Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa työpaikan

Vierailija
24.04.2015 |

kaikkitietäviä, selän takana paskanjauhajia?

Olen uudessa työpaikassa ja missään aiemmin ei vastaavaa ole tullut eteen. Moni asia on rempallaan ja syntipukkeja etsitään ja ihmisistä juorutaan hyvin henkilökohtaisilla tavoilla. Minua oksettaa se!

Itse sain paskaa niskaani tällä viikolla asiasta joka ei ollut minun syy. Tapa, millä asiaa käsiteltiin oli todella lapsellinen ja kun yritin asiasta keskustella, sitä vähäteltiin ja minulle kirjaimellisesti käännettiin selkä.
Tämän päivän kun jaksan, jään viikon lomalle mutta en vaan pysty lakata ajattelemasta työpaikkaa ja noita tapahtumia! Ensi viikolla olisi työpaikalla eräs palaveri, johon minut oli ilmoitettu vastuuvetäjäksi huolimatta siitä, että minulla on LOMA! En todellakaan mene lomalta sinne. Työkavereitten mielestä suunnittelu kn minun vika vaikka minulla ei ole osaa eikä arpaa koko juttuun.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, et tietenkään mene lomalta sinne. Sanot että sinulla on loma joten et tule paikalle. Piste. 

Ja nuo muut jutut. Tärkeintä on että ET anna niiden pilata vapaa-aikaasikin työpäiviesi lisäksi. Eli opettele hallitsemaan ajatteluasi niin, että et ajattele enää työpaikan oven suljettuasi työpaikkaa ja sen ihmisiä. Se on täysin opittavissa oleva taito, itse jouduin aikoinaan opettelemaan kun olin työpaikkakiusattu enkä olisi muuten kestänyt. 

Yleensäkin vittumaistsen tyyppien kanssa olen parhaaksi keinoksi huomannut välinpitämättömäksi ja sulkeutuneeksi muuttumisen. Menee lounaalle yksin, ei käy kahvilla. Tekee vaan hommansa mutta ei välitä muiden puheista mitään. Jos joutuu loanheiton tai syntipukiksi tekemisen uhriksi, pysyy tiukasti asiakommenteissa eikä lähde riitelyyn. Tarvittaessa ottaa esimiehen mukaan asian selvittelyyn. Näin olen itse pärjännyt jo 14 vuotta erittäin hyvin työpaikassa jossa moni on todella ahdistunut ja loppu huonon ilmapiirin takia. En ota vaan osaa heidän sosiaalisiin leikkeihinsä vaan teen vain työtä täällä.

Vierailija
2/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi ovat jämähtäneet yläasteelle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:12"]Työkaverisi ovat jämähtäneet yläasteelle...
[/quote]

Kyllä on kuule jutut sen mukaisia.
Onneksi työtä saa tehdä aika paljon yksinkin, mutta tiimiäkin tarvitaan.
Ap

Vierailija
4/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:11"]Ensinnäkin, et tietenkään mene lomalta sinne. Sanot että sinulla on loma joten et tule paikalle. Piste. 

Ja nuo muut jutut. Tärkeintä on että ET anna niiden pilata vapaa-aikaasikin työpäiviesi lisäksi. Eli opettele hallitsemaan ajatteluasi niin, että et ajattele enää työpaikan oven suljettuasi työpaikkaa ja sen ihmisiä. Se on täysin opittavissa oleva taito, itse jouduin aikoinaan opettelemaan kun olin työpaikkakiusattu enkä olisi muuten kestänyt. 

Yleensäkin vittumaistsen tyyppien kanssa olen parhaaksi keinoksi huomannut välinpitämättömäksi ja sulkeutuneeksi muuttumisen. Menee lounaalle yksin, ei käy kahvilla. Tekee vaan hommansa mutta ei välitä muiden puheista mitään. Jos joutuu loanheiton tai syntipukiksi tekemisen uhriksi, pysyy tiukasti asiakommenteissa eikä lähde riitelyyn. Tarvittaessa ottaa esimiehen mukaan asian selvittelyyn. Näin olen itse pärjännyt jo 14 vuotta erittäin hyvin työpaikassa jossa moni on todella ahdistunut ja loppu huonon ilmapiirin takia. En ota vaan osaa heidän sosiaalisiin leikkeihinsä vaan teen vain työtä täällä.
[/quote]

Kiitos.
En aio mennä, tietenkään ja yritin asias selvittää että se nyt tulisi selväksi, että saavat laittaa siihen jonkun toisen vastuuseen! Pahoin pelkään (kun se tilanne oli se, että päälleni puhuttiin ja käännettiin selkä) että se jää nyt roikkumaan ja ensi viikolla ketään ei näy eikä kuulu sinne palaveriin ja minua syytetään siitä. Vi**u että on rasittavaa yrittää tehdä yhteistyötä heidän kanssaan. Onneksi ihan kaikki eivät ole tuollaisia, mutta hekin vaan myötäilevät ja kuuntelevat hiljaa noiden vahvojen tyyppien juttuja.
Yhdelle ihmiselle selitin äsken asian rautalangasta vääntäen. Hän on ensi viikolla töissä ja toivottavasti sanoo jotain, jos aiheesta nousee haloo. Mä en jaksa tollasta.
Ap

Vierailija
5/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:17"]

Kiitos. En aio mennä, tietenkään ja yritin asias selvittää että se nyt tulisi selväksi, että saavat laittaa siihen jonkun toisen vastuuseen! Pahoin pelkään (kun se tilanne oli se, että päälleni puhuttiin ja käännettiin selkä) että se jää nyt roikkumaan ja ensi viikolla ketään ei näy eikä kuulu sinne palaveriin ja minua syytetään siitä. 

[/quote]

Sen kun syyttävät, se ei ole sinun ongelmasi. Sinulla on sovittu loma, ja olet yrittänyt sanoa siitä. Ei ole sinun ongelmasi jos eivät ole kuunnelleet. Ihan oikein heille jos tuleekin pieni härdelli kun olet lomalla, siinäpä saavat kokea omien toimintatapojensa seuraukset.

Vierailija
6/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:17"]

Kiitos. En aio mennä, tietenkään ja yritin asias selvittää että se nyt tulisi selväksi, että saavat laittaa siihen jonkun toisen vastuuseen! Pahoin pelkään (kun se tilanne oli se, että päälleni puhuttiin ja käännettiin selkä) että se jää nyt roikkumaan ja ensi viikolla ketään ei näy eikä kuulu sinne palaveriin ja minua syytetään siitä. 

[/quote]

Sen kun syyttävät, se ei ole sinun ongelmasi. Sinulla on sovittu loma, ja olet yrittänyt sanoa siitä. Ei ole sinun ongelmasi jos eivät ole kuunnelleet. Ihan oikein heille jos tuleekin pieni härdelli kun olet lomalla, siinäpä saavat kokea omien toimintatapojensa seuraukset.
[/quote]

Voi kun oppisin olemaan itsekin vahvempi! Noinhan se menee : ei tuo asia ole minun syy, mutta kun silti tuntuu että "kaikki ajattelee että xxx mokasi!" Ja en vaan osaa olla murehtimatta sitä :(
Kohta lomalle. 2 tuntia enää.
Ap

Vierailija
7/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:17"]

[/quote]

[/quote]

Lisään vielä että minä tekisin varmaan niin, että laittaisin sähköpostilla ilmoituksen tästä asiasta, ja ehdottomasti esimies CC:nä. Silloin, jos jälkeenpäin alkavat känistä jotain, voit kaivaa esiin sen viestin ja sanoa että teille on kyllä ilmoitettu että olen lomalla, ja koska sama viesti on mennyt myös esimiehelle, eivät voi myöskään valehdella ettei mitään viestiä ole tullut. 

Itse jouduin tuollaista tekemään tietyssä vaiheessa vähän väliä. Esim. jos minä yritin saada työhöni tarvitsemiani tietoja tietyiltä kollegoilta, ne eivät antaneet niitä. PAITSI jos laitoin pyynnön heille sähköpostitse ja CC:nä esimies. Silloin he tajusivat, että jos eivät vastaa, joutuvat perustelemaan pomolle miksi eivät suostu yhteistyöhön, vaikka se kuuluu työhön.

Vierailija
8/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:17"] Kiitos. En aio mennä, tietenkään ja yritin asias selvittää että se nyt tulisi selväksi, että saavat laittaa siihen jonkun toisen vastuuseen! Pahoin pelkään (kun se tilanne oli se, että päälleni puhuttiin ja käännettiin selkä) että se jää nyt roikkumaan ja ensi viikolla ketään ei näy eikä kuulu sinne palaveriin ja minua syytetään siitä.  [/quote] Sen kun syyttävät, se ei ole sinun ongelmasi. Sinulla on sovittu loma, ja olet yrittänyt sanoa siitä. Ei ole sinun ongelmasi jos eivät ole kuunnelleet. Ihan oikein heille jos tuleekin pieni härdelli kun olet lomalla, siinäpä saavat kokea omien toimintatapojensa seuraukset. [/quote] Voi kun oppisin olemaan itsekin vahvempi! Noinhan se menee : ei tuo asia ole minun syy, mutta kun silti tuntuu että "kaikki ajattelee että xxx mokasi!" Ja en vaan osaa olla murehtimatta sitä :( Kohta lomalle. 2 tuntia enää. Ap

[/quote]

Kyllä sinä siitä ajan kanssa kovetut ;) Itse olen suorastaan kyynisen välinpitämä'tön, mutta olen oppinut jopa nauttimaan tästä pelistä täällä. Nuoremmille olen joskus vähän neuvonutkin, jos ovat vaikuttaneet säikähtäneiltä, että älkää ottako liian vakavasti älkääkä välittäkö siitä mitä kukaan muu kuin esimies teistä ajattelee. pidätte vaan huolen että esimiehen suuntaan teistä on kuva että hoidatte hommanne niin mitään vaaraa esim. työpaikan menosta ei ole, vaikka tietyt akat täällä yrittävätkin saada teidät tuntemaan itsenne luusereiksi jotka on vaarassa saada osaamattomuudesta potkut just.

Vierailija
9/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:17"] Kiitos. En aio mennä, tietenkään ja yritin asias selvittää että se nyt tulisi selväksi, että saavat laittaa siihen jonkun toisen vastuuseen! Pahoin pelkään (kun se tilanne oli se, että päälleni puhuttiin ja käännettiin selkä) että se jää nyt roikkumaan ja ensi viikolla ketään ei näy eikä kuulu sinne palaveriin ja minua syytetään siitä.  [/quote] Sen kun syyttävät, se ei ole sinun ongelmasi. Sinulla on sovittu loma, ja olet yrittänyt sanoa siitä. Ei ole sinun ongelmasi jos eivät ole kuunnelleet. Ihan oikein heille jos tuleekin pieni härdelli kun olet lomalla, siinäpä saavat kokea omien toimintatapojensa seuraukset. [/quote] Voi kun oppisin olemaan itsekin vahvempi! Noinhan se menee : ei tuo asia ole minun syy, mutta kun silti tuntuu että "kaikki ajattelee että xxx mokasi!" Ja en vaan osaa olla murehtimatta sitä :( Kohta lomalle. 2 tuntia enää. Ap

[/quote]

Kyllä sinä siitä ajan kanssa kovetut ;) Itse olen suorastaan kyynisen välinpitämä'tön, mutta olen oppinut jopa nauttimaan tästä pelistä täällä. Nuoremmille olen joskus vähän neuvonutkin, jos ovat vaikuttaneet säikähtäneiltä, että älkää ottako liian vakavasti älkääkä välittäkö siitä mitä kukaan muu kuin esimies teistä ajattelee. pidätte vaan huolen että esimiehen suuntaan teistä on kuva että hoidatte hommanne niin mitään vaaraa esim. työpaikan menosta ei ole, vaikka tietyt akat täällä yrittävätkin saada teidät tuntemaan itsenne luusereiksi jotka on vaarassa saada osaamattomuudesta potkut just.
[/quote]

Täytyy yrittää vaan jaksaa .. Ja yrittää pitää työasiat työasioina ja "kovettaa" itseään.
Ap

Vierailija
10/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällainen lastentarhameininki yleistäkin!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi