Koronan takia jo 2 vuotta paljolti kotioloissa. Nyt tekisi mieli vähitellen mennä jonnekin, mutta ei voi, koska omikron. Muilla samaa?
Kommentit (84)
Mikä se "jonnekin" on, mihin et voi mennä? Ei kai kukaan ole oveasi naulannut kiinni? Kato, niissä on yleensä kahva sisäpuolella, mistä painamalla se ovi aukeaa ja, tadaa!, olet vapaa. Ei kestä kiittää.
Elämä on nyt, ei koronan jälkeen. Olen nauttinut elämästä niin kun ennenkin, matkustelu avartaa,mikään ei nytkään sitä estä.
Tosi surullista menettää elämästä monta vuotta, kun ei pysty matkustamaan eikä tapaamaan tuttavia normaalisti.
Me ollaan viikonloput ja lomat mökillä. Muuten en jaksaisi.
Viime kesänä tehtiin myös päiväreissuja lähiympäristöön kotoa ja mökiltä. Mm Tammisaari, Porvoo, Ruotsinpyhtää, Hämeenlinna, Lahti.
Ei sinällään käyty missään mutta pakattiin koirat ja eväskori, köveltiin eri puolilla ja paikoissa ja syötiin eväät.
Auttoi.
Onhan tässä ollut molemmat kesät hyvää aikaa mennä ihan normaalisti ja nyt syksylläkin joulukuun alkuun asti. Tällä hetkellä tilanne sen verran paha että en esim ravintolaan menisi vaikka pääsisikin.
Onko AP alapäässä kutinaa? Tietenkin nuorien puolesta harmittaa, että he eivät kovinkaan helposti pääse muodostamaan parittelusuhteita kuten vanhempansa aikoinaan. Meille vanhuksille tämä on suorastaan unelmatila. Saa puolisolta hellyttää ja kiirekin on vähentynyt,
Ei. Just tultiin Espanjasta ja uudestaan lähdetään ensi kuussa. Muutenkin eletty niin normaalisti kuin ollut mahdollista, ravintolat, museot, leffat jne.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on nyt, ei koronan jälkeen. Olen nauttinut elämästä niin kun ennenkin, matkustelu avartaa,mikään ei nytkään sitä estä.
Juuri näin. Sitä voi kuolla vaikka huomenna, en aio jättää elämättä koronan(kaan) takia.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan viikonloput ja lomat mökillä. Muuten en jaksaisi.
Viime kesänä tehtiin myös päiväreissuja lähiympäristöön kotoa ja mökiltä. Mm Tammisaari, Porvoo, Ruotsinpyhtää, Hämeenlinna, Lahti.
Ei sinällään käyty missään mutta pakattiin koirat ja eväskori, köveltiin eri puolilla ja paikoissa ja syötiin eväät.
Auttoi.
Tuohan on sitä ihan normaalia elämää...ja sitä parasta mitä elämä olla voi....mitähän monet tarkoittaa sillä jossain käymisellä, mikä on se jokin/jonnekin, mihin on mentävä. Itse en ikänä ole kaivannut jonnekin, silti on tullut käytyä milloin missäkin, ilman mitään jonnekin haluamista. Elämä vie ja tuo, ilman mitään erityisiä haluamisia jonnekin.
Sinnekin voi mennä milloin haluaa ilman mitään erityistä pakkoa.
Toivotan hyviä reissuja perheen ja koiruuksien kanssa edelleen, olette oivaltaneet sen mitä moni muu ei ikinä.
Kyllä voi, olet rakentanut itsellesi vankilan.
Mun elämäni ei ennen pandemiaakaan ollut kovin menevää. En siis ole kaivannut ulkomaanmatkoja, festareita tms. Olen jo muutama vuosikymmen sitten ylittänyt festari-iän, joten sekin vaikuttaa asiaan paljon. Viihdyn hyvin kotona ja kotinurkissa, ulkoilen ja tapaan läheisiäni ja ystäviäni. Kesällä tuli käytyä muutaman kerran paikallisen terassilla, mutta enemmän istuttiin ystävien kanssa meidän pihalla grillaamassa.
Ei todellakaan tee mieli. Etkö ole seurannut miten katastrofaalinen koronatilanne tällä hetkellä on? Vielä pari viikkoa tsemppausta, kyllä me tästä yhdessä selvitään
Ihan parasta tässä on se ettei ole liikaa porukkaa missään, minne menee, kunhan tarpeeksi ajoissa on paikalla. En ikinä ole sietänyt väkijoukkoja, joten miksi niihin nyt hakeutuisin.
Harrastuset on ihan samat kuin aiemminkin, puutarha pysyy paikoillaan ja odottaa jo kevättä, kamera on helppo ottaa edelleen mukaan menee mihin tahansa.
Enää reilu kk, niin voi alkaa kesäkukkien siemeniä kylvämään, niitä aikaisempia.
Hyvää ruokaa voi valmistaa paljon kerralla pakkaseen, on mistä ottaa kun ei huvita tehdä.
Ystäville soitella ja välillä käydä vuorottain.
Nyt on tullut luntakin, jotta lumitöihin vaan kohta.
Rokotteet ajallan haettuna, ilman mitään peloteltuja oireita, joita en uskonutkaan saavamme, eikä kukaan muukaan mitään ole saanut jollei parin tunnin vilua lasketa.
Elämä on jatkunut kuten ennen koronaakin, kaikki on yhtä hyvin ja ihanaa.
Muilla samaa? No eiköhän ihan kaikilla muillakin ole just sitä samaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Just tultiin Espanjasta ja uudestaan lähdetään ensi kuussa. Muutenkin eletty niin normaalisti kuin ollut mahdollista, ravintolat, museot, leffat jne.
Sama täällä.
Nautin salaa tilanteesta.
Ei tarvitse tavata kuin niitä ihmisiä, joita haluaa nähdä.
Epämieluisat tutut ja sukulaiset voi nyt skipata koronaan vedoten.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tee mieli. Etkö ole seurannut miten katastrofaalinen koronatilanne tällä hetkellä on? Vielä pari viikkoa tsemppausta, kyllä me tästä yhdessä selvitään
Katastrofaalinen on aika liioiteltu sana kuvaamaan omikronia, joka on tällä hetkellä valtaviruksena. Lieviä flunssaoireita tai ei flunssaa ollenkaan ja ei yhtään omikronin takia tehohoidossa olevaa. Mikä tästä tekee sinun mielestäsi katastrofaalisen tilanteen?
Tahallaan lietsotaan paniikkia käyttämällä sanoja, kuten "omikron-hyökyaalto".
Voi voi, missähän maailmassa minä elän, kun ei koronasta tietoakaan.
Minä viihdyn vielä ihan hyvin kotona. Minua piintyneempää kotihiirtä tuskin on.