saa aloittaa kuusivuotiaana. Joitakin lajeja saa leikinomaisemmin harrastaa jo 3-4v alkaen.
Saiskohan tällaisen kurssin suositeltua vaikka päiväkotiin? Vanhemmat voisivat yhdessä kustantaa, jos mitä se maksaa.
Voisin aloittaa itsekin, paras jos voisi myös äippä harjoitella ninjaksi :D. Ap
No jos nyt karatea ajattelee, niin niissähän on kursseja noin pienille yhdessä vanhemman kanssa.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:41"]
Olen hermoheikko tyttötaaperon äiti. Hirveät uutiset ahdistavat, ja pelkään kaikkea mitä lapselleni voisi sattua tässä hullussa maailmassa. Olen nuori lakimies, ja ammattini vain ruokkii pelkojani vaikken väkivaltajuttuja hoida. Haluan laittaa lapseni harrastamaan jotain itsepuolustuslajia tai edes jollekin itsepuolustuskurssille, mutta mille? Kuinka nuorena tuollaiset voi alottaa (4v?) ? Sanokaa vain vainoharhaiseksi ym en välitä.
[/quote]
Ööööö.... luuletko siis oikeasti, että joku 4v lapsi voi puolustautua omin voimin aikuista vastaan? Ehkä sitten kun ikää on 20v ja treenannut joka viikko siitä nelivuotiaasta lähtien.
Ainoa mikä toimisi olisi tuliase, mutta 4v on kyllä aivan liian nuori hallitakseen sellaista. Lisäksi on vieläpä laitonta tässä maassa.