Kumman valitsisit; lapsettomuus vai down vauva?
Onko tärkeintä että lapsi on terve, vai onko tärkeempää että on lapsi?
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:34"]Jos lapsen haluaisin, niin mielummin sairas lapsi kuin ei lasta ollenkaan.
[/quote]
Voi kuinka itsekästä.
[/quote]
Kaikki lapsen haluavat ovat itsekkäitä, oliko uutta tietoa sinulle?
[/quote]
Ei ollut, olen ihan samaa mieltä. Mutta tuo on kyllä jo itsekkyyden huippu.
[/quote]
Eli sinusta on itsekkäämpää haluta vammainen lapsi, kuin terve lapsi? Eli kaikki tietoisesti sairaan lapsen synnyttävät ovat itsekkäiden huippuja. Tämä selvä.
Pliis, en enää näitä järjenvastaisia Kumman valitset -aloituksia.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:34"]Jos lapsen haluaisin, niin mielummin sairas lapsi kuin ei lasta ollenkaan.
[/quote]
Voi kuinka itsekästä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli sinusta on itsekkäämpää haluta vammainen lapsi, kuin terve lapsi? Eli kaikki tietoisesti sairaan lapsen synnyttävät ovat itsekkäiden huippuja. Tämä selvä.
[/quote]
Niin?
Miksi ei olisi erityisen itsekästä haluta ehdoin tahdoin sairas lapsi maailmaan?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:34"]Jos lapsen haluaisin, niin mielummin sairas lapsi kuin ei lasta ollenkaan.
[/quote]
Voi kuinka itsekästä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oot kyllä harvinaisen tyhmä, juuri noinhan minä sanoin... eiku... lueppas uudestaan..
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:53"]Lapsettomuus ehkä kuitenkin. Down ei nyt vielä ole paha, mutta monet vaikeammat kehityshäriöt tietäisi monesta muusta luopumista ja huonoa omatuntoa loppuelämäksi. [/quote] Eikö down vauvan abortoiminen aiheuttaisi huonoa omatuntoa loppuelämäksi?
[/quote]
Ei.
Abirtti ehdottomasti. Terveilläkin ihmisillä on haasteita elämässä, saati sitten vammaisilla. Sydäntäsärkevää olisi kuvitella esim. tilanne jossa on yksinhuoltaja ja tietäisi vaikka kuolevansa pian, kuka huolehtisi lapsesta? Terve lapsi sentään joskus (toivottavasti) pärjää omillaan, mutta kuka huolehtii seuraavat 50v. sairaasta lapsestani?
Valitsisin lapsettomuuden, jos siis etukäteen olisi down tiedossa. Näinhän ei reaalimaailmassa koskaan voi olla.
Sen sijaan en ole varma abortoisinko down-sikiötä. Todennäköisesti.... nyt ainakin ajattelen niin.
Tottakai valitsisin lapsettomuuden. Ja jos en olisi hankkinut lasta 30v mennessä, olisin valinnut myös koska en halunnut mummoäidiksi.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:31"]
Valitsisin (olen valinnut) lapsettomuuden mieluummin kuin minkä tahansa vauvan.
[/quote]
Ja tätähän kysyttiiin... Ei niin, mutta pakko on tähänkin tulla mainostamaan henkistä köyhyyttään.
Tämän palstan perusteella velat on itsekeskeisiä, röyhkeitä ja kaikinpuolin vastenmielisen tuntuisia ihmisiä. Aina toitottamassa omaa erinomaisuuttaan ja korostamassa lasten iljettävyyttä, etovuutta ja oksettavuutta.
Kuinka IIIIHANA on elää vain itselleen! Ehkä onkin siinä ennen viittäkymppiä. Pikku hiljaa siitä eteen päin koittaakin ihan muut ihanuudet. Nähty on lapsettomien kohtaloita vanhustenhoidossa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:34"]Jos lapsen haluaisin, niin mielummin sairas lapsi kuin ei lasta ollenkaan.
[/quote]tää on just sitä itsekkyyttä. Kunhan itse saa mitä haluaa, toisen elämänlaadulla ei mitään väliä. Niin ärsyttävää!!!
Lapsettomuuden. En itse haluaisi olla tässä maailmassa down syndroomainen. En haluaisi sitä lapsellenikaan.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:31"]
Valitsisin (olen valinnut) lapsettomuuden mieluummin kuin minkä tahansa vauvan.
[/quote]
Ja tätähän kysyttiiin... Ei niin, mutta pakko on tähänkin tulla mainostamaan henkistä köyhyyttään.
Tämän palstan perusteella velat on itsekeskeisiä, röyhkeitä ja kaikinpuolin vastenmielisen tuntuisia ihmisiä. Aina toitottamassa omaa erinomaisuuttaan ja korostamassa lasten iljettävyyttä, etovuutta ja oksettavuutta.
Kuinka IIIIHANA on elää vain itselleen! Ehkä onkin siinä ennen viittäkymppiä. Pikku hiljaa siitä eteen päin koittaakin ihan muut ihanuudet. Nähty on lapsettomien kohtaloita vanhustenhoidossa.
[/quote]ai itse et ole itsekäs. Juuri sinä itsehän sen oman lapses oot halunnu. Ei kukaan muu
Korjaan kirjoitus virheet
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:58"]
Pitkän lapsettomuuden kokeneena usko että olisi voinut elää hyvin lapsettomanakin jos ainut vaihtoehto olisi ollut se että lapsella on down, mutta en usko että olisin tehnyt aborttia jos sikiöaikana lapsella olisi todettu suurella todennäköisyydellä olevan down vamma.
[/quote]
Lisään...
Lapsi yksilönä on tärkeämpää kuin se että hän on terve tai vammaton (kuopus on terve vaikka hänellä on vamma joka todennäköisesti on syntynyt jo sikiöaikana). Se että lapset voi sairastua tai vammatua ennen syntymää tai sen jälkeen on asia joka on itselleni asia joka on mahdollinen. Terveyttä tärkeämpää on se että lapsi löytää paikkansa ja kokee elämänsä tarkoitukselliseksi. Oma elämäni olisi varmasti ollut tarkoituksellista ilman lapsiakin.
En joutunut valinnan eteen ja en edes miettinyt mitä jos....-... Terve vauva tuli 44 vuotiaana n 18 v sitten.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:31"] Valitsisin (olen valinnut) lapsettomuuden mieluummin kuin minkä tahansa vauvan. [/quote] Ja tätähän kysyttiiin... Ei niin, mutta pakko on tähänkin tulla mainostamaan henkistä köyhyyttään. Tämän palstan perusteella velat on itsekeskeisiä, röyhkeitä ja kaikinpuolin vastenmielisen tuntuisia ihmisiä. Aina toitottamassa omaa erinomaisuuttaan ja korostamassa lasten iljettävyyttä, etovuutta ja oksettavuutta. Kuinka IIIIHANA on elää vain itselleen! Ehkä onkin siinä ennen viittäkymppiä. Pikku hiljaa siitä eteen päin koittaakin ihan muut ihanuudet. Nähty on lapsettomien kohtaloita vanhustenhoidossa. [/quote]ai itse et ole itsekäs. Juuri sinä itsehän sen oman lapses oot halunnu. Ei kukaan muu
[/quote]
Missä kohden olen sanonut, että minulla on lapsia?
Vautsi, mikä älypää, taidat olla vela?
Lapsettomuus. Ja jos raskauden aikana selviäisi että lapsi on kehitysvammainen ja olisi vielä mahdollista keskeyttää raskaus niin sen tekisin.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:31"] Valitsisin (olen valinnut) lapsettomuuden mieluummin kuin minkä tahansa vauvan. [/quote] Ja tätähän kysyttiiin... Ei niin, mutta pakko on tähänkin tulla mainostamaan henkistä köyhyyttään. Tämän palstan perusteella velat on itsekeskeisiä, röyhkeitä ja kaikinpuolin vastenmielisen tuntuisia ihmisiä. Aina toitottamassa omaa erinomaisuuttaan ja korostamassa lasten iljettävyyttä, etovuutta ja oksettavuutta. Kuinka IIIIHANA on elää vain itselleen! Ehkä onkin siinä ennen viittäkymppiä. Pikku hiljaa siitä eteen päin koittaakin ihan muut ihanuudet. Nähty on lapsettomien kohtaloita vanhustenhoidossa. [/quote]ai itse et ole itsekäs. Juuri sinä itsehän sen oman lapses oot halunnu. Ei kukaan muu
[/quote]
Missä kohden olen sanonut, että minulla on lapsia?
Vautsi, mikä älypää, taidat olla vela?
[/quote]oletko henkisesti köyhä kun sulla ei ole lapsia?
Mä en iki vitun päivänä suostuis daunarin vanhemmaksi
Pitkän lapsettomuuden kokeneena en usko että en olisi voinut elää lapsettomanakin jos ainut vaihtoehto olisi ollut se että lapsella on down, mutta en usko että olisin tehnyt aborttia jos sikiöaikana lapsella olisi todettu suurella todennäköisyydellä olevan down vammainen.