Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.

Vierailija
03.01.2022 |

Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)

Kommentit (6192)

Vierailija
1241/6192 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisessa elokuvassa perhe, isä, äiti ja tytär, suree kuollutta poikaa ja veljeä, Scottia. Äiti yrittää hukuttautua jossain vaiheessa. Perheellä saattoi olla hevosia ja amerikkalainen elokuva taisi olla.

ORDINARY PEOPLE (1980) tulee lähinnä mieleen, vaikka perheessä ei ollutkaan tytärtä

Timothy Hutton, Donal Sutherland, Mary Tyler Moore

https://www.imdb.com/title/tt0081283/?ref_=nv_sr_srsg_0

Vierailija
1242/6192 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei ole katsonut Gunter Grassin romaaniin perustuvaa Peltirumpu-elokuvaa, kannattaa katsoa. Elokuva on voittanut Oscar-palkinnonkin aikoinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/6192 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän filmi oli joskus 2000-luvun alussa, nuori mies matkustaa kahden enonsa/setänsä luo jonnekin isoon vanhaan taloon. Toinen ukoista sitten kuolee johonkin sairauteen.

Kyseessä oli sellainen nyyhky-perhe-elokuva. Muistelin että toista ukkoa olisi näytellyt Robert De Niro mutta en kuitenkaan löytänyt hänen filmografiastaan mitää tuollaista.

Nuori mies oli sitten joku Ben Stillerin tapainen.

Loistava tulevaisuus? Siinä oli Robert de niro ja Ethän Hawke

Vierailija
1244/6192 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisessa elokuvassa perhe, isä, äiti ja tytär, suree kuollutta poikaa ja veljeä, Scottia. Äiti yrittää hukuttautua jossain vaiheessa. Perheellä saattoi olla hevosia ja amerikkalainen elokuva taisi olla.

ORDINARY PEOPLE (1980) tulee lähinnä mieleen, vaikka perheessä ei ollutkaan tytärtä

Timothy Hutton, Donal Sutherland, Mary Tyler Moore

https://www.imdb.com/title/tt0081283/?ref_=nv_sr_srsg_0

Ei ollut tämä, mutta kiitos ehdotuksesta :)

Vierailija
1245/6192 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittanut oikein googlettaakin, mutta ei tullut sitä oikeaa vastaan. 90-luvun lopulla muistan kuulleeni tuolloisen europop-biisin jossa laulettiin Diamonds are forever, laulaja siis nainen. Ei ollut Dazen kappale kun sen muistin esittäjäksi. Jäänyt hyvin silläkin mieleen kun kuulin tuolloin pitkään väärin. Kuulin, että laulettiin Time is up forever. Kukahan tämän siis esitti? Olettaisin, että ollut kyllä isompikin hitti tuolloin. 

Voisi löytyä YouTubesta :)

Tämähän löytyi ja minä tätä kappaletta aiemmin kysyin. Esittäjä vaan on Solid base. Huojentavaa tietää, että on yksi biisi sitten mitä en kuvittelut kun muistan tuon kyllä sieltä ysärin lopulta. 

Vierailija
1246/6192 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka rokkari on sellainen vaalea, pitkätukkainen ja tosi komea (kauniskasvoinen) mies, esiintyi 80-luvulla. Joko briteistä tai jenkeistä. Ei Brett Michaels eikä Axel Rose. Mä en kestä kun en saa päähäni sen nimeä, enkä yhtään biisiä. Se on tosi tunnettu kuitenkin.

Mötley Cruessakin oli joku blondi.

Oletan, että jos puhutaan 80-luvusta, vaalea ei tarkoita ristiveristä, vaan ihan vaaleaksi blondattua.

Vierailija
1247/6192 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä kirjoittanut tästä jo aikaisemmin:

Kyseessä vanha mustavalkoelokuva. Mieleen jäänyt junakohtaus, trenssitakkisia, hattupäisiä miehiä, painostava tunnelma, miehet kulkevat junassa, etsivät jotain tms.

Vierailija
1248/6192 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsena 90-luvulla pätkän suomalaisesta elokuvasta tai sarjasta. Pätkässä raskaana oleva nainen juttelee lapsen/lasten kanssa raskaudestaan. Nainen kertoo odottavansa/kaipaavansa sitä, että voi taas maata mahallaan.

pitkään olen ajatellut, että kyseessä on Puhtaat valkeat lakanat ja naista näyttelisi Sari Havas. Youtubesta olen noita jaksoja selaillut ja en tuollaista kohtausta kuitenkaan löydä. Eli ehkäpä kyseessä on joku aivan muu sarja ja näyttelijä.

En tiedä miksi tämä niin vaivaa minua, mutta jospa joku tunnistaisi.

Toinen on myös 1990-luvulta, isäni katsoi telkkarista jotain (kauhu?)elokuvaa, kun luuli minun nukkuvan. Elokuva oli varmaankin amerikkalainen. Siinä nainen on junassa, ja syö jotain jogurttia tms. Hän muuttu joksikin hirviöksi, joka sulautuu junan seinään ja konduktööri saapuu junavaunuun, eikä ainakaan heti huomaa tätä. Tässä vaiheessa pelotti ja suljin silmät :D.

Vierailija
1249/6192 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen biisi myös hakusessa nyt jossa lauletaan California moneen kertaan kertosäkeessä. Laulajana mies ja tyyliltään rock ainakin minusta. Vähän ehkä sellainen Green Day tyylinen bändi kyseessä. Nopea kappale jossa siis hoetaan California sanaa. Ei ole Phamton Planet California, ei California Dreaming yms. Haulla on vaikeaa löytää. Laitan nyt tännekin jos joku tietäisi. Luulen, että tyyliltään vähän uudempi eli luulisin olevan 2000-luvun biisi ainakin tai vielä uudempi. Tyyli ei muistuta vanhempaa. Vaikeaa varmaan tietää, mutta katsotaan.

Atherton: California

Vierailija
1250/6192 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen biisi myös hakusessa nyt jossa lauletaan California moneen kertaan kertosäkeessä. Laulajana mies ja tyyliltään rock ainakin minusta. Vähän ehkä sellainen Green Day tyylinen bändi kyseessä. Nopea kappale jossa siis hoetaan California sanaa. Ei ole Phamton Planet California, ei California Dreaming yms. Haulla on vaikeaa löytää. Laitan nyt tännekin jos joku tietäisi. Luulen, että tyyliltään vähän uudempi eli luulisin olevan 2000-luvun biisi ainakin tai vielä uudempi. Tyyli ei muistuta vanhempaa. Vaikeaa varmaan tietää, mutta katsotaan.

Kiitos tästä. Palasin sattumalta ketjuun ja yllätyin tästä, että biisi taitaa olla etsimäni.

Vierailija
1251/6192 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus katsoin Yle Areenasta vuosien 2017-2019 välillä muistaakseni puolalaisen ( tai ehkä joku muu ns itä Euroopan maa) elokuvan joka aika outo teemaltaan. En vaan muista sen nimeä. Siinä tyttö asui äitinsä kanssa ja äiti ei välittänyt hänestä paljonkaan. Tyttö oli yksinäinen ja ei ystäviä. Tyttö näki muistaakseni jossain ilmoituksen jossa haettiin jotain kirjeenvaihtokaveria vangeille ja alkoi kirjoittaa yhdelle vangille ja äänittää tälle kaikki luonnon ääniä nauhurilla. Heillä paljon ikäeroa. Vanki oli aluksi hyvin välinpitämätön, mutta oppi myöhemmin pitämään niistä ja kuunteli niitä. Sitten vuosia myöhemmin, kun tyttö oli täysi-ikäinen niin hän halusi tavata tämän miehen. He tapasivat ja alkoivat pitää toisistaan. Tyttö muistaakseni halusi, että he olisivat yhdessä, mutta mies ei halunnut kahlita häntä itseensä, kun tulisi viettämään elämänsä vankilassa. Muutenkin elokuvan ehkä pelastaa se kuinka tämä mies kohtelee tyttöä hyvin ja sillä tavalla rauhallinen elokuva kuitenkin. Loppu silti surullinen, kun mies tekee itsemurhan. Jäi mieleeni ja olisi kiva vielä joskus löytää se ja muistaa nimi. Minusta ehkä vähän outo teemaltaan. Jotenkin koskettava myös. Jos joku tunnistaa niin kiitos. Kielenä ei ollut englanti vaan jokin ehkä itäeuroopan kieli. Näytettiin joskus Ylellä (ehkä fem kanava) ja areenasta katsoin. Yleltä en kysy enää mitään kun kerran kysyin yhtä biisiä ja tympeä vastaus ettei ole aikaa etsiä kaikille biisejä ja niiden nimiä. Sen vuoksi en enää ryhdy siihen. Jos joku tietää mistä voisi löytää esim Ylellä näytetyistä jotain arkistoa niin kertokaa. Tosin ehkä noista vaan pari viikkoa tai kuukautta olevista ei ole mitään. Laitoin jo kerran tänne, mutta kokeilen vielä.

Vierailija
1252/6192 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se blondi rokkari, onko Vince Neil?

Vierailija
1253/6192 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä vanha mustavalkoelokuva. Mieleen jäänyt junakohtaus, trenssitakkisia, hattupäisiä miehiä, painostava tunnelma, miehet kulkevat junassa, etsivät jotain tms.

Jotenkin mieleen tulee Hitchcockin ikivanha vakoiluelokuva Number Seventeen vuodelta 1932. Voi mennä liian vanhaksi?

Vierailija
1254/6192 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka rokkari on sellainen vaalea, pitkätukkainen ja tosi komea (kauniskasvoinen) mies, esiintyi 80-luvulla. Joko briteistä tai jenkeistä. Ei Brett Michaels eikä Axel Rose. Mä en kestä kun en saa päähäni sen nimeä, enkä yhtään biisiä. Se on tosi tunnettu kuitenkin.

Oletan, että jos puhutaan 80-luvusta, vaalea ei tarkoita ristiveristä, vaan ihan vaaleaksi blondattua.

Twisted Sister on tää mitä haetaan. :)

Vierailija
1255/6192 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä. Palasin sattumalta ketjuun ja yllätyin tästä, että biisi taitaa olla etsimäni.

Kiva kun vahvistit koska olin kuvauksen perusteella aika varma että toi on se biisi! :)

Vierailija
1256/6192 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Twisted Sister on tää mitä haetaan. :)

Niin kauniskasvoinen.

Vierailija
1257/6192 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaleitakin on eri sävyjä, tosta ei tiiä mitä tarkoittaa ja oliko kiharat vai suorat hiukset.

Vierailija
1258/6192 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaalea "rokkari"

Vierailija
1259/6192 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun hiuslaulajia

Vierailija
1260/6192 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin mieleen tulee Hitchcockin ikivanha vakoiluelokuva Number Seventeen vuodelta 1932. Voi mennä liian vanhaksi?

Kiitos vastauksesta! Tutustun, mikäli mahdollista. Miksei voi olla noinkin vanha.