Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä miehesi tavassa tehdä kotitöitä ärsyttää sinua?

Vierailija
18.09.2006 |

Minua ärsyttää se, että mies ei koskaan ravista pyykkejä auki, kun ripustaa ne narulle kuivumaan. Onpa kiva sitten ottaa sieltä kuivaksi rutistuneita housuja ja paitoja, joita ei saa silittämälläkään sileiksi.

Myös se ärsyttää, kun mies täyttää tiskikoneen täyteen mutta ei kuitenkaan laita sitä saman tien päälle, vaan seuraavan kerran kun astioita tartteis, niin siellä ne on likaisina täysinäisessä koneessa.

Tiedän, että ei pitäis valittaa, kun kumminkin tekee paljon kotitöitä, mutta väsyneenä meinaa päreet palaa joskus, kun ei voi sitten kerralla tehdä kunnolla. Ei veis sen enmpää aikaa, kun kerran tekee.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten se ettei asioita tehdä loppuun asti, tiskatessa jää aina yks-kaks astiaa pesemättä, tiskivedet altaaseen lillumaan jne.

imuroidessa ei imuroi nurkkia, sängyn alustaa tms.

pyykit menee väristä ja lämpötilasta riippumatta aina samaan koneelliseen. (vaaleanpunaista pyykkiä on paljon :))

Vierailija
22/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yksi ärsyttävimmistä piirteistä on kuitenkin se ettei hän voi tietyissä tilanteissa olla siivoamatta. Esim. aamupalaa ei voi kuulemma tehdä ennen kuin keittiö on siisti. Siinä kun muut istuu jo pöydässä, alkaa isi pyyhkimään tiskipöytää ja jos siellä on joku kippo, niin se on ehdottomasti ensin tiskattava. Samoin tiskikone on ensin tyhjennettävä/täytettävä jne. Kyllä aikuinen sitä aamiaista jaksaisi odottaakin, mutta lapsilla on tiettyyn aikaan kiljuva nälkä ja vartinkin viivästys ja odottelu pöydässä kiristää kyllä kenen tahansa pinnaa. Kun se jäisikin siihen varttiin, mutta isi löytää häiritseviä tahroja ja saattaa alkaa jopa käymään läpi jotain lehtipinoa jos se on hänen mielestään liian suuri. Mieluiten siis laitan aamiaisen ja muutkin ruuat itse jos haluan niiden olevan ajallaan valmiina. Siivota voi sen jälkeenkin.

Sama pikkutarkkuus vaivaa häntä siivotessa muutenkin. Jos vieraat ovat tulossa tunnin päästä ja pitäisi tehdä jokin pintasiivous, niin miehen löytää todennäköisesti järjestelemässä jotain laatikkoa, sillä hänen mielestään jos jotain tekee, on se tehtävä kerralla kunnolla. Lipaston päältä ei siis voi vain pyyhkiä pölyjä vaan sitten on lipaston laatikotkin järjestetävä. Itse sitten joudun tekemään kaiken muun....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes pyydettäessä. Ei jaksa, ei ehdi, ei ole miesten hommia!!

Vierailija
24/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkii keittiö tasot: muruja ja läikkiä edelleen

imurointi: imuroi sieltä täältä

pölyjen pyyhintä & lattioiden pesu: ????

Pyykinpesusta olemme katsoneet parhaimmaksi että minä pesen, mies saa jotenkuten laitettua värilliset ja valkoiset eri pyykkikoreihin, mutta ei esim tyhjää housuntaskuja. Usein löydän myös pitkähihaisen paidan sisältä t-paidan, ne kun nopea ottaa kerralla pois päältä, sukat aina kauheessa myttyryässä ja mä saan ne oikoa ennen koneeseen laittoa.

Vierailija
25/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei muka älyä tehdä juttuja, jos en sano. Just joo, helpompaahan se että esittää tyhmää... Imuroi tuntitolkulla samaa kohtaa, tiskaa valikoivasti.

