Pitääkö kumppanin tehdä sinut onnelliseksi?
Oon alkanut miettiä, että olenkohan sittenkään onnellinen poikaystäväni kanssa. Onko muilla kokemuksia onnettomuudesta parisuhteessa?
Kommentit (14)
Sanotaan näin että kumppanin ei pidä tehdä minua onnetomaksi / ahdistuneeksi kuten nyt.
Suhteessa on aina kaksi ihmistä. Hyvänen aika puhukaa toisillenne, elekääkä valittako täällä palstalla.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:42"]Suhteessa on aina kaksi ihmistä. Hyvänen aika puhukaa toisillenne, elekääkä valittako täällä palstalla.
[/quote]
Mun täytyy saada miettiä asioita ennen ku puhun. AP
Ei, pikemmin pitää minut onnellisena, eikä ainakaan tehdä onnettomaksi.
Ei tarvitse. Onnellisuus löytyy muualta.
Täytyy olla ensin itsensä kanssa onnellinen. Sitten vasta voi hankkia kumppanin.
Pitää. Olen onnellinen ja niin mieskin. Ei tehdä paljon asioita yhdessä sillä molemmilla sellaiset työt että olisi aikaa. Mutta onnellisia ollaan :)
Ei varsinaisesti voi laittaa sitä vastuuta toiselle mutta kyllä hänen tulee haluta että olen onnellinen ja tähdätä siihen samoin kuin minunkin hänen kohdallaan.
Miten kumppanisi tekee sut onnelliseksi? AP
Ensin pitää olla itse onnellinen. Jos ei ole itse sisimmässään onnellinen niin ei toinen sitä voi muuttaa. Kaivettu vesi kaivossa pysy ja silleen. Tottakai parisuhteessa tähdätään molempien onnellisuuteen ja puolison ilahduttaminen ja auttaminen on parisuhteen kulmakiviä, mutta silti ihminen on ensisijaisesti itse vastuussa omasta tunnetilastaan.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:22"]
Ensin pitää olla itse onnellinen. Jos ei ole itse sisimmässään onnellinen niin ei toinen sitä voi muuttaa. Kaivettu vesi kaivossa pysy ja silleen. Tottakai parisuhteessa tähdätään molempien onnellisuuteen ja puolison ilahduttaminen ja auttaminen on parisuhteen kulmakiviä, mutta silti ihminen on ensisijaisesti itse vastuussa omasta tunnetilastaan.
[/quote]
Vitun tyhnä neuvo teiltä jotka joku on tehnyt onnelliseksi, olipa se sitten äiti, isä, seurustelukumppani tai aviopuoliso.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:05"]
Täytyy olla ensin itsensä kanssa onnellinen. Sitten vasta voi hankkia kumppanin.
[/quote]
Höpöhöpö. Pitkään jatkunut yksinäisyys eristää ja tekee onnettomaksi, eikä kukaan halua onnetonta kumppania. Eikä elämä ole niin tasaista, että aina olisi onnellinen yksin tai yhdessä.
Joo ja ei. Yksinäisyys tekee onnettomaksi, ja hyvä kumppani auttaa yksinäisyyteen. Toisaalta taas, jos onnettomuus johtuu jostakin muusta kuin yksinäisyydestä, pitäisi ensin selvittää itselleen, mikä sen onnettomuuden aiheuttaa ja miten siitä voisi itse päästä yli. Tässäkin kumppani voi olla avuksi, mutta kenenkään ei pitäisi joutua olemaan vastuussa toisen onnesta ja joutua siihen tlanteeseen, että kumppani "elää hänen kauttaan". Jos siis onnettomuuden taustalla on vaikkapa todella huono itsetunto, kumppani voi auttaa sitä kehumalla ja näyttämällä että toinen kelpaa, mutta samalla tämän toisen pitäisi opetella kelpaamaan myös itselleen - eikä nojata vain ja ainoastaan kumppanin mielipiteeseen ja vahtia hänen jokaista ilmettä, katsetta, sanavalintaa tai mitä tahansa olemista etsien merkkejä, ettei kelpaakaan. Käy äkkiä tukalaksi sille kumppanille.
Varmaan jokaisella on erilainen tarve sille, miten paljon kumppania tarvitsee onnellisuuteen. Mutta silloin parisuhteessa on varmasti jotain vialla, jos kumppani tekee onnettomaksi tai surulliseksi.
On. Yhteinen aika tuntui enemmänkin siltä että pakko tehdä jotain yhdessä kun seurustellaan. Miestä kiinnosti enemmän kaikki muu kuin yhteinen aika. Kun oltiin yhdessä mentiin vain sieltä mistä aita on matalin. Lopulta ei ollut enää mitään iloa olla yhdessä ja erottiin.