Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman valitsisit; lapsettomuus vai down vauva?

Vierailija
23.04.2015 |

Onko tärkeintä että lapsi on terve, vai onko tärkeempää että on lapsi?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:31"] Valitsisin (olen valinnut) lapsettomuuden mieluummin kuin minkä tahansa vauvan. [/quote] Ja tätähän kysyttiiin... Ei niin, mutta pakko on tähänkin tulla mainostamaan henkistä köyhyyttään.  Tämän palstan perusteella velat on itsekeskeisiä, röyhkeitä ja kaikinpuolin vastenmielisen tuntuisia ihmisiä. Aina toitottamassa omaa erinomaisuuttaan ja korostamassa lasten iljettävyyttä, etovuutta ja oksettavuutta.  Kuinka IIIIHANA on elää vain itselleen! Ehkä onkin siinä ennen viittäkymppiä. Pikku hiljaa siitä eteen päin koittaakin ihan muut ihanuudet. Nähty on lapsettomien kohtaloita vanhustenhoidossa.    [/quote]ai itse et ole itsekäs. Juuri sinä itsehän sen oman lapses oot halunnu. Ei kukaan muu [/quote] Missä kohden olen sanonut, että minulla on lapsia? Vautsi, mikä älypää, taidat olla vela? [/quote]oletko henkisesti köyhä kun sulla ei ole lapsia?

[/quote]

Olenko sanonut, että minulla EI ole lapsia?

Toinen älypää liikkeellä vai oletko sama?

Vierailija
22/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:31"] Valitsisin (olen valinnut) lapsettomuuden mieluummin kuin minkä tahansa vauvan. [/quote] Ja tätähän kysyttiiin... Ei niin, mutta pakko on tähänkin tulla mainostamaan henkistä köyhyyttään.  Tämän palstan perusteella velat on itsekeskeisiä, röyhkeitä ja kaikinpuolin vastenmielisen tuntuisia ihmisiä. Aina toitottamassa omaa erinomaisuuttaan ja korostamassa lasten iljettävyyttä, etovuutta ja oksettavuutta.  Kuinka IIIIHANA on elää vain itselleen! Ehkä onkin siinä ennen viittäkymppiä. Pikku hiljaa siitä eteen päin koittaakin ihan muut ihanuudet. Nähty on lapsettomien kohtaloita vanhustenhoidossa.    [/quote]ai itse et ole itsekäs. Juuri sinä itsehän sen oman lapses oot halunnu. Ei kukaan muu [/quote] Missä kohden olen sanonut, että minulla on lapsia? Vautsi, mikä älypää, taidat olla vela? [/quote]oletko henkisesti köyhä kun sulla ei ole lapsia?

[/quote]

[/quote]eli sulla on ja eii sun puheitten perusteella. Ja mitä sä hillut. Rauhotu pelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus. Haluan todella paljon lapsia mutta tiedän ettei minusta olisi vammaisen lapsen vanhemmaksi. Down ei todellakaan ole pahin mahdollinen diagnoosi ja aina niitä ei sikiöstä nähdä (tai ne tulevat/selviävät myöhemmin, vrt CP tai autismi) mutta tiedän että jos sikiö olisi vammainen, en sitä voisi pitää. Olen itsekäs ja tekisin abortin. Ilman huonoa omaatuntoa.

Vierailija
24/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen elämässään pärjääviä downeja mutten ainuttakaan täyspäistä velaa.Kumpaakin ihmisryhmää silti kunnioitan. Sitä toivoisin, ettei velat niin avoimesti vittuilisi vammaisten vanhemmille tai jopa vammaisille päin naamaa. Kaikki ei nimittäin näy siellä seulonnoissa.

Vierailija
25/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:05"]

[/quote]

[/quote]päätä jo onko sulla lapsia vai ei

Vierailija
26/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehtoina lapsettomuus tai down, niin valitsisin lapsettomuuden. Jos kuitenkin saisin raskaana ollessa tietää odottavani downia, niin valitsisin oman lapseni ilman muuta. Siinä vaiheessa valinta olisi jo tehty.

Vierailija
27/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni on down-poika 19v ja ^normaali^- poika 23v. Tämä down-lapsi on ollut aina helpompi mitä tämä ns normaali lapsi. Hän käy töissä ja asuu omillaan (kehitysvammaisten asuntolassa), on reipas ja iloinen tapaus..sen sijaan tämä terve poika on työtön, koulut ei kiinnosta, sotkenut muutenkin asiansa ja viina maistuu. Perus nykypäivän syrjäytynyt nuori. Tästä terveestä.pojasta on paljon kovempi huoli mitä downista. Down halusi itsenäistyä äidin nurkista jo 18veenä pois ja meni töihin. Toinen poika ei tee muutakuin ruikuttaa äidin rahapussilla.

Tiedän muitakin down-lapsia ja oman kokemuksen perusteella voisin sanoa että downia pahempiakin kehitysvammoja on paljon.. Tosin kai noita downejakin on joka lähtöön.

Jokatapauksessa ei down-syndrooma ole välttämättä mikään katastrofi.

Vierailija
28/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:05"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:31"] Valitsisin (olen valinnut) lapsettomuuden mieluummin kuin minkä tahansa vauvan. [/quote] Ja tätähän kysyttiiin... Ei niin, mutta pakko on tähänkin tulla mainostamaan henkistä köyhyyttään.  Tämän palstan perusteella velat on itsekeskeisiä, röyhkeitä ja kaikinpuolin vastenmielisen tuntuisia ihmisiä. Aina toitottamassa omaa erinomaisuuttaan ja korostamassa lasten iljettävyyttä, etovuutta ja oksettavuutta.  Kuinka IIIIHANA on elää vain itselleen! Ehkä onkin siinä ennen viittäkymppiä. Pikku hiljaa siitä eteen päin koittaakin ihan muut ihanuudet. Nähty on lapsettomien kohtaloita vanhustenhoidossa.    [/quote]ai itse et ole itsekäs. Juuri sinä itsehän sen oman lapses oot halunnu. Ei kukaan muu [/quote] Missä kohden olen sanonut, että minulla on lapsia? Vautsi, mikä älypää, taidat olla vela? [/quote]oletko henkisesti köyhä kun sulla ei ole lapsia? [/quote] Olenko sanonut, että minulla EI ole lapsia? Toinen älypää liikkeellä vai oletko sama? [/quote]päätä jo onko sulla lapsia vai ei

[/quote]

En kommentoi! Ei kuulu teille.

Vierailija
29/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:34"]Lapsettomuuden. Samoin kuin jos en kymmenen vuoden päästä saisi lapsia, niin olisin ennemmin lapseton, kuin tekisin lapsia alle 30-vuotiaana.
[/quote]

Mä taas olisin lapseton ennemmin kuin kehitysvammaisen äiti, ja lapseton ennemmin kuin yli 30-vuotias synnyttäjä :)

Vierailija
30/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vela, koska vastustat maapallon liikakansoittumista tai tiedät, että olisit huono vanhempi, hyvä. Perustelut hyväksyttävät.

Jos sen sijaan olet vela jonkin päävian takia, joka purkautuu ylimielisenä ja vähättelevänä käytöksenä lapsia kohtaan ja suoranaisena halveksuntana erityislapsia kohtaan, niin haistapa vaippa.

Vierailija
31/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus. Downia on eri asteista, mutta kun lähisuvussa on yksi "vaikeampi" niin en haluaisi ottaa riskiä.

Vierailija
32/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedote: downin voi saada minkä tahansa ikäinen nainen. Sikäli vähän turha kuljettaa keskustelun pinnan alla noita "yli 30-v" paheksuntoja. Tuttu sai 24-v downin, täysi yllätys, vaikka tehtiin kaikki seulat.

Vierailija
33/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:18"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:34"]Lapsettomuuden. Samoin kuin jos en kymmenen vuoden päästä saisi lapsia, niin olisin ennemmin lapseton, kuin tekisin lapsia alle 30-vuotiaana. [/quote] Mä taas olisin lapseton ennemmin kuin kehitysvammaisen äiti, ja lapseton ennemmin kuin yli 30-vuotias synnyttäjä :)

[/quote]

Perustelisitko, miksi et haluaisi synnyttää yli 30-vuotiaana? Eihän tuo ole ikä eikä mikään. 

En ymmärrä, mutta ehkä ymmärrän, jos kerrot. 

Vierailija
34/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:18"]

Jos olet vela, koska vastustat maapallon liikakansoittumista tai tiedät, että olisit huono vanhempi, hyvä. Perustelut hyväksyttävät.

Jos sen sijaan olet vela jonkin päävian takia, joka purkautuu ylimielisenä ja vähättelevänä käytöksenä lapsia kohtaan ja suoranaisena halveksuntana erityislapsia kohtaan, niin haistapa vaippa.

[/quote]

Mitä jos ei vaan yksinkertaisesti halua lapsia?

Vierailija
35/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:10"]

Tunnen elämässään pärjääviä downeja mutten ainuttakaan täyspäistä velaa.Kumpaakin ihmisryhmää silti kunnioitan. Sitä toivoisin, ettei velat niin avoimesti vittuilisi vammaisten vanhemmille tai jopa vammaisille päin naamaa. Kaikki ei nimittäin näy siellä seulonnoissa.

[/quote]

Voi ei, mihin kellariin sut on teljetty? Yritä antaa jotain tietoja niin voimme ilmoittaa poliisille!

Vierailija
36/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:24"]Tiedote: downin voi saada minkä tahansa ikäinen nainen. Sikäli vähän turha kuljettaa keskustelun pinnan alla noita "yli 30-v" paheksuntoja. Tuttu sai 24-v downin, täysi yllätys, vaikka tehtiin kaikki seulat.
[/quote]

Tietysti voi saada.Riski vain moninkertaistuu synnyttäjän vanhetessa. 20v 1: 1500, 45v. 1:35.

Vierailija
37/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän lapsettomuuden jälkeen, nykyään äitinä, sanon silti että lapsettomuus. Lapsettomuuden kanssa oppii elämään, en ikinä voisi elää sen kanssa jos ehdoin tahdoin (jos voi valita) toisin tähän maailmaan vammaisen lapsen. Mutta tietenkään en antaisi pois jos vamma todettaisiin syntymän jälkeen esimerkiksi.

Vierailija
38/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin (olen valinnut) lapsettomuuden mieluummin kuin minkä tahansa vauvan.

Vierailija
39/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän. Valitsisin lapsettomuuden. Veljeni on down, rakastan häntä, mutta minusta ei olisi siihen mihin vaatii olla downin vanhempi.

Vierailija
40/52 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen haluaisin, niin mielummin sairas lapsi kuin ei lasta ollenkaan.