Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.

Vierailija
03.01.2022 |

Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)

Kommentit (6191)

Vierailija
2441/6191 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin 80-luvun pop-biisiä, suomenkielinen naislaulaja, en muista sanoja enkä säveltä, muuten kuin että kappale oli sävyltään aika kolea, vähän niinkuin Valerie Dore: "Get Closer" tai Secret Service: "Flash in the Night", ja että kappaleen lopussa laulaja sanoo, siis puhuen, ei laulaen, jotain sellaista, että "Seison portaillasi/portillasi ja hyytävä viima puhaltaa lävitseni."

Olen myös etsinyt tätä kappaletta vuosia! Äiti soitti sitä kasetilta 80-l alkupuolella. Häneltä en voi enää kysyä. Muistaakseni laulun nainen sanoo: "ja nyt, seisoessani portaillasi, jääkylmä tuuli kulkee... lävitseni" (viimeinen sana kuiskaten).

Vierailija
2442/6191 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen (amerikkalainen?) mustavalkoelokuva, jossa tunteettomuus levisi tautina kuin korona, mutta helpommin. Siihen liittyi jotenkin joku palko. Kun siis sai tartunnan, muuttui kylmäksi ja tunteettomaksi. En muista miten ne (herneen?)palot liittyivät tautiin. Tietääkö kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2443/6191 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaisikohan joku tämän: 80-luvun lopun tai 90-luvun alun musiikkivideo. Videossa kuvattiin partaista miehen suuta, joka lauloi. Suu oli siis rajattu siten, että vain huulet ja leuka näkyivät. Tausta oli musta. Videossa saattoi olla muutakin, mutta olin niin pieni kun sen näin, etten muista. Mutta videossa oli siis paljon tätä suu-kuvaa.

Suuvideoista mulla tulee ekana mieleen Wildchildin Renegade Master, tuossakin suu vahvasti esillä, tosin ei partainen. Sekin, että on tosin 90-luvun loppupuolelta, mutta yritän aina sitä mikä tulee ekana mieleen eli tämä.

Vierailija
2444/6191 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko Invasion of the body snatchers v. 1978

Vierailija
2445/6191 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on se venäläinen propagandafilmi joka tehtiin Sanna Marinin nolaamiseksi keväällä? En muista edes nimeä.

Vierailija
2446/6191 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on se venäläinen propagandafilmi joka tehtiin Sanna Marinin nolaamiseksi keväällä? En muista edes nimeä.

Se on sensuroitu suomalaisilta. Ei löydy.

Vierailija
2447/6191 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Predator nyt ajankohtainen "ötökkä" elokuva.

On ollut tooodella kauan kadoksissa.

Vierailija
2448/6191 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen (amerikkalainen?) mustavalkoelokuva, jossa tunteettomuus levisi tautina kuin korona, mutta helpommin. Siihen liittyi jotenkin joku palko. Kun siis sai tartunnan, muuttui kylmäksi ja tunteettomaksi. En muista miten ne (herneen?)palot liittyivät tautiin. Tietääkö kukaan?

Varastetut ihmiset, alkup. nimeltä Invasion of the Body Snatchers, vuodelta 1956.

Palot liittyivät siten, että ihmisen näköiset oliot kehittyivät niissä.

Vierailija
2449/6191 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan 90-luvun alusta lasten animaatiosarjaa joka kertoi (sinisessä?) talossa asuvasta vanhemmasta eläinlääkärinaisesta? Hahmolla oli muistaakseni silmälasit ja jonkinlainen nutturakampaus, ja hän pelasti kotiinsa pulassa olevia eläimiä. Sarja tuli muistaakseni viikonloppuaamuisin ja se oli siis perinteinen piirrosanimaatio. 

Sinisen talon tarinoita. Alkujaan tuli Veturissa joka arkipäivä. Uusinnasta en muista miten lähetettiin.

Vierailija
2450/6191 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TV-sarja kyseessä.

En muista millä kanavalla tuli ja tuliko päivittäin vai lauantaisin. About 15-20 vuotta sitten oli joku lännensarja jossa seurattiin muistaakseni ehkä sheriffiä? Ratsasteltiin pitkin kyliä, oli kaksintaisteluita, intiaaneja, perhe elämää jne. Sarja veljen mukaan loppui kesken ja veli sanoi, että menee kuulemma 10 vuotta, että tekevät uuden tuotantokauden ja sarja jatkuisi. Ei ole pieni talo preerialla, oli enemmän vakavampaa menoa, eli ei soveltunut perheen pienimmille. Katsottiin veljen kanssa aina tätä sarjaa kunnes se päättyi ja nyt on monta vuotta jäänyt vaivaamaan mikä se oli. Veljeltä ei voi kysyä kun emme ole enää puheväleissä. 

Bonanza ??tms tuli joskus arkipäivisin 2002.

Walker, Texasista?

Vierailija
2451/6191 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaisikohan joku tämän: 80-luvun lopun tai 90-luvun alun musiikkivideo. Videossa kuvattiin partaista miehen suuta, joka lauloi. Suu oli siis rajattu siten, että vain huulet ja leuka näkyivät. Tausta oli musta. Videossa saattoi olla muutakin, mutta olin niin pieni kun sen näin, etten muista. Mutta videossa oli siis paljon tätä suu-kuvaa.

Suuvideoista mulla tulee ekana mieleen Wildchildin Renegade Master, tuossakin suu vahvasti esillä, tosin ei partainen. Sekin, että on tosin 90-luvun loppupuolelta, mutta yritän aina sitä mikä tulee ekana mieleen eli tämä.

Kiitos, mutta se ei ole tämä. :( Muistan Fatboy Slimin suosion aika hyvin, olin tämän biisin ilmestyessä jo noin 13-vuotias ja ahkera Jyrkin katsoja, haha.  Sen hakemani videon nähdessäni olin vielä pieni. 

Vierailija
2452/6191 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ollut ehkä Norjalainen elokuva, mutta en ole täysin varma. Olen koittanut etsiä kyseistä elokuvaa. Näin sen ehkä 8 vuotta sitten.

Eli trolleja tai jotain peikkoja, isoja sellaisia. Elivät ihmisten keskuudessa. Oli jännitys/kauhu elokuva ja hyvä sellainen.

Sytyttääkö kellään??

Vierailija
2453/6191 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piippari kirjoitti:

Olisiko ollut ehkä Norjalainen elokuva, mutta en ole täysin varma. Olen koittanut etsiä kyseistä elokuvaa. Näin sen ehkä 8 vuotta sitten.

Eli trolleja tai jotain peikkoja, isoja sellaisia. Elivät ihmisten keskuudessa. Oli jännitys/kauhu elokuva ja hyvä sellainen.

Sytyttääkö kellään??

Oisko tää?

Vierailija
2454/6191 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TV-sarja kyseessä.

En muista millä kanavalla tuli ja tuliko päivittäin vai lauantaisin. About 15-20 vuotta sitten oli joku lännensarja jossa seurattiin muistaakseni ehkä sheriffiä? Ratsasteltiin pitkin kyliä, oli kaksintaisteluita, intiaaneja, perhe elämää jne. Sarja veljen mukaan loppui kesken ja veli sanoi, että menee kuulemma 10 vuotta, että tekevät uuden tuotantokauden ja sarja jatkuisi. Ei ole pieni talo preerialla, oli enemmän vakavampaa menoa, eli ei soveltunut perheen pienimmille. Katsottiin veljen kanssa aina tätä sarjaa kunnes se päättyi ja nyt on monta vuotta jäänyt vaivaamaan mikä se oli. Veljeltä ei voi kysyä kun emme ole enää puheväleissä. 

Walker, Texasista?

Mulle tuli mieleen taas Deadwood, mutta se lienee liian uusi sarja, alkoi jotain 2006 Suomessa.

Ja jos sarja tuli päivällä, saattoi olla uusintakin, eli sarja voi olla vanhakin, 70-90-luvulta ja silleen. Tohtori tuli kaupunkiin, Virginialainen, High Chaparral, Broken Trail, Vaarojen maa, jne...

Vierailija
2455/6191 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, mutta se ei ole tämä. :( Muistan Fatboy Slimin suosion aika hyvin, olin tämän biisin ilmestyessä jo noin 13-vuotias ja ahkera Jyrkin katsoja, haha.  Sen hakemani videon nähdessäni olin vielä pieni. 

Mulle tulee enemmänkin 80-luvulta mieleen Peter Gabrielin video Sledgehammer, muttei varmaan se.

Vierailija
2456/6191 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TV-sarja kyseessä.

Walker, Texasista?

Mulle tuli mieleen taas Deadwood, mutta se lienee liian uusi sarja, alkoi jotain 2006 Suomessa.

Ja jos sarja tuli päivällä, saattoi olla uusintakin, eli sarja voi olla vanhakin, 70-90-luvulta ja silleen. Tohtori tuli kaupunkiin, Virginialainen, High Chaparral, Broken Trail, Vaarojen maa, jne...

Young Riders eli suomeksi Pony Express?

Vierailija
2457/6191 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TV-sarja kyseessä.

Walker, Texasista?

No hei, aloittaja kirjoitti, että 15-20 vuotta sitten. 2006 vuodesta ON juuri sen verran. Siksi en ehdota mitään, koska tuohon aikahaarukkaan en muista mitään. Walker Teksasista tuli joskus ysärin lopulla ja Pony Express muuten hyvä ehdotus, mutta siitä alkaa kyllä olla lähemmäs 30 vuotta 😱 Miksi ihmeessä sitä ei ole koskaan uusittu? Siinä oli se vanha mies Teaspoon ja sitten näitä postinkuljettajia, joista osaa sanottaisiin nykyään silmäkarkeiksi. Varmaan näyttäisivät ihan lapsilta nyt. Yksi oli oikeasti tyttö, mutta esitti poikaa. Sitten oli näitä legendaarisia lännentyyppejä nuorena, Billy the Kid jne.

Vierailija
2458/6191 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ehdottaisin. Hyvä elokuva ja korona-aikana tuli monesti mieleen. Samasta aiheesta on tehty käsittääkseni kolme elokuvaa. Olen nähnyt tämän lisäksi sellaisen, joka ainakin alkaa jostain armeijan tukikohdasta aavikolla, saattoi sijoittua kokonaankin sinne.

En muista nimeä. Olisi kiva, jos joku muistaisi. Se oli varmaan uudempi. Siinä oli sellaisia avoimia jeeppejä, jonkun kapiaisen perhe ainakin. Ei tainnut liittyä kasveihin siinä tuo kaappaus.

Ja mikä se kolmas sitten on, tietääkö kukaan? Sitä en ole varmaan edes nähnyt, tai en muista. Onko vain eri aikoina tehtyjä versioita, kun täälläkin on näkynyt eri vuosilukuja?

Vierailija
2459/6191 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TV-sarja kyseessä.

Walker, Texasista?

No hei, aloittaja kirjoitti, että 15-20 vuotta sitten. 2006 vuodesta ON juuri sen verran. Siksi en ehdota mitään, koska tuohon aikahaarukkaan en muista mitään. Walker Teksasista tuli joskus ysärin lopulla ja Pony Express muuten hyvä ehdotus, mutta siitä alkaa kyllä olla lähemmäs 30 vuotta 😱 Miksi ihmeessä sitä ei ole koskaan uusittu? Siinä oli se vanha mies Teaspoon ja sitten näitä postinkuljettajia, joista osaa sanottaisiin nykyään silmäkarkeiksi. Varmaan näyttäisivät ihan lapsilta nyt. Yksi oli oikeasti tyttö, mutta esitti poikaa. Sitten oli näitä legendaarisia lännentyyppejä nuorena, Billy the Kid jne.

Walkeria on näytetty myöhemminkin monta kertaa.

Vierailija
2460/6191 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ehdottaisin. Hyvä elokuva ja korona-aikana tuli monesti mieleen. Samasta aiheesta on tehty käsittääkseni kolme elokuvaa. Olen nähnyt tämän lisäksi sellaisen, joka ainakin alkaa jostain armeijan tukikohdasta aavikolla, saattoi sijoittua kokonaankin sinne.

En muista nimeä. Olisi kiva, jos joku muistaisi. Se oli varmaan uudempi. Siinä oli sellaisia avoimia jeeppejä, jonkun kapiaisen perhe ainakin. Ei tainnut liittyä kasveihin siinä tuo kaappaus.

Ja mikä se kolmas sitten on, tietääkö kukaan? Sitä en ole varmaan edes nähnyt, tai en muista. Onko vain eri aikoina tehtyjä versioita, kun täälläkin on näkynyt eri vuosilukuja?

Aavikosta tulee mieleen The hills have eyes.