Kuka koronassa just nyt? Millasia oireita, miten menee?
Sain koronatestissä positiivisen just heti joulun jälkeen. Kaksi rokotusta alla. Aluksi ei ollut pientä nuhaa suurempia oireita, mutta nyt kuume on sahaillut, väsymys erittäin häiritsevää ja enkä maista tai haista mitään. Kauanko tämä maistamattomuus kestää?! Ei ole koskaan ollut näin kauaa poissa, nyt jo viikon.
Kommentit (20)
Nenä vuotaa ja aivastuttaa. Ei rokotuksia, pikkuoireilla sairastelen.
Mistä tietää onko Omikron vai Delta?
Edelleen 38 kuumetta 39 oli aiemmin.
Se on lievä jos et ole osastolla.
Haju- /makuaisti voi pahimmillaan olla poissa vaikka loppuelämän. Tiedän pari koronan 2020 saanutta joilla ei edelleenkään aistit pelaa.
Väsymys ja päänsärky, nenä vuotaa, vähän lämpöä. Rokotukset alla.
Ihan hirveä flunssa tuli. Mietin juuri että keksinkö itselleni oireet teholle menemiseksi. Siten kuormitan parhaiten terveydenhuoltoa. Toki kirjoitan myös joka paikkaan kuinka hurja flunssa oli että muutkin ryntäävät ensioireista ensiapuun. Mene jo mene jo.
Taitaa tuo tulla oikeasti ihan kaikille tai ehkä joku 95% sairastuu ennen kun tuosta päästään. Kumma kun sitä kevään 2020 sulkutilaa ei nyt saada päälle uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Haju- /makuaisti voi pahimmillaan olla poissa vaikka loppuelämän. Tiedän pari koronan 2020 saanutta joilla ei edelleenkään aistit pelaa.
Delta ja omikron onneksi harvoin vievät haju- tai makuaistia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää onko Omikron vai Delta?
VÄSYMYS! Meinasin nukahtaa rattiin samana päivänä kun kävin testissä. Kotina jaksan vaivaisesti juoda ja käydä vessassa, muuten vaan levätä. Alaselkäsärky piinaa, ei koskaan ennen elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveä flunssa tuli. Mietin juuri että keksinkö itselleni oireet teholle menemiseksi. Siten kuormitan parhaiten terveydenhuoltoa. Toki kirjoitan myös joka paikkaan kuinka hurja flunssa oli että muutkin ryntäävät ensioireista ensiapuun. Mene jo mene jo.
Eihän täällä ole yhdelläkään tehohoitoa vaativia oireita. Ihan mielenkiintoista lukea millaisilla oireilla ympäri Suomea sairastetaan koronaa tällä hetkellä, ihan ilman mitään ylimäärisiä terveydwnhuollon kuormittamisia.
Tiedä useita kenellä on ollu korona eikä heistä kukaan ole joutunut sairaalaan koronan takia.
Kaksi läheistä ihmistä on sairastanut koronan.
Toinen heistä on tuplarokotettu ja hänellä oli pääkipua,kurkkukipua,makuaisti meni ja kuumetta oli aaltoilevasti.
Toinen oli rokotottamaton ja hänellä oli kurkkukipua ja kuumetta pari päivää.
Molemmat 30-40 vuotiaita miehiä.
Olen 47 v sairaalloisen ylipainon ja astman takia riskiryhmäläinen, ei rokotettu. Korona todettu kotitestillä eilen. Oireet muuten lievän nuhan kaltaisia: kurkkukipua niellessä, limaa kurkussa, lievästi kipeää oloa mutta ei kuumetta, mutta VÄSYMYS. Olen ottanut tänään neljät päiväunet, kun en vaan pysy hereillä. Töissä olen etänä ilman mitään saikkuja, koska olo on muuten ihan hyvä, mutta menee tauot torkkuihin.
Ei mitään , muutaman kerran niistin. Ihmettelen jos jollain valtava väsymys, tulee mieleen na rko kepsia, joka tuli jonkin asian seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään , muutaman kerran niistin. Ihmettelen jos jollain valtava väsymys, tulee mieleen na rko kepsia, joka tuli jonkin asian seurauksena.
Ehhehe. Väsymys oli koronan ensimmäisiä ja tunnetuimpia oireita jo kauan ennen ensimmäisiä rokotuksia. Joten hohhoijaa, seuraava provoyritys.
Järkyttävä väsymys ja PALELU vaikka kuumetta vain 37,5. Semmoinen yleiskipuinen olo. Päätä särkee mutta siihen auttaa särkylääke. Olen perusterve 34v, 2 rokotetta otettu.
Lapsille nousi kuume yöllä, kesti pari päivää ja katosi. En tajunnut koronaksi. Vasta kun itse aloin oireilla ja menin testiin tajusin meillä kaikilla olevan koronan. Ja lapsetkin tietty sai saman tuloksen. En tied yhtään miten kauan nyt ollaan kotona tapaamatta ketään. Lapset ovat olleet melkein viikon oireettomia, saman ajan kuin minä oireinen.
Viidettä päivää oireita. Nuhaa, aivastelua , tukkoinen olo, vähän yskää ja kuumeinen olo ilman kuumetta. Olo vaihtelee. Pari ekaa päivää oli todella kova yskä. Todettu kotitesteillä pariin otteeseen. Virallinen tulos tulee huomenna. Helsingissä ei saa testiaikoja kuin neljän, viiden päivän päähän. Kuulun astman takia riskiryhmään, onneksi kaksi rokotetta. Muuten olisi varmaan happivajaus tullut alussa. Onneksi ei ylipainoa ja muita riskitekijöitä.
Positiivinen tulos tuli 1.1 alkuun pieni lämpöily yhden päivän, nyt vähän yskää ja pieni nuha ei muuta. Kaks rokotusta alla. Tsemppiä sinne!