Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei auttakaa tyhmää risteilymatkustajaa

Vierailija
24.04.2015 |

Eli ollaan siis menossa laivalla Tukholmasta Helsinkiin ystäväni kanssa ja meillä molemmilla on tarkoitus ottaa kolme matkalaukkua (olemme siis tulossa hieman pidemmältä reissulta). Olemme varanneet meille kahdelle neljän hengen hytin, eli kamojen pitäisi mahtua hyttiin kyllä mutta onko Vking linellä jotain rajoitusta matkatavaroiden määrän suhteen? Kuinka pitkä kävelymatka Tukholmassa on terminaalista laivaan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta rajoitusta, kuin tavarat pitää itse saada roudattua alukseen ja niiden pitää mahtua hyttiin käytäviä pitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terminaalista laivaan? No kävelet sen putken läpi, ehkä muutaman sata metriä. Tulee kyllä todella tiukkaa neljän hengen hytissä kuuden matkalaukun kanssa, säilytyspinta-alaa on hyvin niukasti.

Vierailija
4/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:21"]

Ei muuta rajoitusta, kuin tavarat pitää itse saada roudattua alukseen ja niiden pitää mahtua hyttiin käytäviä pitkin.

[/quote]

OK Kiitos! Näin ajattelinkin :) Mulla on siis rinkka ja kaksi matkalaukkua, kaverilla samoin. Eli siis saadaan ne kyllä raahattua, mutta mietin et josko niillä on jotain rajoituksia. 

Tietääkö kukaan sitä kävelymatkaa terminaalista laivaan?

Vierailija
5/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:22"]

Tulee kyllä todella tiukkaa neljän hengen hytissä kuuden matkalaukun kanssa, säilytyspinta-alaa on hyvin niukasti.

[/quote] hyvin mahtuu jos toisen alasängyn pitää ylhäällä!

Vierailija
6/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:22"]

Terminaalista laivaan? No kävelet sen putken läpi, ehkä muutaman sata metriä. Tulee kyllä todella tiukkaa neljän hengen hytissä kuuden matkalaukun kanssa, säilytyspinta-alaa on hyvin niukasti.

[/quote]

Joo siis tottakai tiedän, että se hytti on aika pieni :/ Ajateltiin bodata pari laukkua yläpedille matkan ajaksi. 

Vierailija
7/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole matkatavararajoituksia kunhan itse hommasta selviää. Matka terminaalista laivaan ei ole pitkä, mutta nyt en muista Tukholman terminaalia että onko rullaportaita matkan varrella (menen itse aina autolla laivaan). Laivakohtaisiakin eroja siirtymisessä voi olla (Mariella ja Gabriella ovat sen verran erilaiset laivat).

Mutta jos saatte tavarat raahattua terminaaliin, niin saatte ne laivaankin. Kannattaa odotella pahimman ruuhkan loppumista, ja mennä vasta viimeisten joukossa.

Vierailija
8/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:24"]

Ei ole matkatavararajoituksia kunhan itse hommasta selviää. Matka terminaalista laivaan ei ole pitkä, mutta nyt en muista Tukholman terminaalia että onko rullaportaita matkan varrella (menen itse aina autolla laivaan). Laivakohtaisiakin eroja siirtymisessä voi olla (Mariella ja Gabriella ovat sen verran erilaiset laivat).

Mutta jos saatte tavarat raahattua terminaaliin, niin saatte ne laivaankin. Kannattaa odotella pahimman ruuhkan loppumista, ja mennä vasta viimeisten joukossa.

[/quote]

Jes kiitos! Eiköhän me selvitä :) Tavaraa on kyllä ihan himmeästi, mutta kuten sanoin, olemme tulossa aika pitkältä reissulta. 

Vierailija
9/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:24"]Ei ole matkatavararajoituksia kunhan itse hommasta selviää. Matka terminaalista laivaan ei ole pitkä, mutta nyt en muista Tukholman terminaalia että onko rullaportaita matkan varrella (menen itse aina autolla laivaan). Laivakohtaisiakin eroja siirtymisessä voi olla (Mariella ja Gabriella ovat sen verran erilaiset laivat).

[/quote]mitä nyt sisar aluksia

Vierailija
10/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:24"]Ei ole matkatavararajoituksia kunhan itse hommasta selviää. Matka terminaalista laivaan ei ole pitkä, mutta nyt en muista Tukholman terminaalia että onko rullaportaita matkan varrella (menen itse aina autolla laivaan). Laivakohtaisiakin eroja siirtymisessä voi olla (Mariella ja Gabriella ovat sen verran erilaiset laivat). Mutta jos saatte tavarat raahattua terminaaliin, niin saatte ne laivaankin. Kannattaa odotella pahimman ruuhkan loppumista, ja mennä vasta viimeisten joukossa. [/quote]mitä nyt sisar aluksia

[/quote]

Eivät ole sisaraluksia. Mariellan sisaralus oli Olympia, joka nykyisin liikennöi Pietariin. Gabriellalla ei ole aivan suoraa sisaralusta, on muuten kuin Amorella Turun reitillä, mutta yhden kannen korkeampi.

Terveisin entinen lipunmyyjä

Vierailija
11/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:24"]Ei ole matkatavararajoituksia kunhan itse hommasta selviää. Matka terminaalista laivaan ei ole pitkä, mutta nyt en muista Tukholman terminaalia että onko rullaportaita matkan varrella (menen itse aina autolla laivaan). Laivakohtaisiakin eroja siirtymisessä voi olla (Mariella ja Gabriella ovat sen verran erilaiset laivat). Mutta jos saatte tavarat raahattua terminaaliin, niin saatte ne laivaankin. Kannattaa odotella pahimman ruuhkan loppumista, ja mennä vasta viimeisten joukossa. [/quote]mitä nyt sisar aluksia

[/quote]

Eivät ole sisaraluksia. Mariellan sisaralus oli Olympia, joka nykyisin liikennöi Pietariin. Gabriellalla ei ole aivan suoraa sisaralusta, on muuten kuin Amorella Turun reitillä, mutta yhden kannen korkeampi.

Terveisin entinen lipunmyyjä

[/quote]

Hei lipunmyyjä, osaatko ottaa kantaa tuohon kävelymatkaan? :) Laiva on siis Mariella. 

Vierailija
12/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:22"]

[/quote]

Joo siis tottakai tiedän, että se hytti on aika pieni :/ Ajateltiin bodata pari laukkua yläpedille matkan ajaksi. 
[/quote]Oletteko varanneet neljän hengen hytin että siellä edes on ne yläsängyt?

Vierailija
13/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt muistan oikein (lipunmyyntiajoistani on aikaa, ja teminaalit menevät minulla sekaisin), niin Mariellaan pääsee kahdesta portista, joista alempi on neloskansi ja ylempi kutonen. Menkää sisään nelosesta, niin selviätte vähemmillä nousuilla (jos ollenkaan?), ja jos mahdollista niin pyytäkää hytti samalta kannelta.

Mutta pyydän jo etukäteen anteeksi jos tämä ei ole fakta.

Jos hyttityyppi on B4 tai A4, niin hytissä on neljä vuodetta.

Vierailija
14/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:22"] Terminaalista laivaan? No kävelet sen putken läpi, ehkä muutaman sata metriä. Tulee kyllä todella tiukkaa neljän hengen hytissä kuuden matkalaukun kanssa, säilytyspinta-alaa on hyvin niukasti. [/quote]   Joo siis tottakai tiedän, että se hytti on aika pieni :/ Ajateltiin bodata pari laukkua yläpedille matkan ajaksi.  [/quote]Oletteko varanneet neljän hengen hytin että siellä edes on ne yläsängyt?

[/quote]

Olen tietenkin. En minä nyt ihan NIIN tyhmä sentään ole :)

Vierailija
15/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otatte risteilylle mukaan tuollaisen tavaramäärän?

Vierailija
16/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka terminaalista laivaan 178-232 m, riippuen laituripaikasta.

Vierailija
17/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:04"]

[/quote]

Kuten aloituksessani kerroin, olemme tulossa pitkältä reissulta kotiin, eli tavaraa on siksi niin paljon. 

Vierailija
18/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:38"]

[/quote]

Kuten aloituksessani kerroin, olemme tulossa pitkältä reissulta kotiin, eli tavaraa on siksi niin paljon. 

[/quote]

Miksi ette jätä tavaroita satamaan säilytykseen risteilyn ajaksi?

Vai ettekö siis olekaan menossa risteilylle, vaan yhdensuuntaiselle reittimatkalle?

Vierailija
19/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:01"]

[/quote]

[/quote]

Vai ettekö siis olekaan menossa risteilylle, vaan yhdensuuntaiselle reittimatkalle?

[/quote]

Aika turhasta nyt nipotat, vai haluatko antaa ymmärtää olevasi niin paljon kokeneempi laivamatkustaja, että ymmärrät termien nyanssierot? Jos olisit lukenut aloituksen kunnolla, niin ei tarvitsisi tässä enää ihmetellä.

Vierailija
20/30 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eli siis tosiaan, olemme reittimatkalaisia sitten ilmeisesti. Pahoittelen väärän termin käyttöä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi