Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte minun sijassani, abortti vai ei?

Vierailija
18.09.2006 |

Meillä on 3 lasta joista nuorin on vajaa vuoden. Olen suurimmaksi osaksi lasten kanssa yksin koska mies joutuu olemaan pitkiä aikoja poissa kotoa työnsä vuoksi. Nyt olen raskaana ja ihan pinteessä mitä teen ja miten jaksan? Ehkäisyä käytettiin mutta sepä petti.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos vielä tulisin raskaaksi, niin tekisin keskeytyksen.

en jaksaisi enää aloittaa kaikkea alusta. tulisin hulluksi. ja olisin valmista kamaa mielenterveyspotilaaksi :(

Vierailija
2/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis - en tehnyt vastaavassa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisikin välillä raskasta, niin kyllähän sen tietää, että helpottaahan se ajan mittaan.

Vierailija
4/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 7 pitäisin jos ehkäisy pettäisi ja mies paljon töissä ja harrastaa myös metsästystä eli eipä näin syksyllä/talvella muutenkaan paljoa näy. eli siis en tekisi aborttia van pitäisin lapsen. johan se on tulossa.

Vierailija
5/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tein abortin. Ihan kamalaa, ja toivottavasti en enää ikinä joudu samaan tilanteeseen! (Olen nyt muuten ihan heikkohermoinen ehkäisyn suhteen)

Mutta, silti ratkaisu oli oikea minulle. En olisi jaksanut neljättä lasta. Joskus tuntuu etten jaksa näitä kolmeakaan.

Mieti, miten voimasi riittävät. Mitä mieltä miehesi muuten on asiasta?

Vierailija
6/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi sanoa kumpi ratkaisu on oikein vaan sen tuntee jokainen itse parhaiten. Minä olen tehnyt abortin ja voin sanoa että en ole katunut kertaakaan asiaa. Siitä on aikaa nyt viisi vuotta. Meillä oli suunnilleen samanlainen tilanne..

Vierailija
7/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin teet ihan miltä itestäs tuntuu, mutta neljä menee siinä missä kolmekin. Ei se neljäs muuta elämää paljoa... Menee aika siinä samoilla heiveillä:) Ilmoitathan mihin ratkasuun päädyit!?

Vierailija
8/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oma jaksaminen huolestuttaa eniten. Lapsemme ovat kaikki todella vilkkaita luonteeltaan ja tempperamenttisia. Meneeköhän 4 siinä missä kolmekin. Koska kaksi oli helpompaa kuin kolme. ap

Vierailija
9/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kaksi siinä missä yksi eikä mene neljä siinä missä kolmekin.

Vierailija
10/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska epäröit, tee abortti. Itse tiedät omat rajasi.

Vierailija
11/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai äidin on itse tehtävä päätös, mutta jos isästä vain abortti on vaihtoehto, onhan se raskaampaa jos äiti pitääkin vauvan. Minusta teidän pitäisi istua alas ja puhua asiasta. Punnita uuden vauvan tuomat asiat perheelle.

Minä mietin vakavasti aborttia kuopuksen kohdalla. En sitä kuitenkaan tehnyt. Jokainen päättää tämmöiset asiat itse, mutta se, että kysyt mitä tehdä, on minusta merkki siitä ettei abortti olekaan ainoa vaihtoehto. Jos edes olet miettinyt mahdollisuutta pitää vauva, toipuisitko abortista?

Viisautta teille. Ja voimia ratkaisuunne, mikä se onkin.

Vierailija
12/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies on sitä mieltä ettei pidetä koska rahatilanne ei hänen mielestään anna periksi. Omasta mielestäni kyllä. Ja rahatilanne on hänelle se tärkein. Mies kun on. ap

Vierailija
13/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki silloin, jos sattuu syntymään vaikeasti vammainen/koliikkivauva tms. niin asia on eri.

Mutta voisikos niitä käytännönjärjestelyjä tehdä sitä omaa jaksamista silmälläpitäen?

Vierailija
14/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tottakai tietää oman jaksamisensa parhaiten. eipä niille kolmelle paljon mielenterveytensä menettäneestä äidistä hyötyä olis...Itse en keskeytystä tekis, miettisin koko loppuelämäni sitä, ja kantaisin syyllisyyttä.

Vierailija
15/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi tuo lisätyötä mutta myös lisäonnea. Itse en voisi enään tehdä aborttia, olen nuorena yhden tehnyt ja kärsin siitä edelleen. En voi unohtaa sitä että lapsillani olisi yksi vanhempi sisarus, että minulla olisi yksi lapsi enemmän. Jokainen ihminen on kuitenkin yksilö ja toisille abortti on henkilökohtainen valinta. Ehkä omaan rankkaan reagointiini vaikuttaa osaltaan myös se että elin abortin aikaan aika herkkää elämänvaihetta lapsuuden ja aikuisuuden välillä.

Voimia sinulle mitä ikinä päätätkin tehdä, se ratkaisu on oikein johon päädyt. Tiedän että adoptio ei vielä nykyäänkään ole todellinen vaihtoehto, se on rankin kaikista mutta sekin ehkä kannattaa kuitenkin miettiä.

Vierailija
16/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän parisuhteenne.

Vierailija
17/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun on sanottu että 4 menee siinä missä kolmekin niin varmaan tarkoitettiin sitä, että kolmestakin on jo niin paljon työtä, että se 4. ei sitä enää ratkaisevasti vauvaiän jälkeen lisää.

Vierailija
18/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne ei noita tenavia sydämensä alla kasvata.

Vierailija
19/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapselle mahdollisuus elää ja anna hänet adoptioon. Harkitse adoptiota tosissasi.

Vierailija
20/40 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatiota en halua. Se on niin lopullista. Ajattelin että yksi lapsi olisi vielä tervetullut mutta ei näin pian. Todella vaikea tilanne. Miten ihmeessä sen lopullisen ratkaisun tekee tietäen, että aikaa on hyvin vähän. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi