Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irti sanokaa OOMI

Pettynytkapitalismiin
04.01.2022 |

4 kk sitten otettu oomilta pörssisähkö sähkösopimus 7.8c kwh hintakatolla nyt kun katto kääntyi heitä vastaan he sanoivat sopimuksen irti ja tarjosivat tilalle 12.jotain kwh. Katosta maksettava hinta 5.90 kk kelpasi 4 kuukauden ajan kun se oli heille suotuisa...

KUSETUSFIRMA

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi enää luottaa Oomiin. Luottamus on mennyt totaalisesti.

Oomi Aktiivinen -sopimuksessa energiahinta on muuttuva ja se perustuu pohjoismaisen sähköpörssin (Nord Pool AS) julkaisemaan sähkön tuntikohtaiseen Suomen aluehintaan eli sähkön spot-hintaan. Spot-hintaan perustuvan spot-sähkön hinta vaihtelee kysynnän ja tarjonnan mukaan, joten maksat sähköstä aina ajantasaista hintaa.

Eli jos käytät sähköä kun se on kallista niin maksat pörssihinnan mukaan.

Tuliko talvipakkaset yllätyksenä?

https://oomi.fi/sahko/sahkosopimukset/aktiivinen/toteutuneet-spot-hinna…

Moi, oomin asiakaspalvelija. Minulla on ihan asialliset sopimukset eikä minun talous kaadu sähkölaskuun. Ei tarvitse lässyttää.

Moi! Oomin asiakas! Täällä feikkiasiakaspalvelija vastaa sun kysymyksiin.

Osaatko vieläkään lukea sopimusehtoja?

Terveisin Aasiakas on aina väärässä.

Vierailija
22/47 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on määräaikainen Oomin soppari 4,99 snt kWh hinnalla ja puolen vuoden päästä sovittu uusi, nousee 6,99 kWh snt hintaan. Ei mielestäni ollenkaan paha kun miettii kaikkien muiden tuotteiden inflaation, enkä joudu arvailemaan hintakehitystä. On vielä tulossa melkein puolet vähemmän kuluttava jääkaappipakastin kämppään, niin hinta kompensoituu jo sillä hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanokaa on nyt ensinnäkin yhdyssana.

Enistäänkinkö?

Vierailija
24/47 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kivaa että sähköyhtiö subventoisi omaa sähkölaskua, mutta ei varmaan myyjälle kauhean tuottoisaa. Riskinhallinnan kannalta on aina fiksumpaa maksaa kiinteää hintaa.

Toki välillä maksat hieman enemmän, mutta tällaisissa tilanteissa säästöt ovat merkittäviä. Toki tämän hetkinen tilanne on todella poikkeuksellinen ja Putin arketehtina naureskelee kun energian hinnat nousee Euroopassa. Sähköyhtiöt eivät pysty tällä hetkellä suojata kiinteitä soppareita futuureilla ja siksi monet yhtiöt eivät myy kiinteitä sopimuksia nyt.

Vierailija
25/47 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäväkseni olen kuullut paljon smanlaista viestiä. Ovat ulkoistaneet laskutuksenkin joka ei mene enää samoilla pankin tunnuksilla (siis tilinumeron vaihdolla). Itse sähkön osuus laskusta on pieni mutta kiitos kokoomuksen iskee nykyään carunavero eli siitomaksu ja perusmaksut.

Vierailija
26/47 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma olisi tosi erillainen jos olisi oikea kapitalismi.       Firmoilla on semmosia tukimahdollisuuksia nykyään että huhhuh.  uutisissakin saa aina lukea että joku firma lomauttaa.

Vierailija
27/47 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen Oomin asiakas ja nyt vielä tyytyväisempi kun lopettaa tappiollisen tuotteen.

Vierailija
28/47 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oomin omistajina näyttää olevan kunnalliset sähköntuottajat kuten Vantaan Energia ja Oulun Energia yms. Oulun Energian omistaa Oulun kaupunki ja Vantaan Energian omistajina ovat Vantaa ja Helsinki. Se on kuntien asukkaiden etu että tappiolliset liiketoimet lopetetaan jos sopimukset antaa siihen mahdollisuuden. Itseäni ei kiinnosta maksaa muiden sähkölaskuja korotettujen kunnallisverojen muodossa.

Jos sähkölämmitys on kallista niin kannattanee miettiä korvaavia tapoja lämmittää se talo. Ei muuta kun kannattavuuslaskelmia tekemään ja sen pohjalta katsoo mikä tapa on fiksuin.

Vierailija
29/47 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia sopimuksia saitte tilalle kun hintakatto irtisanottiin?

Vierailija
30/47 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oomin sähkölaskuun tuli huikeat 6€ lisää joulukuussa, jolloin sähkö oli ennätys-shokkiwau-kallista.

Vierailija
31/47 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreää siirtymää. Tämä oli kaikkien tiedossa, eli että tammikuussa on kylmä ja tuulivoima on vitsi. Mutta silti sillä mennään.

Vierailija
32/47 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen vinkki: jos sähköyhtiösi ei omista yhtään voimalaa tai metriäkään siirtojohtoja, kyseessä on keinottelija/huijari.

Markkinahintainen sähkö on edelleen pitkällä aikavälillä halvin. Itselläni on neljä vuotta sitten tehty sopimus jossa energian hinta vaihtuu kuukausittain ja perusmaksu on 0 €/kk. Ei kannata vaihtaa, koska keväällä tod.näk. halpenee, vaikka hieman kirpaiseekin nämä 16 c/kWh hinnat. Nyt katsotaan kenellä pitää hermo ja vaihtajat yleensä häviävät pitkällä aikavälillä.

Olen pitkään kilpailuttanut sähköni ja valinnut edullisimman määräaikaisen, kiinteähintaisen sopimuksen. Kauden lopulla tutustun taas eri vaihtoehtoihin, ja valitsen näistä edullisimman. Tykkään siitä, että tiedän etukäteen, paljonko lasku tulee olemaan. Nyt minulla on 2 vuoden sopimus Ilmattaren kanssa, perusmaksu 0€. Energian hinta on toistaiseksi ollut suunnilleen sama kuin siirtohinta, ja ylivoimaisesti suurin menoerä on siirtoyhtiön perusmaksu. Tähän en voi vaikuttaa.

-kaksion asukas

Vierailija
33/47 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on määräaikainen Oomin soppari 4,99 snt kWh hinnalla ja puolen vuoden päästä sovittu uusi, nousee 6,99 kWh snt hintaan. Ei mielestäni ollenkaan paha kun miettii kaikkien muiden tuotteiden inflaation, enkä joudu arvailemaan hintakehitystä. On vielä tulossa melkein puolet vähemmän kuluttava jääkaappipakastin kämppään, niin hinta kompensoituu jo sillä hyvin.

😁 Olet mennyt sopimaan puolen vuoden päästä alkavan jatkosopparin, muka hyvään hintaan. Odotas, kun muut tarjoaa kesällä 4-5c/kWh...

Vierailija
34/47 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oomilta 4,9snt/kWh syyskuuhun 2023 asti.

En aio minäkään irtisanoa Oomi-sopimusta.

Vierailija
35/47 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä sähkösopimusuutisissa olen ihmetellyt sitä, että mikä saa ihmiset tekemään aivan älyvapaita sopimuksia. Esimerkiksi avantouimareiden sauna ottaa pörssisähkön? 

Siksi, että normiolosuhteissa pörssisähkö on ollut pitkässä juoksussa halvin.

Vierailija
36/47 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pörssisähköä. Oli kuitenkin kyseiseltä firmalta mökkiin mennyt sähköä 8,6 snt ja loppulasku 20,40 e. Korruptiota suomessa vai kokoomuksen carunavero.

Vierailija
37/47 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sähköyhtiöt korottaneet "toistaiseksi voimassaolevien" sopimusten energiahintoja? Onko näissä millaiset heilahtelut?

Itse suosin kiinteähintaisia määräaikaisia.

Vierailija
38/47 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassa Suomen sähköverkot myi yksityisille Pekka Haavisto ja Stubb. He aikoivat tienata sillä !

Vierailija
39/47 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopimuksessa on kirjattu tämänlainen mahdollisuus purkaa sopimus niin miksi eivät saisi sitä käyttää? Saathan sinäkin purkaa sopimuksen, sopimuksen ehtojen mukaisesti.

Vierailija
40/47 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mua jurppii kirjoitti:

Tosiasiassa Suomen sähköverkot myi yksityisille Pekka Haavisto ja Stubb. He aikoivat tienata sillä !

Tarkoitatko Carunaa, joka on yksi 77 sähkönjakeluyhtiöstä ja joka muodostuu pääosin entisestä Espoon Sähköstä, jonka ehkä ei niin kovin viisas Espoon kaupunginvaltuusto myi Fortumille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi