Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipeä ero, nyt joudun nähdä exää töissä

Vierailija
23.04.2015 |

Olemme samassa rakennuksessa töissä, aloitin työt hiljattain siellä. Tiesin jo vastaanottaessani työn, että saattaisin törmätä häneen, mutta päätin, ettei se voi olla esteenä.

Ahdistaa, näin hänet ensimmäisen kerran tällä viikolla. Huomasin hänen katsovan mua _todella_ pitkään, mutta en edes uskaltanut katsoa päin. Sydän vaan hakkasi ja kädet tärisivät vielä jonkin aikaa sen jälkeenkin. Työnkuvani puolesta en voi olla tyly häntä kohtaan tai ignoorata häntä täysin, vaan minun pitäisi tervehtiä ja palvella häntä niin kuin muitakin asiakkaita.

Erosta on jo muutama vuosi, mutta suhde jätti niin syvät arvet, että exä vaivaa edelleen. Olen aikaisemmin hänet sattumalta nähdessäni teeskennellyt, kun en häntä näkisikään. Emme oikeastaan ole puheväleissä enää. Hän kai haluaisi olla, mutta mua pelottaa puhua hänelle.

Nyt olen miettinyt häntä koko päivän ja töissäkin mietin, että kohta se varmaan tulee. Hän oli ensirakkauteni, joten tunteet häntä kohtaan ovat erittäin ristiriitaiset. Voi perkele.

Neuvoja? Vastaavia kokemuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vähän sama tilanne, aloin sattumalta nähdä eksää ja hän oli jopa aloitteellinen tapaamaan minua (kaverina). Olin ollut nykyisen mieheni kanssa yhdessä kolme vuotta. Mun pää meni ihan sekaisin, mietin eksääni mieheni läsnäollessakin ja näin hänestä unia. Näistä kaikista sain kamalan huonon omantunnon. Meillä oli kanssa se tilanne, että ei oltu oikein puhuttu kaikkea auki, vaikka ihan hyvissä väleissä erottiin. Ajattelin, että puhuminen voisi auttaa.

En sitten koskaan päässyt siihen puhumiseen asti, vaan kriiseilimme mieheni kanssa vähän parisuhteessamme ja päätimme yhdessä laittaa asiat kuntoon. Aloin siis tosissani panostaa nykyiseen parisuhteeseeni. Kerroin myös uneksivani muista miehistä (vaikken nimeltä maininnut) ja keskustelimme avoimemmin kaikesta. Parisuhde parani huomattavasti ja eksä unohtui. Tästä nyt n. 1,5 vuotta. Edelleen näen eksää sattumalta välillä, mutta hän on aloittanut myös uuden parisuhteen, enkä ole kaipaillut perään enää ollenkaan. En vaikka parisuhteessa ei tietenkään mitään jatkuvaa auvoa ole ollut.

Eli suosittelisin nyt panostamaan ennen kaikkea siihen nykyiseen parisuhteeseen. Ole rehellinen itsellesi ja sopivalla tavalla myös miehellesi ja lähtekää yhdessä miettimään mitä parannettavaa voisi olla. Eksän kanssa puhuminenkin saattaa olla ihan ok, mutten usko että se on välttämätöntä. Kun olet onnellinen parisuhteessasi, et haikaile kenenkään muun perään ja saat itsevarmuutta kohdata myös vanhat haamut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla