Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhuu kaikki joille on tehty vauvan painoarvio rv 34.

Vierailija
18.09.2006 |

Minkä kokoiseksi vauvasi arvioitiin? Minkä kokoinen oli lasketun ajan painoennuste ja paljonko vauva lopulta sitten painoi?

Kiitos kaikille vastaajille =)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekivät 3x arviolaskelman (ultralla), jotka olivat;

1. 3,100kg

2. 2,900kg

3. 3,100kg

Sekä " käsikopelolla" arvioi että syntymäpaino olisi n.3,050-3,100kg.

Tyttö syntyi tasan rv40+2, ja paino oli tasan 3,000kg.

Eli hyvin arvioitu.

Vierailija
2/8 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäiköhän minulta kenties otsikosta yksi numero pois... 1:nen! ;D

Eli piti kirjoittaa 3,100kg, EI 3,00kg. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauvan painoarvio oli n. 2kg ja Aydin Tekayn käyrän mukaan olis just ton 3kg lasketun ajan tienoissa.

Vierailija
4/8 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minkä kokoiseksi vauvasi arvioitiin? Minkä kokoinen oli lasketun ajan painoennuste ja paljonko vauva lopulta sitten painoi?

Kiitos kaikille vastaajille =)

Vierailija
5/8 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoivat ultratessa painoksi 3 kg, lapsi syntyi seuraavana päivänä ja painoi 4,4 kg. Oikein tarkkaan siinä lekuri mittaili vielä. Joten hiiteen painoarviot.

Vierailija
6/8 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv36 arviossa paino arvioitiin sillä hetkellä 2,600kg.

Ja kummankin arvion mukaan arvioitiin syntymäpainoksi n.3,100kg.

(2.viestissäni olevat lukemat ovat rv34 arviosta. Rv36 arvio tehtiin vain yhden ultralaskelman ja käsikopelon perusteella.)

Minun kohdalla arvioita tehtiin raskausdiabeteksen takia, seurattiin tarkkaan etten saa ns. sokerivauvaa. Enkä saanut tiukan ruokavalion ansiosta. :)

t:2 (tyttö 3kg ja 49cm.)

Vierailija
7/8 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin painoarvio aina lopuksi vielä kunnolla käsikopeloin, sillä lääkäri sanoi sen olevan kaikkein tarkin. Hän ei itsekkään luottanut ultraan kovinkaan paljoa. Käsikopelolla arvio kesti tuskaisen pitkään (tuntui todella epämiellyttävältä) mutta lääkäri halusi olla varmempi arvion suhteen (joskaan koskaan ei voi olla edes 90%:n varma).

Ultra-arviot saattavat heittää mm. senkin takia, että suurin tekijä yhteenlaskettavista lukemista on pään mitta, ja kuten kaikki tiedämme, lapsilla saattaa pään koko heitellä todella paljon, vaikka muuten ovat saman kokoisia.

t:2

Vierailija
8/8 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen oli kuitenkin n. kilon isompi kuin tän arvio.... Ja sen mä tiesin koko ajan et on suurin mun vauvoista. Vaikka arvio kerto sillon muuta... No saa nähdä miten tän kanssa käy.

Ap ja joku muu numero jossa kerroin et arvio nyt n. 2kg =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan