Kysely: meikkaatko päivittäin/silloin tällöin? Miksi?
Utelias Ulla kysyy:
Meikkaatko päivittäin/silloin tällöin? Miksi tai miksi et?
Ikäsi? Parisuhteesi? Mahdollisen parisuhteesi kesto? Jos olet parisuhteessa ja meikkaat, huolehtiiko myös mies ulkonäöstään (tietenkään ei todennäköisesti meikkaa mutta muuten, käy parturissa jne säännöllisesti)?
Oletko työelämässä? Vaatiko se meikkaamaan?
Kommentit (20)
Meikkaan itsestäni työihmisen ja juhliin. Muuten vapaa-aika tosi harvoin. Töissä voisin olla ihan hyvin meikkaamaton, mutta meikki on vähän kuin naamio, ja tuntuu tarpeelliselta. Yhtenä aamuna en ehtinyt meikata, ja oma peilikuva näytti tosi oudolta työpaikan vessassa.
Mies ei meikkaa, rasvaa eikä käy parturissa. Olen ajellut hänen päänsä koko 20v parisuhteen ajan.
En meikkaa. Jos minulla on esiintyminen tai videopalaveri, jossa pitää olla kamera päällä, saatan peittää puuterilla pahinta punoitusta, siinä kaikki.
50+ työelämässä ja avoliitossa
Nyt korona-aikana olen meikannut ehkä kymmenen kertaa. Kasvojenhoitoa olen harrastanut taas enemmän kuin ennen koronaa, kiitos kasvomaskien. Iho näyttää paremmalta kuin pari vuotta sitten.
En ole koskaan meikannut. Jokainen meikki on enemmän tai vähemmän eläintestattu.
Ennen meikkasin päivittäin enkä vienyt edes roskapussia ilman ehostusta. Sitten iho herkistyi enkä pysty käyttämään enää minkäänlaisia meikkituotteita ilman allergista reaktiota. Työ ei vaadi meikkaamaan vaikka yksi työkaveri on kyllä kysellyt että miksen meikkaa ja sanonut että hän ei kyllä kehtaisi meikkaamattomana tulla töihin... Mies on ja vaikuttaa tykkäävän minusta tällaisena. Kun vielä meikkasin niin huuteli monesti että et kai sinä taas mene laittamaan lisää meikkiä.
Ni mikä nyt on meikkaamista. Olen hommannut kestorajaukset ja käyn säännöllisen epäsäännöllisesti hakemassa värin ripsiin ja kulmiin.
Huulipunaa sipaisen joskus ihmisten ilmoille ja asiakas työ palaveriin mutten todellakaan aina.
Etätöissä voi hyvin pitää kameraa kiinnikin jos ja kun on ns. Bad hairday
Muuten laitan enemmän isompaa katsausta värivoidetta, luomiväriä jne jos lähden viihteelle miehen tai ystävien kanssa. Ja sitä tapahtuu harvoin.
Muutoin menen peruskasvorasvoilla.
N55 parisuhteessa
Laitan rajaukset ja ripsasin, jos olen ihmisten ilmoille menossa, koska silloin en näytä niin väsähtäneeltä. Olen etätöissä ja kotona en meikkaa. Olen parisuhteessa ollut reilut 3 vuotta ja mies ei erityisesti huolehdi ulkonäöstään, käy toki parturissa, tosin vähän liian harvoin.
N39
En ole meikannut viimeiseen seitsemään vuoteen. Silloin seitsemän vuotta sitten minulle riitti ja hävitin kaikki meikit yhdellä kertaa pois. Siitä lähtien en ole omistanut yhtään meikkiä. Ennen sitä meikkasin säännöllisesti, enkä koskaan kyseenalaistanut koko touhua.
Joskus kun katse on väsynyt, käyttelen valokynää. Jos iho näyttää samealta tai epäsasaisesti punottaa,,laitan sävyseerumia. Jos kasvot muutenkin nuutuneen näköiset, saatan laittaa huultenrajauskynää ja sävypunaa. Parisuhdestatus tai tapaamiset/työ eivät vaikuta, vaan peilikuva.
Minulla on latinoväritys. Siinä on puolensa ja puolensa. Suurin osa kauneudenhoitoajasta menee karvoituksen karsimiseen :D
N40
Töihin riittää juonteita tasoittava seerumi ja sen päälle sävyttävä päivävoide. Kulmakarvoja hieman nypin. Meikkaan varsinaisesti vasta, kun lähden jonnekin. Eli korona-aikaan en juuri ollenkaan.
En meikkaa.
Töissäkään ole kukaan vaatinut, että meikkaisin.
M43
En ole koskaan meikannut.
Ei vaan ole tullut mieleen meikata.
M51
Meikkaan joka arkipäivä ja viikonloppuna jos ollaan jonnekin menossa. Cc- voide, kevyt puuteri, vähän kulmiin väriä, rajaukset ja ripsari. Parisuhteessa 17 vuotta ja työ ei edellytä meikkiä. Meikkaus on jäänyt tavaksi teini vuosilta ja korostaa tyyliäni.
mies huolehtii itsestään miten ehtii ja jaksaa. Yleensä kuitenkin perussiisti.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan meikannut. Jokainen meikki on enemmän tai vähemmän eläintestattu.
Ihan käypäinen argumentti tuokin. Mutta tärkein lienee se että meikkaamisesta ei ole mitään hyötyä, haittaa vain vaikka ei edes kustannuksia laskisi.
Meikkaatko päivittäin/silloin tällöin? Miksi tai miksi et? joka päivä kun astun ovesta ulos (pl jos vien vaan roskat) koska näytän ilman meikkiä mieheltä.
Ikäsi? Parisuhteesi? Mahdollisen parisuhteesi kesto? Jos olet parisuhteessa ja meikkaat, huolehtiiko myös mies ulkonäöstään (tietenkään ei todennäköisesti meikkaa mutta muuten, käy parturissa jne säännöllisesti)? en ole koskaan seurustellut koska olen niin ruma.
Oletko työelämässä? Vaatiko se meikkaamaan? olen ja ei.
Laitan päivittäin ripsi- ja kulmaväriä sekä värillistä huulikiiltoa. Talvella myös CC tai BB voidetta suojaamaan ihoa kylmältä ja ehkäisemään punoitusta.
Kai tämäkin on jonkun mielestä meikkaamista, itse käsitän termin vähän eri tavoin eli ns. täyteen tällinkiin laittautumisena.
Vierailija kirjoitti:
Töihin riittää juonteita tasoittava seerumi ja sen päälle sävyttävä päivävoide. Kulmakarvoja hieman nypin. Meikkaan varsinaisesti vasta, kun lähden jonnekin. Eli korona-aikaan en juuri ollenkaan.
Onnittelut teille jotka näytätte "ihmiseltä" ilman silmämeikkejä! Itse tunnen itseni täysin alastomaksi ellen laita joka ainoa aamu komboa: ripsari, kajal, kulmat, poskipuna, puuteri. Tuo on se joka päivän minimi. Erikoistilaisuuksiin sitten värivoiteet, luomivärit, seerumit ym. Korona-aika ei ole tehnyt poikkeusta. En tosin asu yksin, eli jos asuisin yksin ja etäilisin niin en täällä itseäni varten vain laittautuisi yhtään. Näin olen tehnyt jostain 14-vuotiaasta lähtien ikäni. Nuorena oli halpismeikit mutta näin ikääntyneenä on sitten laadukkaammat. Mutta ihailen teitä jotka ei ole tällain "riippuvaisia" meikeistä!
N51v
Töihin meikkaan kevyesti: kulmat, silmän rajaukset ja ripsiväri. Ennen käytin myös meikkivoidetta, mutta koska pidän töissä ja muutenkin ihmisten ilmoilla maskia, sen käyttö on huomattavasti vähentynyt. Juhliin tai muuhun erityiseen tilanteeseen meikkaan vähän perusteellisemmin. Kotona ollessa, kauppaan tai esimerkiksi kävelylle mennessä en meikkaa. Olen ihan siedettävän näköinen meikkaamattomana, mutta kulmakarvat ja ripset ovat hyvin vaaleat, joten yleensä teen vain kepeän silmämeikin korostaakseni silmiä.
Olen parisuhteessa. Mies käy parin kuukauden välein parturissa, mutta ei muuten erityisemmin pidä huolta ulkonäöstään, paitsi kuntoilemalla.
Vierailija kirjoitti:
Meikkaatko päivittäin/silloin tällöin? Miksi tai miksi et? joka päivä kun astun ovesta ulos (pl jos vien vaan roskat) koska näytän ilman meikkiä mieheltä.
Ikäsi? Parisuhteesi? Mahdollisen parisuhteesi kesto? Jos olet parisuhteessa ja meikkaat, huolehtiiko myös mies ulkonäöstään (tietenkään ei todennäköisesti meikkaa mutta muuten, käy parturissa jne säännöllisesti)? en ole koskaan seurustellut koska olen niin ruma.Oletko työelämässä? Vaatiko se meikkaamaan? olen ja ei.
Meikkaaminen ei ole "ulkonäöstä huolehtimista", pikemminkin sen irvikuva!
Meikkaa, jos en ihan päivittäin niin ainakin arkena. Tai siis jos pitää lähteä ”ihmisten ilmoille”, niin pääasiassa silloin kyllä. Jonnekin pelkälle kauppareissulle en välttämättä, mutta töihin jne. Meikkini tosin on suht. huomaamaton: meikkivoide, puuteri, kevyesti aurinkopuuteria ja ripsiväri.
Olen meikannut näin niin naimisissa ollessani, sinkkuna kuin uutta miestä tapaillessakin. Uuden miehen edessä olin tosin aikaisessa vaiheessa myös täysin meikittä.
Ikää 46