Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisessa kuplassa elätte?

23.04.2015 |

Minusta tuntui aika hassulta jutella jonkun kanssa joka vastustaa tasa-arvoista avioliittolakia, koska muuten kaikki tuntemani ihmiset kannattavat sitä. Tuntuu todella oudolta, että yli kolmasosa vastustaa tasa-arvoista avioliittolakia ja ihmettelen millaisia vastustajat on.

Tämän lisäksi en tunne kuin yhden Keskustan äänestäjän, ja hän on 90-vuotias. Tässäkin kohtaa tuntuu todella erikoiselta että merkittävä osa kannattaa Keskustaa ja jossain varmaan oikeasti hehkutetaan Keskustan voittoa. Persujen äänestäjiä sen sijaan tunnen neljä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:42"]

Elän yliopistokuplassa. Kuvittelen että kaikki ovat tieteellisesti ajattelevia ja suvaitsevaisia. Välillä tulen ulos sieltä ja järkytyn kun näin ei olekaan.

[/quote]

Tunnistan jotain tästä.

Hämmästyn, jos joku ei halua perusteluja asioille ja menee ihan tunteiden mukaan (esimerksiki että joku on vaan "ärsyttävä"). Tai hämmästyn avointa rasistisuutta, vihamielisyyttä tai homojen oikeuksien vastustamista.

Tyrmistyn myös aina uudestaan ja uudestaan huonokäytöksisyydestä, kun on viettänyt aikaa ympyröissä, joissa ihmiset ovat kohteliaita ja ystävällisiä.

On myös vaikea ymmärtää sitä "kaupunkilaiset ovat [alemmuudentuntoista läppää]", omavaraisuuden ihannointia ("Pentin kanssa kerätty marjat metsästä ja viljelty perunat meidän perunapellolta ja nyt laittu hilloja pari viikkoa").

Ja kyllä, elän yliopistokuplan lisäksi myös Helsinki-kuplassa.

Vierailija
2/20 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:42"]

Elän yliopistokuplassa. Kuvittelen että kaikki ovat tieteellisesti ajattelevia ja suvaitsevaisia. Välillä tulen ulos sieltä ja järkytyn kun näin ei olekaan.

[/quote]

Mä ymmärrän, vaikka itse olen "erityisopistossa". Olen siis siellä ilman mitään diagnoosia, aikuispuolella.

Oletan, että kaikki olisi samaa mieltä, muttei sitten olekaan. Että maailma olisi juuri niin viher-vasemmistolainen kuin haluaisin, mutta ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuplassa.

Vierailija
4/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Suomi yhtä isoa kuplaa. T: ulkosuomalainen

Vierailija
5/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ihanaa luovaa työtä freelancerina. Pystyn elättämään itseni ja luottamaan siihen, töitä riittää jatkossakin. Olen pitkässä, hyvässä parisuhteessa. Miehellänikin on antoisa ja kiinnostava työ, josta tykkää. Meillä on kaksi täysi-ikäistä lasta, joista toinen opiskelee unelma-alaansa, toisellakin menee suht hyvin. Olemme kaikki terveitä. Meillä on aivan ihana lapsenlapsi, kiva koti, hyvät ystävyyssuhteet ja lämmin suku. Kiva kesäpaikka, mahdollisuus matkustella ja tehdä paljon asioita, jotka tuottavat iloa ja mielihyvää. Tiedän eläväni tietynlaisessa lintukodossa. 

Harrastuksissani tapaan toisenlaisia ihmisiä. Heistä monelle työ on vain välttämätön paha, se ei anna mitään. He katsovat tosi-tv sarjoja ja juttelevat niistä vähän kauhistellen ja naureskellen. Kirjoista he eivät juurikaan puhu. Tunnen itseni ulkopuoliseksi ja erilaiseksi - toisin kuin kuplassani, jossa seurustelen pitkälti samanhenkisten ihmisten kanssa kuin itsekin olen. En voi mitään kokemuksellen, että moni kuplani ulkopuolella elää tylsää, ahdistavaa elämää, jossa ei tapahdu hirveästi henkistä kasvua. 

6/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös sitä miksi täälläkään ei ole melkein yhtään Keskustan kannattajia. AV:n käyttäjistä äänestää Keskustaa noin 5 %.Missä he oikein luuraavat?

Vierailija
7/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:19"]
Harrastuksissani tapaan toisenlaisia ihmisiä. Heistä monelle työ on vain välttämätön paha, se ei anna mitään. He katsovat tosi-tv sarjoja ja juttelevat niistä vähän kauhistellen ja naureskellen. Kirjoista he eivät juurikaan puhu. Tunnen itseni ulkopuoliseksi ja erilaiseksi - toisin kuin kuplassani, jossa seurustelen pitkälti samanhenkisten ihmisten kanssa kuin itsekin olen. En voi mitään kokemuksellen, että moni kuplani ulkopuolella elää tylsää, ahdistavaa elämää, jossa ei tapahdu hirveästi henkistä kasvua. 
[/quote]

Mietin välillä onko oikeastaan suurin osa ihmisistä pinnallisia.

Vierailija
9/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisen keskituloloisen rivitaloasujan kuplassa. Itsellä ja suurimmalla osalla tuttavista on akateeminen koulutus, elämät pyörii töiden, perheen ja harrastusten parissa. Isoista ongelmista vaietaan tai niitä ei oikeasti ole. Tuttavapiiri on joko viher-vassareita tai sitten kokoomuslaisesti ajattelevia. On helppo olla sitä mieltä, että yhteiskunnan pitää tukea kaikkia huonompiosaisia, mutta aikuisten pitäisi kantaa vastuu omasta toimeentulosta ja lastensa hyvinvoinnista. Tiedän että toisten reaalimaailma on kuitenkin jotain muuta. 

Vierailija
10/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kuplassani...

- Kukaan ei vastusta homojen avio-oikeutta
- "Rasistinen läppä" ei naurata, mutta musta huumori sen sijaan puree
- Valtaosa on asunut ulkomailla vähintään parin kuukauden työharjoittelun verran, useimmat olleet opiskelijavaihdossa
- Ulkomaalaiset seurustelukumppanit ja ystävät ovat arkipäivää
- Lapsia hankitaan yli 25-vuotiaana, kun koulut on käyty
- Halutaan mielummin matkustella runsaasti kuin omistaa auto
- Liikuntaa harrastetaan vaihtelevia määriä, mutta kukaan ei ole passiivinen sohvaperuna
- Pyöräillessä käytetään pyöräilykypärää ja lasten kanssa harrastetaan pyöräretkiä

Vierailija
11/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en elä missään kuplassa, mutta olen huomannut, että moni täällä elää vaikka minkälaisissa kuplissa.

Vierailija
12/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:50"]

Omassa kuplassani...

- Kukaan ei vastusta homojen avio-oikeutta
- "Rasistinen läppä" ei naurata, mutta musta huumori sen sijaan puree
- Valtaosa on asunut ulkomailla vähintään parin kuukauden työharjoittelun verran, useimmat olleet opiskelijavaihdossa
- Ulkomaalaiset seurustelukumppanit ja ystävät ovat arkipäivää
- Lapsia hankitaan yli 25-vuotiaana, kun koulut on käyty
- Halutaan mielummin matkustella runsaasti kuin omistaa auto
- Liikuntaa harrastetaan vaihtelevia määriä, mutta kukaan ei ole passiivinen sohvaperuna
- Pyöräillessä käytetään pyöräilykypärää ja lasten kanssa harrastetaan pyöräretkiä

[/quote]

Niin ja olemme helsinkiläisiä 25-35-vuotiaita, kaikki ylioppilaita, mutta yliopistosta valmistuneita vain noin puolet meistä. Vuositulot kaikilla 30k+, mutta kukaan meistä ei ole rikas.

Vierailija
13/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kupla on sellanen, että koska itse ajattelen että vain ihmisen sisin ratkaisee, niin luulen että muutkin ajattelee niin.

Vierailija
14/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto te ootte kyllä hyviä ihmisiä, paljon parempia kuin me muut :D

Vierailija
15/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:26"]

Hitto te ootte kyllä hyviä ihmisiä, paljon parempia kuin me muut :D

[/quote]

Ei, juuri noin me emme ajattele. Mutta sinä kyllä ajattelet. Kumpi meistä siis on kuplassa? No tietenkin molemmat ;)

Vierailija
16/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:06"]

Vauvakuplassa.

[/quote]

Kuin myös.

Vierailija
17/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hetken aikaa olin ihastuskuplassa. Sitten tajusin että en todellakaan ollut. Se mies on ikävä ihminen, ehkä jopa paha. En voi sietää sellaisia

Vierailija
18/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän kuplassa, jossa kaikkia lapsia rakastetaan ja heistä pidetään hyvää huolta. Taloudellisia huolia ei ole tai jos on, ne on usein itseaiheutettuja. Koulutus ja työnsaanti on vain omasta ahkeruudesta kiinni.

Vierailija
19/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän kuplassa, jossa Suomen talouden pelastus on juustohöylä.

Vierailija
20/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up