Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (6191)
Ohjelma joka tulee joka ilta kello 10, siinä on usein mies ja nainen puhumassa?
Vierailija kirjoitti:
Musiikkivideo jossa nainen juoksee ja oliko mies perässä kädet sidottuina juoksemassa tai muuta vastaavaa?
Olisiko jotain 10 vuotta vanha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musiikkivideo jossa nainen juoksee ja oliko mies perässä kädet sidottuina juoksemassa tai muuta vastaavaa?
Olisiko jotain 10 vuotta vanha?
Löysin itse tämän juoksuvideon ja biisin
Delerium Silence
Löytyi samalla castles in the sky wonder why
Ian Van Dahl - Castles In The Sky
Vierailija kirjoitti:
Mikä se englanninkielinen sarja oli missä 2 veljestä koittaa paeta vankilasta? Molemmat siilitukkaisia/kaljuja. Myös muitakin on mukana heidän pakosuunnitelmassa. Toinen veljeksistä on tatuoitu kauttaaltaan ja hänen tatuoinnit on ohjeet vankilapaolle.
Seka: Any time, any place.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on etsinnässä suomalainen(?) lasten kirja 90-luvulta tai ihan 2000-luvun alusta. Siinä kaksi pehmolelunallea seikkailee metsässä/luonnossa. Toinen nalleista on muistaakseni valkoinen ja toinen oranssi/ruskea ja, jos en väärin muista, olivat sellaisia vanhanajan "nivellettyjä" leikkikalukarhuja, joiden jalat ja kädet siis taipuvat liitoskohdista. Kirjassa on valokuvia näistä nalleista, mutta kirja ei varsinaisesti ole mikään kuvakirja. Ainoa kuva minkä kunnolla muistan, on sellainen, jossa nallet ovat yötä puussa(?) ja tämä oranssi/ruskea nalle pitelee lyhtyä ja katselee nukkuvaa valkoista nallea. Tekstissä tämä oranssi/ruskea nalle lausuu mielessään runoa. Jotenkin jäänyt mieleen, että pitkin kirjaa olisi muutenkin ollut runoja, ellei koko kirja ollut kirjoitettu runomuotoon ja kirja oli jotenkin sellainen pohdiskeleva.
Otto Nalle? http://nuoruusdisko.blog
Itselläkin Otto-Nalle tuli mieleen, se vain, että nämä enemmän 80-lukua. Nimimerkillä Lapsuudessa näitä ahkeraan lukenut.
Muistaako kukaan? Olin 14-v. ja silloin olin hitti "hei pöö litle ridinhood..." jne. En osannut silloin englantia juuri ollenkaan. Oikein hyvä kappale.
Mikä elokuva? Se joka tuli teattereihin viimevuonna, perustuu barbie-nukkeihin. Muistan ainakin pinkin julisteen. Ei muistu mieleen leffan nimi.
Mikä se ohjelman nimi oli mitä Arto Nyberg juontaa? Tuli pienenä katottua. Ja viimeksi pari päivää sitten
Vierailija kirjoitti:
80-luvulta pieni lastenkirja, jossa oli poika, jolla oli muistaakseni kolme nallea. Kirja oli pieni ja ehkä neliskanttinen. Saattoi olla punainen tai vihreä. Nallet olivat erivärisiä, muistaakseni hienon kirkkaita väreiltään, niin että pomppasivat sivuilta oikein silmiin. Yksi nalle kai hävisi pojalta. Spoileri: nalle löytyy lopussa!
ti-ti nalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvulta pieni lastenkirja, jossa oli poika, jolla oli muistaakseni kolme nallea. Kirja oli pieni ja ehkä neliskanttinen. Saattoi olla punainen tai vihreä. Nallet olivat erivärisiä, muistaakseni hienon kirkkaita väreiltään, niin että pomppasivat sivuilta oikein silmiin. Yksi nalle kai hävisi pojalta. Spoileri: nalle löytyy lopussa!
ti-ti nalle?
Oliko niitä kirjanakin? Itse muistan vain TV-ohjelman, jossa oli laulua ja leikkiä lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan? Olin 14-v. ja silloin olin hitti "hei pöö litle ridinhood..." jne. En osannut silloin englantia juuri ollenkaan. Oikein hyvä kappale.
Mihinkäs aikaan tämä apukoulumuistonne mahtaa sijoittua gregoriaanisessa ajanlaskussa?
Vierailija kirjoitti:
Billy Idol: "White Wedding".
Kiitoksia paljon kaikille nallekirjojen ehdottajille:) Otto nalle ja muut ovat kyllä tuttuja, mutta mikään niistä ei ole hakemani kirja. Harmi, kun en tosiaan muista tarkempia yksityiskohtia kirjasta ja sekin mitä muistan on hataraa. Mutta ehkä kirja joskus vielä tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se englanninkielinen sarja oli missä 2 veljestä koittaa paeta vankilasta? Molemmat siilitukkaisia/kaljuja. Myös muitakin on mukana heidän pakosuunnitelmassa. Toinen veljeksistä on tatuoitu kauttaaltaan ja hänen tatuoinnit on ohjeet vankilapaolle.
Prison brake, Pako.
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia paljon kaikille nallekirjojen ehdottajille:) Otto nalle ja muut ovat kyllä tuttuja, mutta mikään niistä ei ole hakemani kirja. Harmi, kun en tosiaan muista tarkempia yksityiskohtia kirjasta ja sekin mitä muistan on hataraa. Mutta ehkä kirja joskus vielä tulee vastaan.
Kysy kirjastosta?
https://www.kirjastot.fi/kysy/mika-lastenkirja-kyseessa-80-tai