Työhaastattelu huomenna ja jännittää niin pirusti.
Jännittää jo nyt ihan pirusti. Mitenköhän huomenna. Menee varmaan taas koko haastattelu ihan plörinäksi kun jännitän.
Kommentit (33)
Ota bentso ja beetasalpaaja ja jännitys on poissa.
Mikä on pahinta, mitä voi tapahtua? Että et saa työpaikkaa, niinkö? Niinhän monille käy ja jatkavat porskuttamista silti. Ei maailma siihen kaadu vaikket saisikaan. Sano vaikka suoraan alussa, että sinua hiukan jännittää. Inhimillisyys on luonnollista ja vapauttaa tunnelmaa.
Turhaa siitä on stressata. Ei se itsestä ole kiinni kuitenkaan. Sen verran kunhan huolehdit että habitus on suunnilleen normaalin siedettävä etkä ole kännissä ja sitten vastailet rehellisesti.
Tsemppiä❣️
Hyvin se menee; ole oma itsesi vaan ❣️❣️
Menet haastatteluun omana itsenäsi, jos et kelpaa sellaisena kuin olet, asialle ei voi mitään. Itse käynyt lukuisia haastatteluja, enää en jaksa olla niinsanotusti ylikohtelias, olen vain oma itseni. Jos en näin kelpaa, ollaan sitten valtion elättinä.
Mä olin tänään työhaastattelussa. Sain paikan! :) menin vähän asenteella, että jos ei tärppää, niin haen muita paikkoja. Tsemppiä kovasti!
No ei mennyt mullakaan viimeisin haastattelu ihan putkeen mutta sain paikan. Sanoin jopa jossain kohti että vaikeita kysyt. Ilmeisesti hermoilu ei ollut este kun kuitenkin sain kasattua ajatukseni ja toinen näki minussa jotain mitä haluaa työntekijästään. On tullut sekä kielteisiä että myönteisiä päätöksiä, kielteisistä voi ottaa opikseen seuraavaa varten.
Hyvä, että jännität jo nyt, niin ehtii pahin jännitys laantua haastatteluun mennessä.
En edes tiedä mitä siinä haastattelussa jännittää. Ehkä se että alan takeltelemaan sanoissa tai etten osaa vastata johonkin kysymykseen. En tiedä…
Ap
Jos ei nyt tärppää niin sitten uusi mato koukkuun. On yleinen virhe alkaa etsimään jotain vikaa itsessä. Joka kerta kartuttaa hieman kokemusta joten ei se ihan hukkaan mene :)
Haastattelijaa ei haittaa vaikka takeltelisit tai et osaisi vastata. Voit hyvin rauhassa miettiä vastauksia ja jos et osaa vastata, niin sitten sanot, että nyt ei kyllä tule sopivaa vastausta mieleen, että taitaa jännittäjä tämä tilanne. Juuri viime viikolla palkkasin henkilön, joka ei jännitykseltä osannut vastata haastattelussa.
Pohdi ja harjoittele valmiiksi pari perusknoppia
Miksi olet täällä/mikä motivoi hakemaan tätä paikkaa?
-> tähän jotain yritys-spedifistä, älä puhu nykyisen paikan työntövoimasta, vaan haetun paikan vetovoimasta. Älä muutenkaan ole negatiivinen haastattelussa
Mitä tämä paikka tarjoaa sinulle?
-> tähän jotain miten voit roolissa kasvaa
Mitä vielä haluat kysyä?
-> Tähän jotain tulevaisuuteen tähtäävää, onko yrityksen tähtäimessä .
Jännittäminen on inhimillistä, haastattelussa saa sanoa, että jännittää.
Suosittelen kanssa tuota ole oma itsesi. Toki siisti kielenkäyttö (plus ulkomuoto) ja tietty vastausten harkitseminen kannattaa, mutta muuten ei kannata turhaan ottaa mitään roolia päälle. Feikkaajat aika hyvin nimittäin tunnistaa siinä haastattelun edetessä, jos on yhtään kokeneempi haastattelija pöydän toisella puolella.
Olen sanonut ihan rehellisesti jo haastattelutilanteessa, jos en esim. hallitse jotain ohjelmistoa tai (näytteenotto- tmv.) menetelmää, eikä se ole estänyt työn saamista. Olen vaan todennut, että opettelen kyllä mielelläni asian x käytön, mutta valitettavasti en ole aiemmissa tehtävissäni tarvinnut kyseistä asiaa.
Yksi, mitä kannattaa miettiä jo etukäteen on se, mitä osaamista ja lisäarvoa sinä pystyt tarjoamaan kyseiselle yritykselle. 99 % työnhakijoista "on ahkeria, luotettavia, vastuuntuntoisia, tiimityöskentelijöitä" - you name it - ja latelee samat rimpsut siinä haastattelijalle, mutta voit yrittää erottautua hakijajoukosta nostamalla esille tuon juuri sinun palkkaamisestasi yritykselle koituvan lisäarvonäkökulman.
Tsemppiä! Minuakin aina työhaastattelut jännittävät ihan hirveästi, mutta se ainakin osoittaa sen, että olet oikeasti kiinnostunut saamaan työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että jännität jo nyt, niin ehtii pahin jännitys laantua haastatteluun mennessä.
Olisikin näin 😅 Yleensä jännitän hirveästi etukäteen ja vielä enemmän itse haastattelutilanteessa.
Ei-ap
Vierailija kirjoitti:
-> tähän jotain yritys-spedifistä, älä puhu nykyisen paikan työntövoimasta, vaan haetun paikan vetovoimasta. Älä muutenkaan ole negatiivinen haastattelussaMitä tämä paikka tarjoaa sinulle?
-> tähän jotain miten voit roolissa kasvaaMitä vielä haluat kysyä?
-> Tähän jotain tulevaisuuteen tähtäävää, onko yrityksen tähtäimessä .
Noi on mulle ne pahimmat kyssärit.
Ainoa syy minkä takia haen toista työyä on kiusaaminen ja huono johtaminen tai oikeastaan sen puute. Ikinä en keksi mitään muuta kysyttävää kuin palkka ja edut, mutta niitähän ei kehtaa kysyä.
Voisitko heittää joitain vastausesimerkkejä noihin ylläoleviin. En vaan itse keksi mitään kun pitäisi valehdella ja sen huomaa kyllä.
Ap
Ei se haittaa, vaikka jännittää ja se näkyisikin. Voit vaikka heti alussa mainita jotain tyyliin "työhaastattelut jännittää aina kovasti. Kai tästä jotenkin selvitään". Saattaa auttaa omassa jännityksessä, kun sen kertoo.
Nyt vikana iltana voisit miettiä joitain vastauksia valmiiksi. Lue vaikka netistä yleisimpiä kysymyksiä ja mieti niihin vastauksia. Jos olet lukkoon menevää tyyppiä, kirjoita vastauksia ylös johonkin mistä voit sitten katsoa rungon haastattelussa. Eikä se haittaa, vaikkei kaikkiin osaisi vastata tai jäätyisi, mutta olisi hyvä, jos nyt joka kysymyksessä ei jäätyisi. Kysymyksiksi työnantajalle voisit vaikka keksiä tällaisia: "miten olet itse tykännyt työskentelystä yritykselle", "millainen tiimi/työyhteisö on".
Olen itse kova jännittäjä ja vihaan esiintymistä. Viimeksi jäädyin kahdessa kysymyksessä totaalisesti ja vastasin ihan puuta heinää yhteen, jonka korjasin sanomalla "anteeksi, nyt mä kyllä huijasin. Siis olenhan minä oikeasti...". Sain silti paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-> tähän jotain yritys-spedifistä, älä puhu nykyisen paikan työntövoimasta, vaan haetun paikan vetovoimasta. Älä muutenkaan ole negatiivinen haastattelussaMitä tämä paikka tarjoaa sinulle?
-> tähän jotain miten voit roolissa kasvaaMitä vielä haluat kysyä?
-> Tähän jotain tulevaisuuteen tähtäävää, onko yrityksen tähtäimessä .Noi on mulle ne pahimmat kyssärit.
Ainoa syy minkä takia haen toista työyä on kiusaaminen ja huono johtaminen tai oikeastaan sen puute. Ikinä en keksi mitään muuta kysyttävää kuin palkka ja edut, mutta niitähän ei kehtaa kysyä.
Voisitko heittää joitain vastausesimerkkejä noihin ylläoleviin. En vaan itse keksi mitään kun pitäisi valehdella ja sen huomaa kyllä.
Ap
Minkä kaltainen se sun työpaikka on? Helpompi auttaa miettimään :)
Hyvin se menee, ei mitään epäilystäkään!