Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täydellinen keino laihtua ja pysyä hoikkana, 16:8 paasto

Vierailija
04.01.2022 |

Ihan mieletön juttu tämä pätkäpaasto. Onko muita samalla ruokavaliolla olevia?

Mun paino putosi parissa kuukaudessa 10 kg ja sen jälkeenkin vielä tasaisesti kilot karissut.

Aloitin tämän ruokavalion loppukesästä ja kokonaispudotus jo 15 kg.

Kommentit (198)

Vierailija
41/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä ylensyödä roskaruokaa tai herkkuja. Kaikkea voi syödä kohtuudella silloin tällöin ilman aikaikkunoita.

Vierailija
42/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 2 vuotta pätkäpaastolla, ei pudonneet kilot.

Pätkäpaaston voi tehdä oikein tai sen voi tehdä väärin. Jos kiloakaan ei pudonnut, niin tuskin edes kokeilit löytää omalle kehollesi otollisinta syömisrytmiä.

Kyllä kahden vuoden kokeilun jälkeen voi sanoa mielipiteensä ja jakaa kokemuksensa. Äläpä siinä yhtään vähättele toisen kokemusta vain siksi, ettei se ollut sinulle mieleen ja yritä väittää, että väärin kuitenkin tehty, oma vika. Ehkä sinunkin kannattaa harkita paaston lopettamista, jos tulee noin veemäinen luonne esille.

Jos ihminen kokeilee jotain kaksi vuotta tuloksetta, hän ei tee sitä oikein.

Ei, vaan pätkäpaasto ei sovi kaikille. Ihmiset katsos ovat erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin pätkäpaastolla kolme kuukautta ja lihoin 4kg. Lopetin. Mulle sopii paremmin syödä pieniä annoksia usein, kuin olla pitkään syömättä. 

Sama kokemus, että lihottaa. Ainakin normaalipainon sisällä jos yrittää pudottaa muutaman kilon, niin joutuu laittamaan kalorit todella alhaiseksi, jos meinaa pätkäpaastolla laihtua.

Jep.  Minäkin olen aika lähellä normaalipainoa. 3 kiloa oli ylipainoa ennen paaston aloitusta ja paaston jälkeen ylipainoa oli jo 7 kiloa. 

Vierailija
44/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pätkäpaastolla kolme kuukautta ja lihoin 4kg. Lopetin. Mulle sopii paremmin syödä pieniä annoksia usein, kuin olla pitkään syömättä. 

Tulet lihomaan vielä lisääkin.

Vierailija
45/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrititkö muka 2v laihduttaa tuloksetta? :D

Miksi hymiö? Olin pätkäpaastolla tuon 2 vuotta, tpivoin, että laihtuisin. En laihtunut.

Miten toteutit paaston? Söitkö noiden kahdeksan tunnin sisällä yhtä paljon kuin ennen paaston aloittamista vai kevensitkö myös ruoan määrää?

Mulla väheni se ruuan määrä koko ajan, ilmeisesti vatsalaukku pieneni. Luulen, että aineenvaihdunta hidastui, olenhan jo keski-iässä. Söin lopulta usein vain kahdesti päivässä, ja se vaikutti oloon negatiivisesti.

Ruokaa täytyy syödä riittävästi. Muuten menee kroppa säästöliekille, eikä grammaakaan putoa.

No, se johti siihen, että ei tehnyt ruokaa mieli. Unohdin syödä.

Vierailija
46/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen keho kestää kalorirajoitusta yleensä 6-8 kuukautta ja sitten alkaa ottaa kaiken takaisin.

Vierailija
47/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei toiminut. Kun oli 16 tuntia paastonnut, niin nälkä oli sen jälkeen niin älytön, että ruokamäärät oli sen 8 tuntia ihan kauheita. Siinähän tuli vain kiloja lisää ja mahalaukku venyi. 

Me ollaan yksilöitä syömistottumusten kanssa. Minulla pätkäpaasto on ollut ratkaisu. Toivottavasti löydät vielä itsellesi sopivan tavan pitää paino kurissa. 🙂 -ap

Vierailija
48/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä oikein vittuilet siinä? Jos hän olisi kokeillut vähemmän aikaa niin sitten valittaisit siitä, että no ei tuolla ajalla voikaan kroppa vielä tottua uuteen rytmiin.

Onhan se huvittavaa kaksi vuotta hakata päätään seinään, mutta voi sitä aikaa niinkin käyttää.

Voitko lertoa, miten aamupalan pois jättäminen on "pään seinään hakkaamista"?

Vierailija
49/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hymiö? Olin pätkäpaastolla tuon 2 vuotta, tpivoin, että laihtuisin. En laihtunut.

Miten toteutit paaston? Söitkö noiden kahdeksan tunnin sisällä yhtä paljon kuin ennen paaston aloittamista vai kevensitkö myös ruoan määrää?

Mulla väheni se ruuan määrä koko ajan, ilmeisesti vatsalaukku pieneni. Luulen, että aineenvaihdunta hidastui, olenhan jo keski-iässä. Söin lopulta usein vain kahdesti päivässä, ja se vaikutti oloon negatiivisesti.

Älä selitä. 70-vuotiaat sukulaisenikin ovat saaneet painoa pudotettua.

Vierailija
50/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittänyt monesti, ei toimi. Jäätävä nälkä velka, ja koko ilta menee ahmiessa.

N35 bmi 38

Jos sulla on nälkä et yksinkertaisesti tee sitä oikein.

Lopeta sokerin syönti ja lisää rasvaa ruokavalioon.

Vierailija
51/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä selitä. 70-vuotiaat sukulaisenikin ovat saaneet painoa pudotettua.

No mitä sä haluat, että sanon? Vai onko tämä sulle jotenkin arka aihe, kun et halua, että keskustelen siitä?

Vierailija
52/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monethan juuri suosittelevat tuota kahdesti syömistä ruokaikkunan sisällä, koska pätkäpaastossakin pitää lopettaa se napostelu, jotta insuliini ei ole koko ajan koholla. Eli teit niin  kuin sanotaan, mutta ei sopinut sulle. On se ihme, ettei nämä pätkäpaastouskovaiset tajua sitä, että se mikä käy heille, ei välttämättä ole hyvästä jollekin toiselle. Sitten alkavat vain keljuilemaan, jos joku päättää kokeilla muuta.

Vierailija
53/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulet lihomaan vielä lisääkin.

Luultavasti,  kun ikää tulee. Nyt olen onneksi onnistunut pudottamaan pätkäpaaston jälkeen puolessa vuodessa 5 kiloa syömällä pieniä annoksia usein. Vielä on 2 kiloa ylipainoa.

Vierailija
54/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole laihduttanut yhtään. Olisiko se toimiva sellaisilla ylipainoisilla, joilla on ongelmia sokeriaineenvaihdunnan kanssa? Siihen se voi auttaa. Mutta kun mulla tuskin on sellaisia ongelmia ja yritin laihduttaa normaalipainon sisällä, niin tuosta ei kyllä ollut hyötyä. Oikeastaan se ei edes muuttanut paljon mitään, sillä luontainen ruokarytmini on muutenkin suunnilleen sama ollut aina. Tosiaan esidiabeteksen kanssa kamppailevia se voi kuitenkin auttaa, koska vähentää haiman rasitusta.

Vierailija
55/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei toiminut. Kun oli 16 tuntia paastonnut, niin nälkä oli sen jälkeen niin älytön, että ruokamäärät oli sen 8 tuntia ihan kauheita. Siinähän tuli vain kiloja lisää ja mahalaukku venyi. 

Läskillä ei ole koskaan nälkä, koska kehossa on ylimääräistä energiaa. Nälän tunne tulee siitä, että keho huutaa glukoosia.

Vierailija
56/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monethan juuri suosittelevat tuota kahdesti syömistä ruokaikkunan sisällä, koska pätkäpaastossakin pitää lopettaa se napostelu, jotta insuliini ei ole koko ajan koholla. Eli teit niin  kuin sanotaan, mutta ei sopinut sulle. On se ihme, ettei nämä pätkäpaastouskovaiset tajua sitä, että se mikä käy heille, ei välttämättä ole hyvästä jollekin toiselle. Sitten alkavat vain keljuilemaan, jos joku päättää kokeilla muuta.

Mä en napostellut ennen pätkäpaastoakaan. Mutta ei sopinut tuo kahdesti päivässä syöminenkään mulle. 3-4 kertaa on ok.

Vierailija
57/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullahan tämä näköjään on jo vuosikaudet ollut luontainen ruokarytmi jo kiireisten töiden takia, tosin ei minulla laihduta vaan painoa on tullut muutamassa vuodessa reilusti lisää :/ Yleensä syön vain 17-21 välillä ja paino vaan nousee...

Vierailija
58/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaaston voi tehdä oikein tai sen voi tehdä väärin. Jos kiloakaan ei pudonnut, niin tuskin edes kokeilit löytää omalle kehollesi otollisinta syömisrytmiä.

Kyllä kahden vuoden kokeilun jälkeen voi sanoa mielipiteensä ja jakaa kokemuksensa. Äläpä siinä yhtään vähättele toisen kokemusta vain siksi, ettei se ollut sinulle mieleen ja yritä väittää, että väärin kuitenkin tehty, oma vika. Ehkä sinunkin kannattaa harkita paaston lopettamista, jos tulee noin veemäinen luonne esille.

Jos ihminen kokeilee jotain kaksi vuotta tuloksetta, hän ei tee sitä oikein.

Voitko sitten kertoa, mitä tein väärin. Terv. Se 2 vuotta pätkäpaastolla ollut

Luultavasti söit jotain makeutusaineita, jotka estivät kehosi pääsemisen rasvanpolttomoodiin.

Vierailija
59/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön myös tuon mukaan. Syönyt jo vuodesta 2004. Ressu Redford muuten suosii myös tätä 16:8 syömistä 🤗

Vierailija
60/198 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä ylensyödä roskaruokaa tai herkkuja. Kaikkea voi syödä kohtuudella silloin tällöin ilman aikaikkunoita.

Pätkäpaastossa ei ole kyse ylensyömisestä.