Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.

Vierailija
03.01.2022 |

Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)

Kommentit (6191)

Vierailija
3861/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulta pieni lastenkirja, jossa oli poika, jolla oli muistaakseni kolme nallea. Kirja oli pieni ja ehkä neliskanttinen. Saattoi olla punainen tai vihreä. Nallet olivat erivärisiä, muistaakseni hienon kirkkaita väreiltään, niin että pomppasivat sivuilta oikein silmiin. Yksi nalle kai hävisi pojalta. Spoileri: nalle löytyy lopussa!

Vierailija
3862/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma joka tulee joka ilta kello 10, siinä on usein mies ja nainen puhumassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3863/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikkivideo jossa nainen juoksee ja oliko mies perässä kädet sidottuina juoksemassa tai muuta vastaavaa?

Olisiko jotain 10 vuotta vanha?

Vierailija
3864/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikkivideo jossa nainen juoksee ja oliko mies perässä kädet sidottuina juoksemassa tai muuta vastaavaa?

Olisiko jotain 10 vuotta vanha?

Löysin itse tämän juoksuvideon ja biisin

Delerium Silence

Vierailija
3865/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
3866/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi samalla castles in the sky wonder why

Ian Van Dahl - Castles In The Sky

Vierailija
3867/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
3868/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se englanninkielinen sarja oli missä 2 veljestä koittaa paeta vankilasta? Molemmat siilitukkaisia/kaljuja. Myös muitakin on mukana heidän pakosuunnitelmassa. Toinen veljeksistä on tatuoitu kauttaaltaan ja hänen tatuoinnit on ohjeet vankilapaolle.

Seka: Any time, any place.

Vierailija
3869/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on etsinnässä suomalainen(?) lasten kirja 90-luvulta tai ihan 2000-luvun alusta. Siinä kaksi pehmolelunallea seikkailee metsässä/luonnossa. Toinen nalleista on muistaakseni valkoinen ja toinen oranssi/ruskea ja, jos en väärin muista, olivat sellaisia vanhanajan "nivellettyjä" leikkikalukarhuja, joiden jalat ja kädet siis taipuvat liitoskohdista. Kirjassa on valokuvia näistä nalleista, mutta kirja ei varsinaisesti ole mikään kuvakirja. Ainoa kuva minkä kunnolla muistan, on sellainen, jossa nallet ovat yötä puussa(?) ja tämä oranssi/ruskea nalle pitelee lyhtyä ja katselee nukkuvaa valkoista nallea. Tekstissä tämä oranssi/ruskea nalle lausuu mielessään runoa. Jotenkin jäänyt mieleen, että pitkin kirjaa olisi muutenkin ollut runoja,  ellei koko kirja ollut kirjoitettu runomuotoon ja kirja oli jotenkin sellainen pohdiskeleva. 

Otto Nalle? http://nuoruusdisko.blog

Itselläkin Otto-Nalle tuli mieleen, se vain, että nämä enemmän 80-lukua. Nimimerkillä Lapsuudessa näitä ahkeraan lukenut. 

Vierailija
3870/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan? Olin 14-v. ja silloin olin hitti "hei pöö litle ridinhood..."  jne. En osannut silloin englantia juuri ollenkaan. Oikein hyvä kappale.

Vierailija
3871/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä elokuva? Se joka tuli teattereihin viimevuonna, perustuu barbie-nukkeihin. Muistan ainakin pinkin julisteen. Ei muistu mieleen leffan nimi.

Vierailija
3872/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se ohjelman nimi oli mitä Arto Nyberg juontaa? Tuli pienenä katottua. Ja viimeksi pari päivää sitten

Vierailija
3873/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulta pieni lastenkirja, jossa oli poika, jolla oli muistaakseni kolme nallea. Kirja oli pieni ja ehkä neliskanttinen. Saattoi olla punainen tai vihreä. Nallet olivat erivärisiä, muistaakseni hienon kirkkaita väreiltään, niin että pomppasivat sivuilta oikein silmiin. Yksi nalle kai hävisi pojalta. Spoileri: nalle löytyy lopussa!

ti-ti nalle?

Vierailija
3874/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ti-ti nalle?

Oliko niitä kirjanakin? Itse muistan vain TV-ohjelman, jossa oli laulua ja leikkiä lapsille.

Vierailija
3875/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan? Olin 14-v. ja silloin olin hitti "hei pöö litle ridinhood..."  jne. En osannut silloin englantia juuri ollenkaan. Oikein hyvä kappale.

Mihinkäs aikaan tämä apukoulumuistonne mahtaa sijoittua gregoriaanisessa ajanlaskussa?

Vierailija
3876/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
3877/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Billy Idol: "White Wedding".

Vierailija
3878/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia paljon kaikille nallekirjojen ehdottajille:) Otto nalle ja muut ovat kyllä tuttuja, mutta mikään niistä ei ole hakemani kirja. Harmi, kun en tosiaan muista tarkempia yksityiskohtia kirjasta ja sekin mitä muistan on hataraa. Mutta ehkä kirja joskus vielä tulee vastaan. 

Vierailija
3879/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se englanninkielinen sarja oli missä 2 veljestä koittaa paeta vankilasta? Molemmat siilitukkaisia/kaljuja. Myös muitakin on mukana heidän pakosuunnitelmassa. Toinen veljeksistä on tatuoitu kauttaaltaan ja hänen tatuoinnit on ohjeet vankilapaolle.

Prison brake, Pako. 

Vierailija
3880/6191 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia paljon kaikille nallekirjojen ehdottajille:) Otto nalle ja muut ovat kyllä tuttuja, mutta mikään niistä ei ole hakemani kirja. Harmi, kun en tosiaan muista tarkempia yksityiskohtia kirjasta ja sekin mitä muistan on hataraa. Mutta ehkä kirja joskus vielä tulee vastaan. 

Kysy kirjastosta?

https://www.kirjastot.fi/kysy/mika-lastenkirja-kyseessa-80-tai