Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huudetaanko kenenkään keikoilla enää Soita Paranoid!

Vierailija
22.04.2015 |

Jos huudetaan, niin kenen keikalla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapkon.

Vierailija
2/10 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudetaan! Ihan minkä tahansa. Kannattaa kokeilla dj:ltä kysyä ko.biisiä :)
Tietenkin black sabbathin keikalla mutta silloin lause menettää hauskuusarvonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:17"]Huudetaan! Ihan minkä tahansa. Kannattaa kokeilla dj:ltä kysyä ko.biisiä :)
Tietenkin black sabbathin keikalla mutta silloin lause menettää hauskuusarvonsa.
[/quote]
Ja itse olen kuullut lausetta joka keikalla missä olen koskaan käynyt. Soittakaa Paranoid!

Vierailija
4/10 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät urpot huutavat.

Vierailija
5/10 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä toi alunperin tulee? Oikeasti hauska juttu, mutta alkuperä?

Vierailija
6/10 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

googletin wikipediasta että aikoinaan Pahkasikaankin piirtänyt Juho Juntunen sen keksi. Tarina löytyy Ylen arkistosta.

Vierailija
7/10 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa nykynuoret tietää koko biisiä.

Vierailija
8/10 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kyllä enää olla kauheasti viimeiseen 5 - 7 vuoteen huudettu. Tosin silloin kun käy soittamassa itse jossain firman tapahtumassa tjsp., jossa yleisö ei luultavasti paljon muuten käy keikoilla, niin joku sitä yleensä huutelee.

Vierailija
9/10 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:54"]

Ei sitä kyllä enää olla kauheasti viimeiseen 5 - 7 vuoteen huudettu. Tosin silloin kun käy soittamassa itse jossain firman tapahtumassa tjsp., jossa yleisö ei luultavasti paljon muuten käy keikoilla, niin joku sitä yleensä huutelee.

[/quote]

Näin. Ehkä buumi oli kovimmillaan joskus viime vuosituhannen puolella. Nykyään moisen vanhan vitsin huutelu kuulostaa lähinnä juntilta ja nololta.

Tuostahan on myös monenlaisia johdannaisia. Soittakaa Polaroid lienee tunnetuin.

Itse olin 80-luvun alussa innokas pahkasian lukija ja muistan lukeneeni tuon Paranoid jutun siitä jo tuolloin. Itse niin bändikeikkaa, kuin dj hommia tehneenä olen saanut kuulla kyseistä huutelua ihan riittävästi. Alkuun nauratti, mutta kuluneen vitsin jakuva toistaminen kyllästyttää ja lopuksi ei jaksa huutelijan puolesta tuntea enää edes myötähäpeää.

Vierailija
10/10 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyllä jännä kulttuuriero, koska ainakin USA:ssa on tapana vittuilla huonoille bändeille huutamalla "Play Free Bird", joka siis on erittäin vaikea biisi soittaa, siinä missä Paranoid taas onnistuu varmaan miltä tahansa bändiltä, joka on johonkin keikalle päästetty, jos vaan tietää biisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi