Kissankarkoitus pihalta, niksit jakoon kiitos!
Ah, aurinko paistaa ja lumet sulaa pihasta. Kivaa lähteä taaperon kanssa takapihalle tutkimusmatkalle... Paitsi että piha on täynnä kissanpaskaa! Millä noista ryökäleistä pääsee eroon?? Enkä nyt kaipaa tähän mitään lahtaamisneuvoja tai keskustelua siitä kuuluuko kissoja pitää vapaana vai ei, haluan ne vain pois omasta pihasta ja lapsen hiekkalaatikolta ja mieluiten ilman myrkkyjä kun tuo oma lapsi mahdollisesti kaiken tuolta pihalta suuhunsa laittaa.
Auttaako pippuri? Etikka? Appelsiinin kuoret? Eihän ne voi houkutella rottia tai supikoiria?
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:04"]En jaksa nähdä niin paljon vaivaa että lähtisin ajelemaan jonnekin löytöeläinsuojaan hakemaan loukkuja ja sitten vielä viemään sitä kissaa sinne. En myöskään aio myrkyttää viattomia eläimiä (vaikka kissoja vihaankin). Heittelen kyllä kävyillä tms päin jos kissan näen jolloin ne säikähtävät ja menevät pois mutta eihän se pidemmän päälle auta kun yleensä en niitä näe. Eikö kukaan ole kokeillut pippuria tai valkosipulia? Luin tuon vinkin appelsiinin kuorista ulkomaalaiselta sivulta ja se kuulostaa ihan toimivalta mutta sitten taas mietin että voikohan se houkutella niitä supikoiria tai rottia vai toimiiko kätevästi samalla niidenkin karkoittajana? -Ap [/quote] Miten kukaan voi vihata kissoja?
[/quote]
Aika monikin tuntuu vihaavan kun päästävät lemmikkinsä ulos heitteille.
Koiria ei onneks ihan noin paljon vihata.
Osta isoin mahdollinen rotanloukku pihalle,pistä se niin ettei lapset pääse käsiksi,kalaa syötiksi,narulla kiinni ja pari kertaa kun kissa saa kynsilleen ei varmasti tule teidän pihalle.
toinen keino on kun näet kissan pihalla otat harjan tai jonkun minkä kanssa juokset,huidot ja huudat kuin hullu kissan perässä, niin oppii varomaan teidän pihaa.
Ai kissat on älykkäitä? Jep jep.
Kertoisiko joku vielä että millä tapaa älykkäitä.
Tappamisessa ne on hyviä ja tappavatkin kaiken mitä käpäliinsä saavat.
Näille loukkuintoilijoille vaan että tarkastakaa sitten myös ne loukkunne. Tässä viime tammikuussa seurasin naapurin loukunviritystä ja itsekin jäin melkein jännittyneenä odottamaan että milloin loksahtaa. Puoli yhdeksän maissa illalla menikin iltakierroksella ollut katti loukkuun. Näin naapurin ikkunassa katselemassa mutta ei mennyt ulos, veti vain verhot eteen... Pakkasta oli luvattu aamuyöksi aika tavalla joten sinne olisi jäänyt jonkun lemmikki paleltumaan kuoliaaksi jos en olisi hiippaillut naapurin pihaan päästämään sen ulos. Jätin myös lapun että sinut on nähty, ja jos edes luulen että temppu toistuu niin se on eläinrääkkäysilmo (Niin, tätä lukeva naapuri, minä se olin. Saa ihan vapaasti tulla keskustelemaan asiasta)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:49"]
Osta isoin mahdollinen rotanloukku pihalle,pistä se niin ettei lapset pääse käsiksi,kalaa syötiksi,narulla kiinni ja pari kertaa kun kissa saa kynsilleen ei varmasti tule teidän pihalle. toinen keino on kun näet kissan pihalla otat harjan tai jonkun minkä kanssa juokset,huidot ja huudat kuin hullu kissan perässä, niin oppii varomaan teidän pihaa.
[/quote]
tuo on julma, kesällä sydänsyrjälle seurasin oravaa, jolla oli hiirenloukku käpälässä. Kuului hyvin kub kiipesi puissa. Kai se käi sit kiinni jonnekin kitumaan ja kuoli. Asusteli vierisessä metsikösä...
Sitruunavettä suihkautat päin jos kissa tulee lähemmäs. Näin meillä opetettiin vanha kissa pysymään erossa huonekaluista, ettei raavi kaikkea pilalle. Tai hankit ison kissoja vihaavan koiran :D
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:49"]
Osta isoin mahdollinen rotanloukku pihalle,pistä se niin ettei lapset pääse käsiksi,kalaa syötiksi,narulla kiinni ja pari kertaa kun kissa saa kynsilleen ei varmasti tule teidän pihalle. toinen keino on kun näet kissan pihalla otat harjan tai jonkun minkä kanssa juokset,huidot ja huudat kuin hullu kissan perässä, niin oppii varomaan teidän pihaa.
[/quote]
tuo on julma, kesällä sydänsyrjälle seurasin oravaa, jolla oli hiirenloukku käpälässä. Kuului hyvin kub kiipesi puissa. Kai se käi sit kiinni jonnekin kitumaan ja kuoli. Asusteli vierisessä metsikösä...
[/quote]
Orava olis ollut varmaan vitusti iloisempi kun se ulkona liikkuva kissa olis tappanut sen huvikseen. Oravien mielestä on aina tosi söpöä ja mukavaa kuolla kissan kynsissä.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:51"]
Näille loukkuintoilijoille vaan että tarkastakaa sitten myös ne loukkunne. Tässä viime tammikuussa seurasin naapurin loukunviritystä ja itsekin jäin melkein jännittyneenä odottamaan että milloin loksahtaa. Puoli yhdeksän maissa illalla menikin iltakierroksella ollut katti loukkuun. Näin naapurin ikkunassa katselemassa mutta ei mennyt ulos, veti vain verhot eteen... Pakkasta oli luvattu aamuyöksi aika tavalla joten sinne olisi jäänyt jonkun lemmikki paleltumaan kuoliaaksi jos en olisi hiippaillut naapurin pihaan päästämään sen ulos. Jätin myös lapun että sinut on nähty, ja jos edes luulen että temppu toistuu niin se on eläinrääkkäysilmo (Niin, tätä lukeva naapuri, minä se olin. Saa ihan vapaasti tulla keskustelemaan asiasta)
[/quote]
kannattais varmaan tehdä se eläinsuojelu ilmoitus siitä heitteillä olevasta kissasta. Ihmisillä on oikeus loukuttaa eläimet omasta pihastaan.
vastuuta sinne lemmikinomistajille.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:15"]
[/quote]
kannattais varmaan tehdä se eläinsuojelu ilmoitus siitä heitteillä olevasta kissasta. Ihmisillä on oikeus loukuttaa eläimet omasta pihastaan.
[/quote]
Onko kissanvihaajilla muka laillinen oikeus tappaa hitaasti vihaamansa eläimet? Sitäkö yrität sanoa?
[/quote]
[/quote]
oman kissani päivittäinen iltakierros kestää 15-20 minuuttia. kylläpä se nyt on heitteillä täällä rauhallisella omakotialueella!!1! suurin vaara sille on juuri sinunlaisesi eläinrääkkääjät
Minä olen vielä kestänyt ne kissan jätökset ja vienyt ne vaan roskiin, mutta kuolleista linnuista ärsyynnyn joka vuosi. Kiva katsella kun pihapuussa on lentämään opettelevia linnunpoikasia ja sitten niitä löytyy joka päivä raadeltuna pihamaalta.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:51"]Näille loukkuintoilijoille vaan että tarkastakaa sitten myös ne loukkunne. Tässä viime tammikuussa seurasin naapurin loukunviritystä ja itsekin jäin melkein jännittyneenä odottamaan että milloin loksahtaa. Puoli yhdeksän maissa illalla menikin iltakierroksella ollut katti loukkuun. Näin naapurin ikkunassa katselemassa mutta ei mennyt ulos, veti vain verhot eteen... Pakkasta oli luvattu aamuyöksi aika tavalla joten sinne olisi jäänyt jonkun lemmikki paleltumaan kuoliaaksi jos en olisi hiippaillut naapurin pihaan päästämään sen ulos. Jätin myös lapun että sinut on nähty, ja jos edes luulen että temppu toistuu niin se on eläinrääkkäysilmo (Niin, tätä lukeva naapuri, minä se olin. Saa ihan vapaasti tulla keskustelemaan asiasta)
[/quote]
No minne se katti olisi keskellä yötä pitänyt kuljettaa? :DDDD
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:17"]
[/quote]
[/quote]
Onko kissanvihaajilla muka laillinen oikeus tappaa hitaasti vihaamansa eläimet? Sitäkö yrität sanoa?
[/quote]
Onko kissanomistajilla oikeus olla pitämättä lemmikistään huolta kuten eläinsuojelulaki vaatii?
Onko kissanomistajilla oikeus päästää lemmikkinsä heiteille ja tappamaan luonnossa liikkuvia toisia eläimia jotka ovat laissa rauhoitettuja?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:18"]
[/quote]
[/quote]
oman kissani päivittäinen iltakierros kestää 15-20 minuuttia. kylläpä se nyt on heitteillä täällä rauhallisella omakotialueella!!1! suurin vaara sille on juuri sinunlaisesi eläinrääkkääjät
Urpo! Kisaat eivät saa juoksennella vapaana.!
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:32"]Kissat ovat älykkäitä eläimiä. Aja pois meteliä pitäen, tai suihkuta vettä. Hiekkalaatikon reunoille suosittelen minäkin tuota karkotetta. Appelsiininkuoret toimivat jonkin aikaa, mutta tosiaan saattavat houkutella rottia ja muita pieneläimiä.
Paras keino olisi rakentaa puusta hiekkalaatikon päälle kansi. Meillä on iso pressu, eivät ole omat eivätkä vieraat kissat päässeet hiekkalaatikkoon.
Meilläpäin liikkuu kissoja vapaana, oma vanha rouvakin, tosin enää vain omalla ja lähinaapurien pihalla. Naapurit ovat tykänneet kissoistamme, ovat hävittäneet myyrät, joita oli ongelmaksi asti, samoin rotat (joku oli päästänyt kesyrottia luontoon, lisääntyivät aika kiitettävästi) , eikä hiiriäkään temmellä vintillä enää.
On niistä vapaana liikkuvista kissoista ihan oikeaa hyötyäkin:)
[/quote]
Joo, no kieltämättä mielummin näen kissan pihassa kuin rotan. Kissan jätteitä on ympäri pihaa eikä vain hiekkalaatikossa joten pressu ei auta. Täytyy siis jatkaa pelottelua ja älämölöä, jospa ne sitten joskus tosiaan oppisivat pysymään poissa.