uusi työkaveri raivostuttaa
Pari viikkoa sit tuli uus tyyppi tiimiin, Sellanen nuori ja naiivi. Oon yrittäny kestää, mut kohta menee hermot. Se kyselee kokoajan jotain ku pikkulapsi, ja jos se ei kysele, se kertoo itsestään. Se puhuu tauotta. Kertoo sukulaisistaan, kodistaan, lapsuudestaan, opiskeluistaan... Ja liian avoimesti kaikesta, esim intiimivaivoistaan. Ja se kaivaa kokoajan nenää. Meneeeeee hermooooooot!!!! Aaaaarrrggghhh. Kiitos, olen puhunut. Saa lohduttaa kertomalla karmeista työkavereista.
Kommentit (15)
Mikä yllätys se on että uusi tyyppi k yselee ja jos on vielä nuorikin? Jos kyselee työasioita, niin olet aika epäammattimainen, ellet halua vastata. Jos kyselee henk.koht. asioita, niin niitä pitäisi kysellä vain tauoilla, ei työaikana. Sen voit todeta neutraalisti tyypille.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:29"]
Eikai etunimi ole ulpu? tjsp..
[/quote]
Tai Mirkka? Huhhuh.
Kivempaa se olis kun tulis pahantuulinen selkäänpuukottava kotka joka ei kysele vaan tekee ja muut korjaa jälkensä.
Niin, ja sitten kun mä menen kesällä uuteen työpaikkaan, niin aivan varmasti ihmisiä vituttaa kun en osaa jutella mitään turhanpäiväistä. Se on niin nuorallakävelyä tuo SOSIAALISUUS :)
Millä alalla on tollasia tyyppejä ?
Ei oo ulpu eikä mirkka. Ei mua tietenkään haittaa jos uus työntekijä työasioista kyselee, mut Se kyselee kaikesta. Kokoajan. En tiedä miten kestän sitä päivästä toiseen. Ja mä oon just Sellanen nössö et en sano sille mitään suoraan vaan avaudun täällä. Huoh. Ap.
Palvelualalla, asiakastyössä ollaan. Ap.
Mulla on samanlainen 60v työökaveri. Välillä tuntuu, että ääni kaikuu päässä vielä kotimatkallakin.
Se varmaan vaan yrittää sopeutua. Hermostuminen saa joissain aikaan höpöttämistä.
Paljon mukavempaa jutella kun möllöttää hiljaa.
Voi että oliskin tollanen työkaveri. Käyn joskus sijaistamassa siivoojana, ja yksi vanhempi nainen on ihan hullu työkaveri. Komentaa ja neuvoo tauotta kuin pikkulapsia, myös kokenutta keski-ikäistä siivoojaa minun lisäkseni. On erittäin tympeä ja välillä ei kommunikoi ollenkaan paitsi kiukkuilemalla suureen ääneen. "HAE IMURI!" Päätin hiljattain etten enää mene töihin, ellen pääse sijaistamaan juuri tätä naista. Tähän mennessä ainoa työkaveri johon niin totaalisesti palanut hermot.
Nuori ja naiivi on parempi kuin vanha ja veemäinen. Kuten työkaverini, joka tuntuu jostain syystä inhoavan minua vaikka olen aina (olen uusin ja ollut puoli vuotta tuolla) ollut hänelle ystävällinen ja kunnioittava. Tänään esimerkiksi hän ei saanut tietokonehommaa tehtyä ja tuskaili itsekseen, koetin ehdottaa: "etsitkös sitä uutta tiedostoa?" Vastaukseksi sain "luuletko sinä, että minä vuosia täällä olleena en yhtä tiedostoa löydä??" Tässä vaiheessa hän katsoi kolmatta työntekijää ja varmisti että hän kuulee, "kannattaisi vähän miettiä mitä sanoo jos haluaa täällä olla hyvää pataa...". En vaan tajua miten hän jaksaa inhota minua ilman mitään syytä? Eikö se ole aika kuluttavaa... Enkä ole edes pälättäjä, puhun vähän mutta asiaa :D
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 21:14"]Nuori ja naiivi on parempi kuin vanha ja veemäinen. Kuten työkaverini, joka tuntuu jostain syystä inhoavan minua vaikka olen aina (olen uusin ja ollut puoli vuotta tuolla) ollut hänelle ystävällinen ja kunnioittava. Tänään esimerkiksi hän ei saanut tietokonehommaa tehtyä ja tuskaili itsekseen, koetin ehdottaa: "etsitkös sitä uutta tiedostoa?" Vastaukseksi sain "luuletko sinä, että minä vuosia täällä olleena en yhtä tiedostoa löydä??" Tässä vaiheessa hän katsoi kolmatta työntekijää ja varmisti että hän kuulee, "kannattaisi vähän miettiä mitä sanoo jos haluaa täällä olla hyvää pataa...". En vaan tajua miten hän jaksaa inhota minua ilman mitään syytä? Eikö se ole aika kuluttavaa... Enkä ole edes pälättäjä, puhun vähän mutta asiaa :D
[/quote]
Mä en ymmärrä tuollaisia ihmisiä! Miksimiksimiksi se "hiljainen ja arka" on huonompi kuin esim. tuollainen tiuskija, joka luultavasti on kovinkin suulas ja varmaan kuvailee itseään temperamenttiseksi? Mulla on tässä oma lehmä ojassa, en nimittäin oikein osaa small talkia ja saan usein moitteita siitä. Olen kuitenkin ystävällinen ja rauhallinen, ei tulisi mieleenkään tuolla tavalla tiuskia. Argggh.
Avaudutpa miedoista asioista.