Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kuukautisvuoto on todella runsasta

Vierailija
24.04.2015 |

Käytän kuukuppia, joten tiedän tarkalleen sen määrän mitä menetän verta. Nyt alan olla huolissani. Olen vuotanut kolme päivää niin, että verta tulee päivässä 1-2 dl (Yöllä tyhjennän kuukupin kerran, jolloin se on aivan täynnä, osa mennyt siteeseen asti). Toki mukana on kohdun limakalvoa jne, mutta verta tulee niin että jos istun pöntöllä sitä suorastaan loroisee. Ei tämä oloon vaikuta mutta mietin vaan onko ihan normaalia. Aiemmin kuukautiset eivät ole olleet mitenkään hirveän runsaat.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla runsautui kuukautiset vaihdevuosien lähestyessä. Paljonko sulla on ikää. On lääkkeitä, jotka vähentävät vuodon määrää, esim. Caprilon. 

Vierailija
2/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:16"]

Mulla runsautui kuukautiset vaihdevuosien lähestyessä. Paljonko sulla on ikää. On lääkkeitä, jotka vähentävät vuodon määrää, esim. Caprilon. 

[/quote]

Ikää vasta 31-v ei kai vielä vaihdevuosia :(

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on yksittäinen tapaus, niin voi olla ovuloimaton kierto tms pientä hormonihäikkää. Seuraavalla kerralla voi taas tulla normaalit menkat. Ei niitä tarvi mitenkään tutkituttaa jos tosiaan on vain kierto tai pari noin ja sitten palaa ennalleen. 

Itselläni on aina tosin kuvatunkaltaiset erittäin runsaat menkat, mutta mulla on tosiaan näin ollut menkkojen alusta asti, jolloin asia on normaalia minulle. Ap:llä ilmeisesti ei ole aina ollut runsasta joten jos useita kiertoja on epänormaalia niin lääkäriin.

Vierailija
4/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Varttitunti sitten aivastin ja tunsin, että nyt tulee. Sipsuttelin reidet yhdessä vessaan ja totesin, että nyt lähtee pikkuhousut likoamaan, verta oli tullut siteen läpi ja yli tolkuton määrä. Onneksi en ole töissä, esim. asiakaspalvelu olisi minulle ihan tekemätön paikka. Olen juuri pian 50-vuotias ja odottelen kiihkeästi vaihdevuosia. Vuoto runsastui siinä hiukan ennen nelikymppisiäni, joten yli kymmenen vuotta olen kärsinyt todella runsaasta, lamaannuttavasta vuodosta. Lääkäriin en mielelläni menisi (inhoan sitä porukkaa lapsuuden karvaista kokemuksista johtuen) vaan ottaisin ne vaihdevuodet. Mikään, mitä se aikakausi tuo tullessaan, ei voi olla tämän pahempaa.

Vierailija
5/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli aina ennen niukat menkat mutta nyt on 2 vuotta olleet runsaat menkat ja en meinaa niihin tottua. Olen 46v. joten vaihdevuodet varmaan alkaa oireilla.

Vierailija
6/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menkat alkoi varhain (ala-asteella), ja aina olleet runsaat. Nelikymppisenä otin ekan hormonikierukan ja helpotti, edelleen tuli menkat mutta niukkana. 45-vuotiaana uusi kierukka ja menkat poissa kokonaan. Nyt olen 47 v ja päivääkän en  ole katunut hormonikierukan ottamista. Niitä "lorahduksia" ja menkkakipuja ei ole kyllä yhtään ikävä.

Vierailija
7/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kupatikierrukan kanssa noin runsasta. Oikein tunsin lorahduksen. Yösiteitä meni pakettikaupalla.
Kunnes olikin raskaana.
Nyt on hormonikierrukka. Ei vuotoa.

Vierailija
8/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja runsaiden kuukautisten hoitoon tarkoiteusta kierukasta saa suuremman kela-korvauksen. Joten muistakaa valittaa gynelle:)

t 7

Vierailija
9/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös ennen TODELLA runsaat kuukautiset, juuri ja juuri selvisin 2 tuntia ilman vessaa kun laittoi kaksi isointa tamponia yhtaikaa. Sitten aloin syödä Zoely pillereitä ja menkat kadonneet melekinpä kokonaan! Ihanaa!

Vierailija
10/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka tai Caprilon. Käy öääkärillä ja pyydä verikoetta jossa katsotaan rautavarastot, ei vain hg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme