Neuvolan tylyttäjälääkäri
Esikoinen syntyi pienipainoisena keskosena rv 34. Mitään merkkejä ei ollut, tosin varmuutta paikkojen kypsymisestä ei ollut, koska ainoa lääkärintarkastus oli ollut pari kuukautta aiemmin. Nyt lääkäri ja terkka olivat sitä mieltä, että ylimääräinen lääkärikäynti olisi tarpeen jo ennen synnytystapa-arviota, varsinkin kun supistukset ovat olleet kipeitä jo pitkään. No, pääsin neuvolalääkäriin, ja eukko oli valmiiksi vittuuntunut, koska edellinen äiti oli jättänyt tulematta. Oli sitten sen luokan tylyttäjä, että asiattomaksi menisi, ellen ottaisi tätä vaan universumin tapana naurattaa minua. "Oletko tulossa keskiraskauden tarkistukseen? Ai oletkin viikolla 33. No mitä sitten täältä haet. Tiedätkin varmaan, että en ole ennustaja. En minä osaa sanoa milloin se lapsi syntyy. Voin tehdä tarkistuksen, mutta ei siitä mitän hyötyä ole. Mistäs sen tiedän, vaikka lapsesi syntyisi tänä iltana. Kyllä kai se näillä viikoilla eloon jää, vaikka keuhkot on täysin epäkypsät. Jaa, ihmetyttääkö yläkäyrällä kasvava lapsi kun esikoinen kasvoi alakäyrän alla? En minä minnekään sokerirasitukseen lähetä kun en niistä jatkuvasti muuttuvista kriteereistä tiedä." Mistä näitä tylyttäjiä tippuu? Tietääkseni neuvolalääkärit ovat työnsä itse valinneet, joten voisikohan se asiallinen ja ystävällinen käytös jopa lisätä oman työn mielekkyyttä?
Kommentit (7)
Tuo oli minusta jo asiatonta, ei pelkästään tylyä käytöstä, jos tuollaisia kommentteja suustaan päästeli. Valita ihmeessä.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:17"]
Tuo oli minusta jo asiatonta, ei pelkästään tylyä käytöstä, jos tuollaisia kommentteja suustaan päästeli. Valita ihmeessä.
[/quote]
Ei ihme, että edellinen äiti jätti käynnin väliin.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 17:58"]
Lisäys: itse valittaisin noin tympeästä lääkäristä johonkin.
[/quote]
aamen. Kannattaa ihan oikeasti valittaa. Espoossa ainakin kun laitoin kerran palautetta netissä siihen varattua kanavaa pitkin, jo samana päivänä tuli asiasta ylilääkärin anteeksipyyntö.
No, mun neuvolalääkäri ei ollut kyllä tyly, mutta jälitarkastuksessa vaan jutteli mukavia ja kirjoitti e-pillerireseptin. Luulin että jonkinlainen paikkojen tsekkaus olisi ollut sen koko käynnin pointti, mutta liekkö joku uusi käytäntö?
Olipas tyly lääkäri. Itse ainakin "joudun" tai pääsen erikoislääkärille toisessa raskaudessani viikolla 25, koska esikoinen syntyi viikoilla 34 ennenaikaisen lapsivedenmenon takia, ei meilläkään mitään merkkejä tai syitä koskaan paljastunut, mutta toista raskautta seurataan nyt tarkemmin..