Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (6191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hidas biisi kasarilta, muistan vain kertsikan: dontt walk away, want you to stay. Mies artisti. Apua!
Electric Light Orchestra: Dont Walk Away
Four Tops: Dont Walk Away
Danger Danger: Dont Walk Away
George Benson: Please Dont Walk Away
Kiitos, mutta tarkoitan oikeasti hidasta biisiä. Hakusessa oleva biisi on siis verrattavissa kitaro&pagesin Caravan biisiin siinä missä Rickhard marxin Right here waitin biisiin.
Ja siinä varmasti sanotaan "don't walk away"? Eli ei ole Chicagon "Hard to Say I'm Sorry" silloin.
Sattuisiko kukaan tietämään mikä laulu tai artisti on kyseessä?
Redditissä joku yrittää selvittää tätä, ja on aika mielenkiintoinen. Hyvä biisi.
Joskus 2000-luvun taitteessa radiossa soinut biisi, jonka sanat menivät:
menköön syksy, menköön kevät, menköön talvi kunhan kesäksi heräät öisin helmoissas kiinni oon, on nimesi kaunis, oi Morrison
Vierailija kirjoitti:
Joskus 2000-luvun taitteessa radiossa soinut biisi, jonka sanat menivät:
menköön syksy, menköön kevät, menköön talvi kunhan kesäksi heräät öisin helmoissas kiinni oon, on nimesi kaunis, oi Morrison
Tämä onkin vaikea, kun ei Googlekaan tunnu auttavan. Toivotaan, että joku tunnistaa!
Vierailija kirjoitti:
Hidas biisi kasarilta, muistan vain kertsikan: dontt walk away, want you to stay. Mies artisti. Apua!
Michael Bolton: Walk Away
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä biisi oli semmoinen missä hoettiin "Ramesses!" "Saint carlos(?)" tai jotain pan parlos :D en tiedä mitä siinä kohtaa oikeastaan sanottiin.
Mutta tämä joskus ysäri 2000-luvun alkua ja musavideolla saattoi olla jotain egyptiteemaa
Musavideossa ei taida olla Egypti-teemaa, mutta voisiko olla Molokon Indigo?
Rameses, colossus. rameses, colossus!
Imperio, Pharaoh ja 2Unlimited sellaisia, joiden biiseistä voisi etsiä.
Olikohan kellään tätä samaa uskonnonkirjaa ala-asteella?
Kirja oli 6. Luokan uskonnon oppikirja lukuvuosina 2000-2001 ja 2001-2002, varmaan aikaisemmin ja myöhemminkin.
Kirja oli kovakantinen, harmaasävyinen, aika isokokoinen. Kirjassa käsiteltiin myös nuorten asioita, ei pelkästään uskontoa. Eli kirja on saattanut myös olla elämänkatsomuksellinen. Muutoin kirjassa oli kristinuskon piirteitä ja opetusta.
Kirjassa oli erilaisia tarinoita nuorten elämästä (aiheina mm. kiusaaminen, fanittaminen, syömishäiriö yms).
Mieleen on jäänyt tarina Michael Jacksonia fanittavasta tytöstä. Tekstissä kerrottiin, että tytön huone oli täynnä Michael Jacksonin julisteita.
En yhtään muista, mikä oli tämän kirjan tai kirjasarjan nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90- tai 00-luvulla oli lastenohjelmia, voivat olla vielä vanhempiakin, minun jaksot oli nauhalla Pikkukakkosen kanssa, mitkä oli tehty sillä nukkemotion tyylillä, että kuvataan staattisia esineitä ja vaha/huovutusnukkeja. Urpo ja Turpo? Kaksi nallea, jotka heräsivät eloon muiden lelujen kanssa. Ainakin yhdessä jaksossa miekkailivat sinisellä ja punaisella tussikynällä. Toinen jakso oli jokin merirosvoseikkailu, missä laivana oli lelulaatikko? Eli nallet ovat ihan oikeita nalleja, mitä on vain valokuvattu ja valokuvista tehty sellainen motion elokuva. Sori, kun olen näin huono selittämään.
Samaan stopmotion (?) kategoriaan kuuluu samantyyppinen ohjelma eloonheränneistä leluista, mutta tässä pääosassa on Nallukka niminen oikein pienen pieni nalle. Nallella oli ainakin yöpaita ja housut, ehkä siniset raidat? Yhdessä jaksossa oli sirkus, missä Nal
Tuo Nallukka voi olla myös PB Bear. Siitä oli kirjasarja ja TV-ohjelma. Myös Leluhylly, eli Animal Shelf voi olla myös vaihtoehto. Tai sitten kyseessä oli kuin olikin Old Bear Stories.
Joskus 1990-luvun puolivälissä TV2:lta tuli länkkärisarja, oli siis näytelty ja jaksoja tuntui riittävän. Muistan kun introssa joku ratsasti hevosella kohti kameraa. Paljon stetsoneita, saluunoita, yms.
Mielestäni esitettiin päiväsaikaan, eli tyyliin klo 10-14 välillä.
Oli aivan varmasti amerikkalainen sarja.
Muistaako joku?
Vierailija kirjoitti:
Joskus 1990-luvun puolivälissä TV2:lta tuli länkkärisarja, oli siis näytelty ja jaksoja tuntui riittävän. Muistan kun introssa joku ratsasti hevosella kohti kameraa. Paljon stetsoneita, saluunoita, yms.
Mielestäni esitettiin päiväsaikaan, eli tyyliin klo 10-14 välillä.
Oli aivan varmasti amerikkalainen sarja.
Muistaako joku?
Adventures of Brisco County Jr vaikuttaa olevan todennäköisin, ainakin TV2:lla sitä esitettiin. Jospa se on se.
t. Sama
Olen joskus 90-luvun aivan alussa katsellut sellaista ohjelmaa, jossa oli saariston lapsia koulussa. Siellä oltiin viikonloppuja ja ehkä pidempiäkin jaksoja kiinni ja lomille mentiin sitten loma-aikoina. Varmaankin Ruotsin saaristossa olivat. Ohjelma saattoi olla jo 80-luvulla tehty tai sitten se oli siitä ysärin aivan alusta juuri. Muistaakseni oli tuolloin ihan tuoreen näköinen. Se saattoi olla osa muuta ohjelmistoa (kuten Puoli kuusi tjmv.) tai sitten se oli itsenäinen ohjelma(sarja). Muistoissani se oli dokumentaarinen sarja. Ainakin tuntui siltä ja herätti paljon kysymyksiä: miten itse olisi pärjännyt koulussa poissa kotoa, kun ei olisikaan päässyt kotiin joka päivä jne.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus 90-luvun aivan alussa katsellut sellaista ohjelmaa, jossa oli saariston lapsia koulussa. Siellä oltiin viikonloppuja ja ehkä pidempiäkin jaksoja kiinni ja lomille mentiin sitten loma-aikoina. Varmaankin Ruotsin saaristossa olivat. Ohjelma saattoi olla jo 80-luvulla tehty tai sitten se oli siitä ysärin aivan alusta juuri. Muistaakseni oli tuolloin ihan tuoreen näköinen. Se saattoi olla osa muuta ohjelmistoa (kuten Puoli kuusi tjmv.) tai sitten se oli itsenäinen ohjelma(sarja). Muistoissani se oli dokumentaarinen sarja. Ainakin tuntui siltä ja herätti paljon kysymyksiä: miten itse olisi pärjännyt koulussa poissa kotoa, kun ei olisikaan päässyt kotiin joka päivä jne.
Tuli mieleen sellainen kuin Roosa ja Roope. Tätä katsoin itsekin lapsuudessa ja en ihan tarkkaan muista kumpi, mutta oli joko Pikku Kakkosessa tai Puoli kuudessa tämä ohjelma. Muistot voi jo vääristyä, mutta tässä ainakin oli tämä sisaruspari joiden toimia seurattiin ja olikohan heidän isänsä taas Ahvenanmaalta joten sijoittuu ainakin tämä sarja alueen saaristoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä elokuvan Love Story. Oli aikoinaan katsottu elokuva mutta olen nähnyt sen vaan kerran. Miksi sitä ei näytetä talkasta?
Siinä ei oikeasti ole mitään erityistä. Samaan genreen kuuluvia uudempia elokuvia on paljon. Varmasti joku paljon parempi elokuva löytyy helpommin katsottavaksi.Kyllä todellakin on erityistä. Minä ainakin itkin kun elokuva teatteriin pääsin katsomaan kun elokuva ilmestyi. Jos rakastettu kuolee rinnalta niin kyllä on " erityistä" 😢
Eikö sitä voi ostaa DVD:nä? Luulisi, että niin suosittu olisi jossain saatavilla. Kirjaakin myytiin varmaan aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä elokuvan Love Story. Oli aikoinaan katsottu elokuva mutta olen nähnyt sen vaan kerran. Miksi sitä ei näytetä talkasta?
Siinä ei oikeasti ole mitään erityistä. Samaan genreen kuuluvia uudempia elokuvia on paljon. Varmasti joku paljon parempi elokuva löytyy helpommin katsottavaksi.Kyllä todellakin on erityistä. Minä ainakin itkin kun elokuva teatteriin pääsin katsomaan kun elokuva ilmestyi. Jos rakastettu kuolee rinnalta niin kyllä on " erityistä" 😢
Eikö sitä voi ostaa DVD:nä? Luulisi, että niin suosittu olisi jossain saatavilla. Kirjaakin myytiin varmaan aika paljon.
Ainakin Huuto.netistä sen voi ostaa uutena.
https://www.huuto.net/kohteet/dvd-love-story--1970-uusi-/593948069
Mikä englanninkielinen (ilmeisesti jenkkileffa), jossa nainen on illalla tyhjässä tstotalossa ja pakoilee murhamiestä. Miehestä näytetään vain tennarit. Erittäin jännittävä elokuva. Näin sen joskus -70...-80 luvulla televisiossa. Muistaako kukaan ko leffaa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä englanninkielinen (ilmeisesti jenkkileffa), jossa nainen on illalla tyhjässä tstotalossa ja pakoilee murhamiestä. Miehestä näytetään vain tennarit. Erittäin jännittävä elokuva. Näin sen joskus -70...-80 luvulla televisiossa. Muistaako kukaan ko leffaa?
Samanoloista rainaa on kyselty täällä jo aiemmin ja siinä ehdotettiin elokuvaa "Trapped" (1989).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanoloista rainaa on kyselty täällä jo aiemmin ja siinä ehdotettiin elokuvaa "Trapped" (1989).
Elokuva on vuonna 1974 tehty *Im The Girl He Wants to Kill* tms. Suomeksi nimi oli * Minä olen se tyttö*. Tämä on muuten jäänyt tuttavapiirissäni monelle mieleen.
Kiitos, mutta tarkoitan oikeasti hidasta biisiä. Hakusessa oleva biisi on siis verrattavissa kitaro&pagesin Caravan biisiin siinä missä Rickhard marxin Right here waitin biisiin.