Vierailija
26/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ravista pyykkejä auki vaikka siitä on sanonut useammin kuin kerran. Kiva kun olisi muuten kuiva vaate mutta ravistelemattomana se on jäänyt kuivumatta sieltä " rynkkyjen" välistä

Vierailija
27/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää pyyhkiä lattiat kun lattialla on leivänmurusia jne. Olen sairaslomalla suppareiden takia (rv 34) ja lääkäri kielsi imuroimasta. Olen nyt kolme viikkoa katsonut leivänmurusia ja nyt riitti. Tänään otin imurin kaapista ja tein kunnon kotityöt.

Vierailija
28/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pikkutarkkuus soikoon. Aamupala ja muut ateriat aina tuppaa viivästymään samalla lailla, siis teen itse ja mies syököön sitten kun ehtii... paitsi jos itseltäni menee hermo ennen kun mitään tahraa ei voi siivota naputtamatta samalla kovaan ääneen.

Ja sama, jos vieraita tulossa, niin ne lipaston laatikot tms., on niin tuttua, että juuri silloin se on maailman tärkein asia siivota...!

Useimmiten kiellän häntä siivoamasta. Koska jos hän sen aloittaa, niin sitten tosiaan tekee ne lipaston laatikot tms. ensin. Tai jos pyydän imuroimaan, niin löytää jonkin kivan tavaralaatikon jostain... ja se yleissiivous jää siihen, kun se tavaralaatikko on tärkeä. Ja jos kerrankin hän siivosi koko asunnon (tai yleensä se jää siihen yhteen huoneeseen, joka minun pitää viimeistellä, kun mies on raivannut koko huoneen tyhjäksi ennen siivoamisen aloittamista. Ja kukapa muu ne tavarat takaisin sinänsä putipuhtaaseen huoneeseen ja sen kaappeihin raijaisi, kuin minä... ja kermakakkua tottakai mies vaatii päälle, kun kerrankin " siivosi" - tai siivosihan hän, mutta minulla menee vähintään kaksi päivää tai viikkoa niiden tavaroiden uudelleen järjestämisessä paikoilleen, ja mies naputtaa vieressä...

Pyykit tekevät poikkeuksen. Hän ripustaa ne miehiseen tapaan ryttyyn. Paitsi työpaitansa jo on pikkuhiljaa oppinut laittamaan oikeaoppisesti sentään, kun on joutunut itse niitä silittelemäänkin sitten aamukiireissä. ;)

Vierailija
29/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhtaaksi mäntysuovalla, voi joo sillä varmaan pestä pyykitkin en vain rakasta sen tuoksua niin paljon kun mieheni. ja imuroidessaan imuroi ympyrämäisesti ei koskaan nurkista

Vierailija
30/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmön touhua.

Vierailija
31/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamppaaminen on muinaisjäänne ajalta ennen pölynimureita.

Vierailija
32/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mikään, kun mies tekee niitä todella harvoin :)

Vierailija
33/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä haukkuvat miehensä lyttyyn. Kouluttakaa niitä miehiänne! Älkää alistuko pelkiksi kotiorjiksi. Ajat on jo hieman muuttuneet...

Vierailija
34/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on Leijona. Oikea johtaja. Näyttää kuinka asiat pitää tehdä (jatkossa). Yleensä miehen kotitöihin liittyy vielä pieni marttyyrin asenne " kun ei tätä näköjään täällä kukaan muukaan tee" .

12

Vierailija
35/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mies kun siivoo, niin raivaa vain kaikki lattioilta pois... eli siis ei siisti eikä pyyhi pöydän päällisiä. Lattialtakin nostaa kaikki tuoleille ja sängyille, ei vie omille paikoilleen...aaaargghhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Niin meijän mies siivoo.

Mutta meille on kehittynyt vuosien varrella sopiva työnjako. Minä kuljettelen kaikki tavarat paikoilleen ja pyyhin pölyt mahdollisimman nopeasti ja mies ahdistelee imurin kanssa perässä minkä ehtii ;) No tuleehan valmista nopeasti.

Vierailija
36/36 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhdasta astiaa jäljellä. kun valitan tästä mies vaan että kyllä hän ne siivoo kun on sopiva hetki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä