Teinien vanhemmat! Mitkä asiat teissä ärsyttävät teinejänne?
Mistä asioista teininne valittavat ja narisevat teille?
Kommentit (23)
Minulle ei voi olla kuulemma vihainen ja se ärsyttää teiniä.
Kun ollaan niin köyhiä ettei ole varaa matkustella.
Se, että kyselen mitä kuuluu tai mitä teen juuri kesken tiukan paikan pelissä. Samoin, jos valitan siitä, että soittaa kitaralla jotain kunnon örinäjytää yhdeksän jälkeen.
Kuulemma tyttö repii hiukset päästä kohta :D
Se että kehdataan vaatia tekemään kotitöitä ja osallistumaan muun perheen elämään. Kaikki muut kuulemma saavat kotoaan täysin vastikkeettomasti uusia puhelimia, rahaa sun muuta ja saavat myös tulla ja mennä miten lystää.
Hyvä aloitus! Mua ärsytti teininä se kun kävi mun huoneessa eikä laittanut ovea perässään kunnolla kiinni ja se jos siivosin niin tultiin viereen neuvomaan (pyyhi sitten tuostakin tai imuroi sitten matonkin alta)
Se että mä kyselen onko kaikki tarvittava mukana ja muistuttelen kuinka paljon (vähän) aikaa on lähtöön.
Eivät kuulemma ole vauvoja, mutta jos mä en höösäis niin lähtisivät myöhässä jokapaikkaan ja tyhjin käsin (koulureppu, reenikamat yms.).
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:42"]Se että mä kyselen onko kaikki tarvittava mukana ja muistuttelen kuinka paljon (vähän) aikaa on lähtöön.
Eivät kuulemma ole vauvoja, mutta jos mä en höösäis niin lähtisivät myöhässä jokapaikkaan ja tyhjin käsin (koulureppu, reenikamat yms.).
[/quote]
Olisiko teinin kuitenkin jo aika oppia mitä seuraa, jos ei itse huolehdi. Poikia? Meinaat sitten kulkea aikuisenakin mukana muistuttamassa?
Eniten kuhertelu iskän kaa ja kaksimieliset jutut :-D, toiseksi kanssa varmaan toi kun ei matkustella.
- menen joskus vahingossa koputtamatta huoneeseen (olen luvannut parantaa tapani)
- muistuttelen asioista (läksyt, herätyskello ... jne.)
- käsken siivoomaan
- en pidä jääkaappia siistinä (16v siivoaa sitä aina järjestykseen)
- laitan sipulia joka ruokaan (ei pidä paikkaansa)
- olen äreä heti herättyäni mutta 10min päästä jo kuulemma "siedettävä"
- kun ollaan lähdössä jonnekkin, en anna rauhassa laittautua (siihen menisi tuntikausia)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:38"]Hyvä aloitus! Mua ärsytti teininä se kun kävi mun huoneessa eikä laittanut ovea perässään kunnolla kiinni ja se jos siivosin niin tultiin viereen neuvomaan (pyyhi sitten tuostakin tai imuroi sitten matonkin alta)
[/quote]
Meidän äitee kävi mun huoneessa aina tyhjentämässä roskat. Siis kädellä otti roskat roskiksessa olevasta muovipussista ja tunki ne täytteeksi toiseen pussiin. Yuck.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:42"]Se että mä kyselen onko kaikki tarvittava mukana ja muistuttelen kuinka paljon (vähän) aikaa on lähtöön. Eivät kuulemma ole vauvoja, mutta jos mä en höösäis niin lähtisivät myöhässä jokapaikkaan ja tyhjin käsin (koulureppu, reenikamat yms.). [/quote] Olisiko teinin kuitenkin jo aika oppia mitä seuraa, jos ei itse huolehdi. Poikia? Meinaat sitten kulkea aikuisenakin mukana muistuttamassa?
[/quote]
Pakko olla poikia... äidin pikkuvauvoja.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:42"]Se että mä kyselen onko kaikki tarvittava mukana ja muistuttelen kuinka paljon (vähän) aikaa on lähtöön.
[/quote]
Olisiko teinin kuitenkin jo aika oppia mitä seuraa, jos ei itse huolehdi. Poikia? Meinaat sitten kulkea aikuisenakin mukana muistuttamassa?
[/quote]
Tyttö ja poika... tyttö itseasiassa pahempi vitkuttelija ja unohtelija.
Pitäis varmaan ryhdistäytyä, mutta ei se niin helppoa ole.
Kyllä meillä saa vastikkeettomasti puhelimia ja viikkorahaa.
Kotitöinä siivoaa vain oman huoneensa.
Ei mun vanhemmissa oo mitään vikaa :D Sisarukset toisin ottaa välillä hermoon.
t. 16v
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:42"]Se että mä kyselen onko kaikki tarvittava mukana ja muistuttelen kuinka paljon (vähän) aikaa on lähtöön.
[/quote]
[/quote]
Tyttö ja poika... tyttö itseasiassa pahempi vitkuttelija ja unohtelija.
Pitäis varmaan ryhdistäytyä, mutta ei se niin helppoa ole.
[/quote]
Katotaan miten selviävät kun ovat kesällä reissussa ilman vanhempia yli kuukauden.
Teini ärsyyntyi kun mulla oli yhtenä päivänä hiukset eri lailla..
Aamulla ensimmäisenä se, että herätän teinin kouluun. Sitten se, kun patistan aamupalalle. Sitten, että lähtee ajoissa kouluun ja muistaa ottaa avaimen, puhelimen ja koulukirjat mukaan.
Koulun jälkeen sitä ärsyttää se, että olen tehnyt väärää ruokaa tai en ole tehnyt ruokaa ollenkaan, on vääränlaista leipää tai maitoa. Illalla sitä ärsyttää, kun kysyn koulusta, läksyistä, tekemisistä, syömisistä. Sitä ärsyttää, kun muistutan milloin mistäkin.
Sitten sitä ärsyttää, kun toivotan hyvät yöt ja patistan nukkumaan.
Ilman patistamista, kyselyä, muistuttamista ja käskemistä se ei tekisi senkään vertaa kuin mitä nyt tekee elämänsä eteen.
Ja ärsyttää sitä sekin, miten minä vietän iltojani, miten siivoan tai olen siivoamatta, miten sisustan, miten teen yhtään mitään tai olen tekemättä.
Tänään sanoi kiukkuiseen äänensävyyn minulle, kun kielsin ottamasta uutta puhelintaan kouluun mukaan. Puhelimelle ei vielä ole kunnon pussia, ei sitä voi noin vaan reppuun tai taskuun survoa.
Kotityöt, huoneen siivous, koiran käyttäminen, ylipäätään kaikki mitä tälläinen mitään mistään ymmärtämätön 40 vee kalkkis mutsi kehtaa vaatia kaikkitietävältä 15 vuotiaalta vaatia.