Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ihmeeseen tarvitana SUNNUNTAIAUKIOLOJA?

Vierailija
24.04.2015 |

Vielä 80-luvulla osattiin olla ilman ja lauantaina kaupat sulkeutuivat klo 13.

Mun mielestä olisi kivaa, jos viikonloppua rauhoitettaisiin kaupalliselta hössötykseltä. Tulis kaupoille isot säästöt, kun ei tarvitsisi pitää niin paljon henkilöitä töissä eikä maksaa kalliita sunnuntailisiä.

Nyt yhä useampi on kulutusluotto- ja pikavippiongelmissa, kun joka päivä "pitää" tuhlata rahaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina kaupassa käymiseen.

Vierailija
2/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllähän me pärjättäisiin ihan hyvin vaikka kaupat olisivat auki vain maanantaisin ja tiistaisin. Tulisi roimat säästöt kaupoille ja yhteiskuntakin saisi rauhan kaupalliselta hössötykseltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi siihen että jokainen perjantai-ilta ei olisi kuin jouluaaton aatto joka putiikissa. Vähemmän jonoja.

Vierailija
4/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi lauantai ei ole enää normaali työpäivä? Kyllä ennen oli kaikki paremmin...

Vierailija
5/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just hyvä.

T. Köyhä opiskelija, joka työskentelee viikonloppuisin koulun ohessa.

Vierailija
6/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin mamujen vika. Ainakin minun avovaimoni oli aivan äimänä kun suurin osa kaupoista oli vielä muutama vuosi sitten sunnuntaisin kiinni.

Vierailija
7/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh syytät sunnuntaiaukioloaikoja pikavippiongelmista? Eiköhän ne johdu ihan kulutustottumuksista ja huonosta rahan hahmotuskyvystä eikä mistään kauppojen aukioloajoista

Vierailija
8/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:43"]

Vielä 80-luvulla osattiin olla ilman ja lauantaina kaupat sulkeutuivat klo 13.

Mun mielestä olisi kivaa, jos viikonloppua rauhoitettaisiin kaupalliselta hössötykseltä. Tulis kaupoille isot säästöt, kun ei tarvitsisi pitää niin paljon henkilöitä töissä eikä maksaa kalliita sunnuntailisiä.

Nyt yhä useampi on kulutusluotto- ja pikavippiongelmissa, kun joka päivä "pitää" tuhlata rahaa.

[/quote]

80-luvulla taisi arkena mennä kaupat kiinni klo 18. Jos 80-luvun aukioloaikoja haikailet, niin ehtisitkö AP siis hoitaa ostoksesi niiden puitteissa? Eihän kukaan sinne kauppaan pakota joka päivä. Ei siellä 80-luvullakaan käyty joka arkipäivä.

Vierailija
9/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä AV on auki 24/7? Kyllä ihmiskunta voisi paremmin jos tänne pääsisi ainoastaan viikonloppuiltapäivinä.

Vierailija
10/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajat on muuttuneet aika lailla vaikka itsekin joskus kaipaan vanhoja aikoja kun kaikki on paljon yksinkertaisempaa. Ei ollut nettiä, ei satoja kanavia, ei digikameroita, kännyköitä jne. Mutta tätä mä en ymmärrä: "kun joka päivä "pitää" tuhlata rahaa".

Ei sunnuntaiaukiolo tarkoita joka päivä kaupassa ravaamista vaan vapautta valita. Itse kävin viime sunnuntaina kaupassa mutta se oli tämän viikon ruokien ostamista varten. En ole sen jälkeen käynyt enkä käy ennen ensi sunnuntaita. Se vaan sattuu olemaan itselleni sopiva kauppapäivä ja ihan totta puhuen niin kauan kun se on mahdollista, ei kiinnosta mitä mieltä muut siitä on.

Vierailija
11/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi olla ihan yrittäjän itsensä päätettävissä, milloin ja mihin aikaan haluaa firmansa ovet auki pitää.

Vierailija
12/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä nauttinut viikonloppuaukioloista. Viikonloppuna on aikaa miettiä isompien hankintojen tekemistä ja kierrellä liikkeissa hetken mielijohteestakin. Arkena harvemmin jaksaa tai on innostusta työpäivän jälkeen lähteä vertailemaan kodinkoneita tai katsomaan millaisia puutarhakalusteita eri paikoissa on.

Muistan lapsuuden sunnuntait kun kaikki oli kiinni ja leikkipihat tyhjiä. Olen kokenut ihan riittävän monta kuollutta sunnuntaita jo, kiitos vaan.

Vierailija
13/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa luulla että kauppaan on pakko mennä jokaisena päivänä kun se on auki.

Vierailija
14/14 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä maanantait voisi olla kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän