Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä sinusta tuntuisi jos 27-vuotias sektioisi sinua

Vierailija
23.04.2015 |

ja löpöttelisi siinä sinua avatessaan että on tehnyt jo 29 sektiota ja sinä olet numero 30?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee kylmät väreet kun ajattelenkin että mahaa leikattaisiin auki. auts auts eeeeiiii! hyh hyh.

Vierailija
22/39 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:04"]Toivoisin, että lähellä on joku kokeneempi. Voihan se 29 tehnyt olla vaikka miten hyvä ja taitava, mutta olis se silti jotenkin pelottavaa. Ei mulla siis ois mitään sitä vastaan kyllä, eihän sitä opi ellei niitä sektioita tee, mutta ei mun tartte oman mielenrauhani takia tietää.
[/quote]
Olen siis itse tehnyt paljon sektioita ja kyllä siinä 30 kohdalla vielä puuttui se tietty varmuus joka nykyään on. Nykyään juuri mikään ei enää hetkauta, tullut nähtyä melko monenlaista, mutta silloin aloittaessa oli kaikki vielä niin uutta.
-5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuntuisi siltä kuin muissakin leikkauksissa; jännittäisi. Tämä ei kuitenkaan olisi millään tavalla kytköksissä kirurgin ikään vaan siihen, että leikkaukset nyt jännittää aina. Ja 29 on joka tapauksessa jo ihan mieltä rauhoittavan korkea luku.

Vierailija
24/39 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntuisi miltään, koska minut olisi puudutettu.

Vierailija
25/39 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:04"]Toivoisin, että lähellä on joku kokeneempi. Voihan se 29 tehnyt olla vaikka miten hyvä ja taitava, mutta olis se silti jotenkin pelottavaa. Ei mulla siis ois mitään sitä vastaan kyllä, eihän sitä opi ellei niitä sektioita tee, mutta ei mun tartte oman mielenrauhani takia tietää.
[/quote]
Olen siis itse tehnyt paljon sektioita ja kyllä siinä 30 kohdalla vielä puuttui se tietty varmuus joka nykyään on. Nykyään juuri mikään ei enää hetkauta, tullut nähtyä melko monenlaista, mutta silloin aloittaessa oli kaikki vielä niin uutta.
-5
[/quote]oikeesti? onko aaveellä kirurgi? wow jos tuo on totta!

Vierailija
26/39 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:15"]Ei tuntuisi miltään, koska minut olisi puudutettu.
[/quote]
Puudutetaanko siinä aivotkin?

Vierailija
27/39 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä miltään, miettisin että onpa mukava nuori erikoistuva lääkäri. :)

Vierailija
28/39 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sitten olis hätäsektio, silloin vaan makaisin nätisti intubaatioputki kurkussa enkä suuremmin miettisi.

Vierailija
29/39 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 21:40"]Gynekologit ne sektiot tekee.
[/quote]

Kaksi alapeukkua. Kiinnostavaa. Siis tiedoksi: kirugit ei tee sektioita vaan gynekologit ja sellaisiksi erikoistuvat. On monia muitakin leikkauksia joita tekee korvalääkärit tai gynekologit mutta ei kirugit.

Vierailija
30/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/39 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta muuten, mun rintasyöpäleikkauksen teki 32v nuori nainen ja seuraavalla lääkärikäynnillä oli toinen yhtä nuori miespuolinen kirurgi.

Vierailija
32/39 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 21:40"]Gynekologit ne sektiot tekee.
[/quote]

Kaksi alapeukkua. Kiinnostavaa. Siis tiedoksi: kirugit ei tee sektioita vaan gynekologit ja sellaisiksi erikoistuvat. On monia muitakin leikkauksia joita tekee korvalääkärit tai gynekologit mutta ei kirugit.

[/quote]

Anteeksi nyt vaan, mutta mut on elektiivisesti sektoinut kirurgi ja olen itse ollut mukana kirurgin suorittamissa sektioissa. Tiedoksi myös, että gynekologi on naistentauteihin erikoistunut lääkäri, obstetrikko on erikoistunut synnytyksiin ja synnytysoppiin. Jos tuut tämmöstä tänne väittämään, niin yritä edes saada faktat oikein. T:kätilö

Vierailija
33/39 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitteleekö se leikkaava lääkäri itsensä, heippa olen Jesse 27v ja teen nyt 30 sektiotani, oudolta tuntuisi tuollainen. 

Hoitajana kun joudun tekemään jotain harvemmin tekemääni toimenpidettä en todella kerro että kuulepas, olen Mari 43v ja viimeksi kun katertoin taisi olla pari vuotta sitten, mitenkäs tässä tämä steriliys menikään missä vaiheessa laitan nämä hanskat ja mihin minä nyt koskin, jaa-a pimpsukkaan meni tälläkin kertaa eka katetri, no toivotaan ettei pahempaa pissiittiä tule vaikka vähän tuossa nenääkin välissä kaivoin, kiitos ja heippa.

Vierailija
34/39 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 00:14"]

Esitteleekö se leikkaava lääkäri itsensä, heippa olen Jesse 27v ja teen nyt 30 sektiotani, oudolta tuntuisi tuollainen. 

Hoitajana kun joudun tekemään jotain harvemmin tekemääni toimenpidettä en todella kerro että kuulepas, olen Mari 43v ja viimeksi kun katertoin taisi olla pari vuotta sitten, mitenkäs tässä tämä steriliys menikään missä vaiheessa laitan nämä hanskat ja mihin minä nyt koskin, jaa-a pimpsukkaan meni tälläkin kertaa eka katetri, no toivotaan ettei pahempaa pissiittiä tule vaikka vähän tuossa nenääkin välissä kaivoin, kiitos ja heippa.

[/quote]

Tiedät varmaan, että lääkärin/hoitajan iän saa kyllä selville jos tietää nimen

Vierailija
35/39 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas (kymmenes) kerta toden sanoopi

Vierailija
36/39 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 00:23"]

[/quote]

[/quote]

Miten?

Vierailija
37/39 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 00:32"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 00:23"]

[/quote]

[/quote]

Miten?

[/quote]

Valviran Julkiterhikki

Vierailija
38/39 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 21:40"]Gynekologit ne sektiot tekee.
[/quote]

[/quote]

Anteeksi nyt vaan, mutta mut on elektiivisesti sektoinut kirurgi ja olen itse ollut mukana kirurgin suorittamissa sektioissa. Tiedoksi myös, että gynekologi on naistentauteihin erikoistunut lääkäri, obstetrikko on erikoistunut synnytyksiin ja synnytysoppiin. Jos tuut tämmöstä tänne väittämään, niin yritä edes saada faktat oikein. T:kätilö
[/quote]

Suomessa kuten useimmissa muissakin maissa erikoistutaan aina molempiin samalla. Eli tulee naistentautien ja synnytysopin erikoislääkäreitä. Tai gynekologian ja obstrektiikan. Lyhyesti useimmat, minä mukaan lukien käytän erikoisalan edustajista gynekologi termiä. Toki jotkut gynekologit tekee enemmän obstrektiikkaa, mutta gynekologeja kaikki tyynni. Ja kirugiaan erikoistuva saattaa pistäytyä naistentaudeilla pari sektiotakin haejoittelemassa, mutta kyllä se gynekologeille keisarinleikkausten tekeminen pääsääntöisesti kuuluu.

Terv aamulla klo 09 erikoislääköritenttiin menevä

Vierailija
39/39 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tentti on tänään? Onnea siihen :)