Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.

Vierailija
03.01.2022 |

Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)

Kommentit (6191)

Vierailija
2161/6191 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun sanoit ettei se ollut Jagi ja Nuka.. Sorry

Ei ole se, eikä myöskään Tao Tao. Tämä selvisi, kun kävin läpi nauhoitettuja VHS-kasetteja vanhempieni luona. Kyseessä on Brown Bear

Vierailija
2162/6191 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Mikä 90-luvulla telkkarista tullut piirretty? Pääosassa oli vuoristossa, ehkä Alpeilla, asuva karhu, joka puuhaili kaikkea kotoista. Yhdessä jaksossa rakensi talon, jossain jaksossa oli lumivyöry, jossain jaksossa rakastui tyttökarhuun ja meni naimisiin. Ei mikään anime-, ym. japanilaiseen tyyliin piirretty. Muistelen värityksen olleen pehmeänsävyistä, ja sarja oli suomeksi puhuttu. Mahdollisesti sunnuntaisin oli ohjelmistossa. Ei ole Pikku Karhu, Sandokan, Kummikarhut, Jaki ja Nuka, Jogi-karhu, Hopeanuoli.

Olen yrittänyt googlettaa tuloksetta.

Olisiko tämä

Tämä se juuri oli, kiitos, löysin tämän myös itse, kun vanhempien luona tutkailin vanhoja VHS-kasetteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2163/6191 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan, kun joskus kauan sitten uutisoitiin jossakin lehdessä, että joku suomalais tiimi tekee laivalle sijottuvan H. P. Lovecraft tyylisen elokuvan.

En ole kuullut elokuvasta mitään sen uutisen jälkeen, että mikäköhän se leffa on nimeltään ja onko sitä edes julkaistu?

Ääni syvyydestä.

Löytyi suoraan hakusanoilla "suomalainen elokuva laiva lovecraft"

Kommenttisi todistaa kuinka surkea mä on hakemaan googlesta mitään.

Mä oon googlesta vaikka millä sanoilla yrittänyt hakea koko elokuvaa ja en ole löytänyt, mutta suuri kiitos itsellesi, että nyt mä sen leffan eli oikeastaan lyhytfilmin olen löytänyt.

Tässä se on youtubesta löydettynä ja sitten kun siinä olisi vielä suomitekstitykset, niin ymmärtäisin joka lauseen kaikkine sanoineen elokuvasta.

Katsoin sen jo kerran (viime yönä) ja huikea toteutus elokuvassa on pieneksi budjetiksi.

Vierailija
2164/6191 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan, kun joskus kauan sitten uutisoitiin jossakin lehdessä, että joku suomalais tiimi tekee laivalle sijottuvan H. P. Lovecraft tyylisen elokuvan.

En ole kuullut elokuvasta mitään sen uutisen jälkeen, että mikäköhän se leffa on nimeltään ja onko sitä edes julkaistu?

Ääni syvyydestä.

Löytyi suoraan hakusanoilla "suomalainen elokuva laiva lovecraft"

Kiitos myös miten hakea googlesta, sillä mä löysin toisen elokuvan joka on ollut itselläni hukassa josta olen samanlailla kuullut ja se on Sielunkehrääjä. Sitten kun vielä tietäisi miten tuota elokuvaa pääsisi katsomaan.

Vierailija
2165/6191 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko tämä biisi on selvinnyt jota joku täällä kyseli, jäi itseäkin kiinnostamaan?

Videon julkaisija löytyi myös muualta somesta aktiivisempana, mutta itse en ole lähtenyt kyselemään häneltä.

Minä tuon biisin aluksi laitoin joskus biisiraatiketjuun. Sieltä sitten joku laittoi tähänkin ketjuun ja itsekin olen kysellyt sitä täällä. Ei näytä kukaan tietävän. Itse en käytä somea paljonkaan joten en oikein voi kysellä sitä kautta. Niin, että jos viitsit ja haluat niin kysy ihmeessä biisiä julkaisijalta. Toki voi olla, että sekään ei auttaisi. Tuostakin videosta on jo aikaa niin paljon.Itse mietin jotain netin biisintunnistus palvelua. Jos se tunnistaisi.

Onko tätä rekkavideon biisiä vielä löytynyt?

Vierailija
2166/6191 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tallessa joskus maissitärkkelys-jauhopaketin kyljessä ollutta suklaakakku/torttu-reseptiä? Siitä tuli hyvä rapeapintainen melko matala kakku.

Vierailija
2167/6191 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tallessa joskus maissitärkkelys-jauhopaketin kyljessä ollutta suklaakakku/torttu-reseptiä? Siitä tuli hyvä rapeapintainen melko matala kakku.

Maizenalla on ranskalaiset visut, joilta löytyy 2 reseptiä, voi olla jompi kumpi.

https://www.maizena.fr/nos-recettes/recette-moelleux-au-chocolat-onctue…

https://www.maizena.fr/nos-recettes/recette-de-fondant-au-chocolat-sans…

Joskus todella monta vuotta sitten paketin kyljessä oli resepti, siitä tuli todella hyvä gluteeniton suklaakakku joka jäi sisältä vähän kosteaksi ja pinta oli kuiva rapea. Vähän kuin mutakakku mutta se rapea pinta oli tosi hyvä lisä.

Vierailija
2168/6191 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ehkä 90-luvun lopussa tai 2000 luvun alussa music televisionista musiikkivideo, jossa 3 naista oli salilla ja pomppi milloin jumppapallon päällä, milloin jotain muuta touhusi vihjailevasti. En saa millään päähän yhtyettä tai laulajaa. Taisi tulla samoihin aikoihin kun se saksofoni musiikkivideo, jossa ne miehet oli pukeutunut minihameisiin...joku destination unknown..

Vierailija
2169/6191 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on vuosikaudet vaivannu elokuva (ehkä 90-luvun lopulla nähty), jossa oli jonkinlainen rikostarina ja kolmiodraama (kaksi miestä ja nainen). Elokuvan loppuhuipennuksena kolmikko ajelee lauleskellen pakettiautolla ja lopulta auto päätyy jokeen (ehkä kyydissä vaan toinen miehistä). Kuvittelen suomennoksen olleen Viimeinen laulu ennen kuolemaa, mut ei vaan löydy oikeaa leffaa. 

Vierailija
2170/6191 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forbiden  kiss - koko kappale. Ja olen tavis, mutta musiikkimakuni osuu.,... Depeche Mode etc... M Farmer Sans Contrefaçon

Vierailija
2171/6191 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on hämärä muistikuva kotimaisen TV-sarjan (tai mahdollisesti elokuvan) kohtauksesta, jossa mies istuu taksin kyydissä ja toteaa kuskille jotain liittyen Mikael Agricolan ABC-kirjaan. Tähän taksikuski vastaa Ai niitä virvoitusjuomajuttuja?  tai jotain tämän suuntaista. Siitä menen takuuseen, että tuo virvoitusjuoma-vitsi siinä jossain muodossa oli, mutta muuten nuo yksityiskohdat voivat olla enemmän tai vähemmän pielessä.

Aiemmin muistelin, että kohtaus olisi sarjasta Antiikkieno. Katsoin kuitenkin jokin aika sitten tuon sarjan ja ihmettelin, kun ei siinä ollutkaan tuota kohtausta. Lähinnä siksi on jäänyt hämäämään, mikä sarja oikeasti oli kyseessä.

Vierailija
2172/6191 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta käykö teille koskaan niinpäin, että tiedätte kyllä kappaleen nimen, mutta sitä ei pääse kuuntelemaan missään? Tällä kasetilla . . .

https://images.45worlds.com/f/ca/various-artists-jano-fiftyfifty-ca.jpg

. . . on kappale nimeltä "Puhutaan pojista", esittäjänä Kati, mutta mistä sen voisi kuulla? Ei ole Spotifaissa eikä Applemusicissa. Olen myös selannut antikvariaattien musiikkisivuja tuloksetta.

(Juu juu, Juutuubissa on kyllä englantilainen versio, mutta haluaisin kuulla juuri suomalaisen.)

Vierailija
2173/6191 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta käykö teille koskaan niinpäin, että tiedätte kyllä kappaleen nimen, mutta sitä ei pääse kuuntelemaan missään? Tällä kasetilla . . .

. . . on kappale nimeltä "Puhutaan pojista", esittäjänä Kati, mutta mistä sen voisi kuulla? Ei ole Spotifaissa eikä Applemusicissa. Olen myös selannut antikvariaattien musiikkisivuja tuloksetta.

(Juu juu, Juutuubissa on kyllä englantilainen versio, mutta haluaisin kuulla juuri suomalaisen.)

https://www.huuto.net/kohteet/mita-suomi-soittaa-c-kasetti/579246903

Siitä C-kasettia ostamaan. Tuolta se löytyy.

Vierailija
2174/6191 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tule kanssani tyttöjen vessaan/pojista puhumaan" ?

Tämä oli Jukka Alihangan huonompia löytöjä. Tuskin löytyy mistään, ellei kasetti tule hyvällä onnella vastaan.

Vierailija
2175/6191 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli ehkä 90-luvun lopussa tai 2000 luvun alussa music televisionista musiikkivideo, jossa 3 naista oli salilla ja pomppi milloin jumppapallon päällä, milloin jotain muuta touhusi vihjailevasti. En saa millään päähän yhtyettä tai laulajaa. Taisi tulla samoihin aikoihin kun se saksofoni musiikkivideo, jossa ne miehet oli pukeutunut minihameisiin...joku destination unknown..

Call me?

Vierailija
2176/6191 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englantilainen sarja. Ihan pähkähullu. Kertoi pienestä kylästä joka oli lievästi sanottuna sisäänpäin lämpeävä. En muista nimeä. Miesnäyttelijät pääosissa. Melko hurttia huumoria oli mutta tykkäsin.  Muistaako kukaan?

Herrasmiesliiga, League of gentlemen. Ja kylän nimi oli Royston Vasey.

This is for local people only....

Vierailija
2177/6191 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leenuliinu kirjoitti:

Leenuliinu kirjoitti:

Mikä laulu? Naislaulaja lauloi tv:ssä v.-96, iskelmä Siinä laulettiin:

"Tuuli soitti silloin joutsenlauluain, tuuli riepotteli siellä haaveitain, yö saapui, saapui rantaan pitkin askelin mä aamuun asti kuuntelin kun tuuli soitti silloin joutsenlauluain...jne." Lisäksi laulussa oli "suuren suuren kaipuun"

Olin teini ja tykkäsin laulusta, koska kuuntelin paljon Yö-yhtyettä ja olin ihastunut Jussi Hakuliseen😁 Sanat natsasi.

Lisään vielä, että naislaulaja oli sellainen "heleä-ääninen" ja laulu olisi voinut olla myös tango. Kerrosäkeen lisäksi muistamani kohta saattoi olla myös "suuren suuri kaipuu" tjsp, muista sanoista en muista mitään.

Itse kappaletta en valitettavasti tiedä, mutta voisiko kenties olla Arja Korisevan kappaleita, kuvauksesta voisi hyvin tulla hän mieleen. 

Kiitos vastauksesta, luulen että ei ollut Arja Koriseva tämä laulaja, koska uskoisin muistavani jos olisi ollut hän, kun oli minulle kuitenkin "TV:stä tuttu" laulaja.

Vierailija
2178/6191 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku iskelmän, jossa lauletaan suunnilleen näin kertosäkeessä "taas vie (tai ja vie) kuin myrskytuuli jälleen mukanaan, rakkautemme mereen kuohuvaan...aaa, a aaa, a aa..." Mieslaulaja. Laulu oli vanhempien kasetilla ja oli varmaankin nauhoitettu radiosta, luultavasti 70-luvun lopulla, viimeistään 80-luvulla.

Vierailija
2179/6191 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Call me?

Tuli mullakin mieleen Eric Prydzin Call on me-video ja oikein tarkistin Tubesta. Muuten täsmää, mutta jumppapalloja ei niin videolla näkynyt. Toinen vastaava vaihtoehto voisi olla Sunset strippersin Falling stars-biisi samoilta ajoilta. 

Vierailija
2180/6191 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leffa, jossa nainen yrittää myrkyttää lapsenlapsiaan(?) laittamalla leivän päälle pihapuusta keräämiään myrkyllisiä siemeniä. Siemenet roikkuivat pitkissä paloissa (palko) puussa. Viime hetkellä lasten äiti (ja myrkyttäjän tytär/miniä) tuli hakemaan lapsiaan. Amerikkalainen elokuva, talo, jossa isoäiti asui lapsineen, ja jonka pihassa tämä myrkyllinen puu kasvoi, oli sellainen klassinen valkoinen Amerikan etelävaltioiden kartano suurine kuisteineen ja pylväineen.

En tiedä onko tähän saatu vastausta, mutta hieman ketjun alkupäätä kun selailin niin tuli tunne, että tämä on joku tuttu ja itsekin nähnyt noin 90-luvun puolenvälin paikkeilla tämän, en muista itsekään enempää. Joskus muistin, että elokuvan nimi olisi Maissilapset, mutta sotkin toiseen elokuvaan, jotenkin muistan, että sana Lapset olisi esiintynyt tämän elokuvan nimessä ellei itselläkään nyt muistot sotkeudu johonkin toiseen elokuvaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi