Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyin psykoterapeutilta mistä voi tietää eron narsismin ja läheisriippuvuuden

Vierailija
24.04.2015 |

välillä. Kun kummallakin on loputon jano tulla hyväksytyksi ja saada kiitosta ja hyvää palautetta. Hän sanoi, että narsisti ei huolehdi tällaisia.  Hän ei kyseenalaista riittääkö, kelpaako hän varmasti. Hän on varma siitä, todellakin ON muita loistavampi.

Mahtaa olla turhauttavaa olla maailman täydellisin ihminen, jonka suuruutta, ylivertaista älykkyyttä, kauneutta, lahjakkuutta, karismaa ja viehätystä vain harva tajuaa. Ei kai silloin voi koskaan olla täydellisen onnellinen, aina on jotakin vailla :P Olla oman elämänsä J.Tuk.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve ihminen ei kyseenalaisya kelpaavuuttaan, vaan pitää itseään loistavana ja täydellisenä. 

Mutta hän ei pidä itseään sen loistavampana kuin muitakaan ihmisiä, ja näkee oman epätäydellisyytensa, mutta pitää itseään hyvänä tyyppinä juuri sellaisena kuin on. 

Sinänsä narsisitillahan on helppoa, kun hän ei näe itsessään mitään vikaa.

Vierailija
2/4 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin uhri on usein se läheisriippuvainen, koska narsisti on hänestä sellaisen muokannut vuosien myötä. Narsistille kaikki on vaihdettavissa, myös parisuhde. Pystyy täydelliseen toisen hylkäämiseen, jso löytää uuden uhrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä terapeutti olisi sanonut: Älä diagnosoi. Ei ole sinun asiasi. Eikä auta sinua

Vierailija
4/4 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehessäni on tuollaisia piirteitä, tosin hän on suurimman osan ajasta kuitenkin hyvä kumppani.

Mutta riitatilanteissa paljastuu, että ei näe itsessään mitään vikaa, vaan vika on aina siinä osapuolessa, jolla on vaikeaa eli minussa. Myös esim. silloin, jos minulla on vaikea olla koska mies on kertonut haluavansa seksisuhteeseen ihastuksensa kohteena olevan naisen kanssa, ja sanonut että asian ei pitäisi kuulua minulle millään tavalla. Jos pyrin perustelemaan tuollaista ajattelutapaa huonoksi sen nojalla, että se todennäköisesti johtaa suhteemme päättymiseen, mies ilmoittaa ettei parisuhde ole hänelle mikään itseisarvo eikä sen päättyminenkään siis olisi kielteinen asia.

Pyrin välttämään omatekoisia diagnooseja ja etsimään meille terapeuttia. Onneksi mies sentään on luvannut lähteä lähteä terapiaan kanssani. Mitä ilmeisimmin hän arvelee siellä paljastuvan, että meistä ainoastaan minä olen todella terapian tarpeessa. Hieman minua pelottaa se, miten hän mahtaa reagoida, jos siellä paljastuukin jotakin muuta. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi