Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syrjäytynyt nuori mies, elämä turhaa

Vierailija
24.04.2015 |

Olen 19v mies. Amattikoulua kävin kaksi vuotta ja sitten loppui motivaatio, kun ei koulu kiinnostanut ollenkaan. Masentaa kun ei ole työtä tai mitään. Olen vain kotona päivät ja pelaan GTA IV:tä ja käyn kuntosalilla 5-6 kertaa viikossa. Tyttöystävää ei ole vaikka sellaisen haluaisin piristykseksi elämään. Vanhemmilla asun mut en täällä voi loputtomiinkaan loisia. En tiedä miten tulen tulevaisuudes pärjäämäänkää jos nuorille ei ole enää töitäkää mist maksetaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis GTA IV, vaan GTA V. :D

Vierailija
2/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensimmäiseksi menet takaisin sinne kouluun ja suoritat sen loppuun. Vuosi ei ole todellakaan paha. Luuletko että meitä muita kiinnostaa kuluttaa koulun penkkiä? No ei jumalauta ole kivaa mutta sitä se elämä on. Vaikka niitä työpaikkoja olisikin niin luuletko että niitä annetaan koulun keskeyttäneille?

N18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tilanne ei ole sentään yhtä hirveä kuin minulla. Älä huoli kaikki järjestyy.

Vierailija
4/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:29"]

No ensimmäiseksi menet takaisin sinne kouluun ja suoritat sen loppuun. Vuosi ei ole todellakaan paha. Luuletko että meitä muita kiinnostaa kuluttaa koulun penkkiä? No ei jumalauta ole kivaa mutta sitä se elämä on. Vaikka niitä työpaikkoja olisikin niin luuletko että niitä annetaan koulun keskeyttäneille? N18

[/quote]

Minua ei se ala kiinnosta yhtään mihin menin opiskelemaan. Ja tuo ei ole vain koulun penkin kulutusta, vaan siihen sisältää nykyään vuosi työharjoittelua ja vieläpä palkatonta. En millään pysty tehdä palkattomana vuoden ajan orjatyötä. Ap

Vierailija
5/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koulu ois kyllä käytävä, ilman sitä ei niitä töitä saa. Kehottaisin mietiimään alaa uudestaan. Kun koulu on käyty, voi tilanne työmarkkinoilla olla jo ihan eri. Sullakun ei ole perhettä tai tyttöystävää, ei muutto toiselle paikkakunnallekaan ole este. Nyt sisua siihen opiskelupaikan saantiin ja opintojen suorittamiseen!!!!

Kintosali on hyvästä niin kauan kun pysyt mömmöistä erossa.

Mä olin sun tilanteessa 90- luvun laman aikaan, ja se oli vaikeaa aikaa kun usko tulevaisuuteen oli heikoilla. Tsemppiä!

Vierailija
6/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ensitöiksesi kouluun juttelemaan opettajan ja opinto-ohjaajan kanssa, voisitko suorittaa koulun loppuun tai mitä muita vaihtoehtoja sinulla olisi koulutuksen saamiseksi (ammattistartti, oppisopimus jne.). Jos opiskelemasi ala on väärä, voi olla järkevintä, että et valmistu siitä, vaan haet toiseen, sopivampaan koulutukseen. Tärkeintä olisi, että löytäisit opiskelupaikan.

Olet vielä nuori eikä mitään ole menetetty. Nyt vaan menet sinne koululle juttelemaan ja alat yksi kerrallaan hoitaa asioita kuntoon. Tsemppiä!

Vierailija
7/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:29"] No ensimmäiseksi menet takaisin sinne kouluun ja suoritat sen loppuun. Vuosi ei ole todellakaan paha. Luuletko että meitä muita kiinnostaa kuluttaa koulun penkkiä? No ei jumalauta ole kivaa mutta sitä se elämä on. Vaikka niitä työpaikkoja olisikin niin luuletko että niitä annetaan koulun keskeyttäneille? N18 [/quote] Minua ei se ala kiinnosta yhtään mihin menin opiskelemaan. Ja tuo ei ole vain koulun penkin kulutusta, vaan siihen sisältää nykyään vuosi työharjoittelua ja vieläpä palkatonta. En millään pysty tehdä palkattomana vuoden ajan orjatyötä. Ap

[/quote]

Työharjoittelusta saat arvokasta työkokemusta! Kun taloudellinen tilanne on mikä on, työkokemuksen saaminen on kullanarvoinen juttu. Sellaista ammatillista koulutusta et löydä, johon ei kuuluisi paljon (palkatonta) työssäoppimista.

Vierailija
8/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin.

Vierailija
9/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran sun kaltainen toyboy ja oli kivaa. Tuli kun tarvitsin ja antoi kokohoidon :) 

Vierailija
10/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ongelma on, että pidät työtä orjatyönä. Kaikki työ on tarpeellista ja ei kukaan tuu sulle antamaan ilmaiseksi huippupalkkaista johtajan työtä! Ei tämä maailma vaan toimi niin!

Se vuosi ei ole pitkä aika, meet tekemään sen ja näytät niille työpaikan tyypeille, että olet luotettava ja toimelias työntekijä. Siitä saattaa poikia jotakin mukavaa.

Käyt koulun loppuun ja sulla on joku paperi, jolla päästä ETEEN PÄIN! Me ei kukaan tykätä koulun käynnistä, mieluiten lötköteltäis vaan riippumatolla ja juotais Sangriaa. Mutta jollakin niitä portaita on lähdettävä kiipeämään ylös päin.

Nyt heität sen pelin roskiin ja aloitat hommat. Työn saaminen ja kouluttautuminen on sama kuin toi sun bodaaminen. Ei kukaan ole muskelimies yhden salilla käynnin jälkeen. Se vaatii pitkäjänteistä ja sisukasta työtä. Samoin koulun käynti. Pitää olla sisua!

Et usko kuinka mullekin on naurettu, mun yliopisto-opinnoista. Ja epäilty, että en niitä saa ikinä loppuun. Moni oisi jo luovuttanut. Mutta sisulla oon vaan mennyt eteen päin.

Sullakin on sisua! Et ois muuten jaksanu noin paljon käydä salilla.

Nyt jos tipahdat ulkopuolelle, niin sun on entistä vaikeampi kiivetä tikkaille myöhemmin takaisin!

Vierailija
11/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on muutakin kun työ ja opiskelu. Mene baariin ja iske sieltä nainen. Kelan ja sossun rahoilla pärjää hyvin. hanki oma kämppä kun naiset ei kato hyvällä sitä että asuu porukoiden luona. Työt ja opiskelut kannattaa unohtaa kokonaan. Ne ei tuo sisältöä elämään.
M-96

Vierailija
12/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuon ikäisenä mulla ei edes käynyt mielessä että voisin jäädä kotiin loisimaan tai pitää opiskelusta vuoden vapaata. Peruskoulusta lukioon, lukiosta opistoon ja töihin ja työn ohella olen lukenet sitten AMK - ja yliopistotutkinnot.

Faktat:

- kukaan ei tule hakemaan sua kotoa yhtään mihinkään

- aloittaminen on se vaikein asia sitten asiat yleensä menevät omalla painollaan
- niskasta kiinni ja tutkimaan opiskelupaikkoja
- kaikki on mahdolista jos vain on tarpeeksi tahtoa ja motivaatiota.

Vierailija
13/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko masennusta? Hae resepti masennuslääkkeitä ja bentsoja työttömyyden aiheuttavaan ahdistukseen.
T. Lääkäri diileri

Vierailija
14/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:29"]No ensimmäiseksi menet takaisin sinne kouluun ja suoritat sen loppuun. Vuosi ei ole todellakaan paha. Luuletko että meitä muita kiinnostaa kuluttaa koulun penkkiä? No ei jumalauta ole kivaa mutta sitä se elämä on. Vaikka niitä työpaikkoja olisikin niin luuletko että niitä annetaan koulun keskeyttäneille?

N18
[/quote]
Kouluja ei tarvitse käydä. Rupea yrittäjäksi.

Vierailija
15/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nettiin pääset,
- kirjaudu tori.fi (tai johonkin muuhun missä myydään pelejä)
- pistä peli myyntiin ja myy sille joka sen on valmis ostaan
- painu töihin tai kouluun

Ärsyttää tällaiset, jotka vaikuttaa vahvasti provolle. Jos on niin heikkolahjainen, ettei ymmärrä että on opiskeltava, jotta saisi töitä -> rahaa, niin kannattaa kartoittaa vammaisavustukset.

Jopa 15 vuotias tyttäreni on päättänyt selvitä keinolla millä hyvänsä ja soiteltuaan ja mietittyään pääsi puolitutun oppiin ja saa alettua tienaamaan ITSE hieman. Ja ennenkö joku vääräleuka ehtii viisastelemaan, niin kyllä, lapseni jatkaa opiskelujaan mutta haluaa nyt tienata omaakin rahaa.
Olen saanut kasvatuksen että periksi ei anneta, enkä ole isojenkaan asioiden edessä antanut, vaan hemmetti eteenpäin pitää mennä. Näin olen lapsianikin kasvattanut ja näemmä onnistunut.

Vierailija
16/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos amis ei innosta niin ilmoittaudu aikuislukioon? Saatpahan edes jonkun koulutuksen ja siitä voit sitten jatkaa johonkin. Ei niitä töitä, varsinkaan hyväpalkkaisia, kouluttamattomille ole. 

Vierailija
17/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ratkaisua?

Opettelet ohjelmoimaan, sen voi tehdä itsekin.

Tai teet puolet vuodesta jotain varasto yms. työtä ja toisen puoliskon matkustelet. Matkustaminen oikeasti vie pois masentavasta arjesta, ja tutustut matkoilla kaikenlaisiin tyyppeihin, löydät siellä niitä naisiakin, yksin matkustaminen on ok ja hosteleissa, baareissa tutustut muihin, jotka kans matkustaa yksin.

Käy esim. bodybuilding.com foorumilla lueskelemassa, siellä on paljon sellaisia, jotka asuu puolet vuodesta aasiassa.

Ei melkein kukaan jaksa nykyään jotain 8 tunnin työpäivää tavallisessa työssä....älä masennu siitä ettet säkään halua sellaista.

Vierailija
18/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:12"]Koska nettiin pääset,
- kirjaudu tori.fi (tai johonkin muuhun missä myydään pelejä)
- pistä peli myyntiin ja myy sille joka sen on valmis ostaan
- painu töihin tai kouluun

Ärsyttää tällaiset, jotka vaikuttaa vahvasti provolle. Jos on niin heikkolahjainen, ettei ymmärrä että on opiskeltava, jotta saisi töitä -> rahaa, niin kannattaa kartoittaa vammaisavustukset.

Jopa 15 vuotias tyttäreni on päättänyt selvitä keinolla millä hyvänsä ja soiteltuaan ja mietittyään pääsi puolitutun oppiin ja saa alettua tienaamaan ITSE hieman. Ja ennenkö joku vääräleuka ehtii viisastelemaan, niin kyllä, lapseni jatkaa opiskelujaan mutta haluaa nyt tienata omaakin rahaa.
Olen saanut kasvatuksen että periksi ei anneta, enkä ole isojenkaan asioiden edessä antanut, vaan hemmetti eteenpäin pitää mennä. Näin olen lapsianikin kasvattanut ja näemmä onnistunut.

[/quote]
Kaikki eivät ole niin tyhmiä että hyppäävät oravanpyörään. Itse sain äo testistä täydet 100 pistettä. Oli nettitesti mutta joka tapauksessa luotettava... lampaat käy töissä.
M-96

Vierailija
19/19 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuvittelet saavasi niitä töitä, kun et kouluttaudu mihinkään? Vai kuvitteletko, että GTA-pelaajille on joku tehdas jossakin, jossa pelaamisesta saa palkkaa?

Aika kova luottamus sinulla sosiaaliturvajärjestelmäämme, jos kuvittelet että sinulle riittää sossusta ilmaista rahaa vuosikymmeniksi eteenpäin. Googlaa huoltosuhde ja Kreikan talouskriisi, niin näet mistä on kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi