Onko puhelimeen tai viesteihin pakko vastata heti?
Kommentit (23)
On. Paitsi viikonloppuna tai illalla.
Ei ole. Paitsi omalle lapselle kannattaa vastailla helpommin, jos on hätä. Tai jos on joku helposti hätää kärsivä ihminen, jolla on joku vaikea kausi. Voi sopia etukäteen muiden kanssa ettei ole heti langan päässä (puhelin kaapissa) tai sanoa jälkikäteen jotain. Tai antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Paitsi omalle lapselle kannattaa vastailla helpommin, jos on hätä. Tai jos on joku helposti hätää kärsivä ihminen, jolla on joku vaikea kausi. Voi sopia etukäteen muiden kanssa ettei ole heti langan päässä (puhelin kaapissa) tai sanoa jälkikäteen jotain. Tai antaa olla.
Niin entä jos en yhtenä päivänä vastaa. Onko väärin?
ap
Riippuu kuka soittaa. Ja mihin kellonaikaan. Mutta ne joilla on oikeaa tärkeää asiaa soittaa kyllä uudestaan kun tai laittaa viestin että on oikeasti joku tilanne.
Lapsille pyrin vastaamaan 24/7
No ei todellakaan tarvii vastata ollenkaan, jollei huvita.
Sitä varten meillä on puhelimet ja viestit, joista näkee kuka on tavoitellut ja miksi.
Vastata voi sitten kun itselle sopii - tai jättää kokonaan vastaamatta, jos niikseen.
Itselläni on ainakin muuatkin telemistä kuin olla jatkuvasti kiinni puhelimessa ja vahdata siihen tulevia viestejä tai soittoja.
Yliopisto-opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin entä jos en yhtenä päivänä vastaa. Onko väärin?
ap
On väärin. Koska se on itsekästä.
Itse ajattelen että puhelin on minua varten, minä en puhelinta.
Eli vastaan kun itselle sopii, poislukien lapset ja mieheni.
Se on Kohteliasta ! Vastata heti.
Kunhan hyväksyt seuraukset niin tee mitä tykkäät.
Mä en yleensä koskaan vastaa. En jaksa jos haluan olla rauhassa niin sitten olen. Yleensä ne jotka soittavat haluavat vaan purkaa omia juttujaan jollekin enkä jaksa kuunnella.
Mikä kysymys tää on? Sehän on sun puhelin? Vastaan silloin kun huvittaa ja perhe sekä kaverit tietää tän. Työasiat hoidan, mutta en todellakaan ala vapaa-ajalla roikkumaan luurin päässä.
Tiesitkö, että kukaan onnellinen ja luotettava ihminen ei vaadi sinulta yhtään mitään.
Saat itse valita vastaatko puheluihin tai luetko edes viestejä.
Suomi on täysivaltainen tasavalta. Suomi osallistuu kansainväliseen yhteistyöhön rauhan ja ihmisoikeuksien turvaamiseksi sekä yhteiskunnan kehittämiseksi.
Onko lähipiirissä narsismia? Oli niin outo alotus.
Ei ole, jos et halua. Ole vain vastaamatta. Helppoahan se on. Ja jos toinen pahoittaa mielensä anna olla ja mene eteenpäin. Eihän sitä turhaan jaksa viesteihin vastata. Se on ok!
Vierailija kirjoitti:
Kunhan hyväksyt seuraukset niin tee mitä tykkäät.
Olipa väkivaltainen viesti.
Vierailija kirjoitti:
Se on Kohteliasta ! Vastata heti.
Ei tarvii. Ihmiset on oppineet siihen että muka aina pitäisi olla tavoitettavissa. Ei muuten tarvii.
Kuka soittaa?