Miksi ilmapalloja paheksutaan nykyään ja pidetään kertakäyttökulttuurina?
Meidän perheeseen hankitaan vuoden aikana muutaman kerran heliumilmapalloja ja puhalletaan useita tavallisia ilmapalloja. Ilmapallot eivät ole kertakäyttötavaraa, vaan niistä on lapselle iloa pitkään. Pallot ovat käytössä niin pitkään, kuin ilmaa niiden sisällä riittää ja lopuksi kierrätämme pallot ja nauhat.
Tästä ilmapallojen käyttämisestä on tullut kommenttia, että on epäekologista ja turhaa kertakäyttökulttuuria. Missä vaiheessa ilmapalloista tuli paha asia?
Kommentit (16)
Onhan nuo kyllä vähän huonoja ympäristön kannalta.
Mieluummin kannattaa pistää talteen kaikki käytetyt kondomit ja niistä sitten puhallellaan ilmapallot tilaisuuksiin, siinä tulee kivasti kierrätettyä ne muutoin roskiin menevät kondomit.
Kuinka monesti uskallat puhaltaa ilmapallot uusiksi ennenkuin haperoituvat? Meillä lapset ainakin ”vahingossa” rikkovat ne, jonka vuoksi meille ei enää ilmapalloja tule. Itse pelkään kovia ääniä (kuulovika, äänet sattuvat hirveästi) ja koira säikkyy + tunnen ihmisen jonka silmä sokeutui kun ilmapalloa puhaltaessa se räjähti kasvoille.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monesti uskallat puhaltaa ilmapallot uusiksi ennenkuin haperoituvat? Meillä lapset ainakin ”vahingossa” rikkovat ne, jonka vuoksi meille ei enää ilmapalloja tule. Itse pelkään kovia ääniä (kuulovika, äänet sattuvat hirveästi) ja koira säikkyy + tunnen ihmisen jonka silmä sokeutui kun ilmapalloa puhaltaessa se räjähti kasvoille.
Ilmapallot kestävät meillä n. kuukauden, osa kauemminkin. Tiettyjä foliopalloja on puhallettu uudestaankin. Ohueksi kuluneita palloja ei puhalleta uudestaan ja itse aikuisena hoidan pallojen puhaltamisen.
Ap
Helium vain luonnonvara joka sitten katoaa kovaa vauhtia aivan turhaan hupailuun ja hauskaa päästää sitten ilmaan.
Ilmapalloja on hauska puhaltaa, kun sen sitten päästää irti niin se lentää minne sattuu ja päästää hauskan pieruäänen mennessään *kiher kiher*
Ilmapallot täytetään heliumilla ja se on katoava luonnonvara. Näin olen kuullut, voi elää ihan hyvin ilman ilmapalloja ja pillejä. Tähän on tultu. Ollessani lapsi 1960-luvulla sain ehkä kerran punaisen ison pupu-ilmapallon. Se oli minulle silloin ihme. Ajat muuttuu ja kuitenkin Kiina vastaa isosti maailman huonosta ilmastointipolitiikasta.....
Ennen riitti 1 heliumpallo tai muutama tavallinen. Nyt pitää olla ihan jumalaton määrä että on 'näyttävää' . Jenkeiltä apinoitua typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmapallot täytetään heliumilla ja se on katoava luonnonvara. Näin olen kuullut, voi elää ihan hyvin ilman ilmapalloja ja pillejä. Tähän on tultu. Ollessani lapsi 1960-luvulla sain ehkä kerran punaisen ison pupu-ilmapallon. Se oli minulle silloin ihme. Ajat muuttuu ja kuitenkin Kiina vastaa isosti maailman huonosta ilmastointipolitiikasta.....
Ja länsimaat valmistuttavat melkein kaikki tuotteensa Kiinassa, tuotteet joita sinäkin ostat
Ilmapallot opettavat lapsille vapautta!
Ilmapallo lentää vapauden tuulessa!
Eläköön Ilmapallot!
Myönnä vaan suoraan, ettei sinua kiinnosta vähentää kulutustasi, vaikka jätät aika karmeassa kunnossa olevan maailman lapsillesi ja heidän mahdollisille lapsilleen. Ei ne lapset osaisi niitä palloja kaivata, jos et sinä itkisi heidän nähdet että pitää olla palloja, muuten on kaikki pilalla.
Annas kun arvaan, teillä juodaan pillimehuja koska mehu ei ole lapsista yhtä hyvän makuista ilman pilliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja länsimaat valmistuttavat melkein kaikki tuotteensa Kiinassa, tuotteet joita sinäkin ostat
Kiinassa valtaosa helium tehtaista! Helium valmistetaan hiilestä keittämällä Kiinassa ja Kiinasta tuotu lasten valmistama helium tuodaan tänne aiheuttamaan ilmastonmuutosta! Helium jopa tuhansia kertoja hiilidioksidia pahempi kasvihuonekaasu!
Siksi että ne ilmapallot on muovia, eivät kestä kovinkaan kauaa ja rikki mentyään ne ovat roskaa. Muutama ilmapallo silloin tällöin ok, mutta semmoiset jenkkityyliset ilmapallokaaret joihin menee kymmeniä ilmapalloja tuottaa jo melkoisen määrän turhaa roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa valtaosa helium tehtaista! Helium valmistetaan hiilestä keittämällä Kiinassa ja Kiinasta tuotu lasten valmistama helium tuodaan tänne aiheuttamaan ilmastonmuutosta! Helium jopa tuhansia kertoja hiilidioksidia pahempi kasvihuonekaasu!
Kansan uutisissa kerrottiin miten pienet uiguurilapset ensin kaivavat hiiltä joka sitten toista hiiltä käyttämällä valtavista kattiloissa keitetään heliumiksi ilmastonmuutosta aiheuttaen. Heliumhöyryt muuttavat näiden heikoista heikoimpien islamilaisten uifuurilasten äänen kimeäksi piipitykseksi ja valtavat heliumpilvet leijuvat noiden leirikaupunkien yllä pimentäen auringon!
Artikkelissa Li sanoi nähneensä noita heliumpilviä lentokoneesta niiden peittäessä kokonaisia laaksoja valtavaa ilmastoahdistusta aiheuttaen!
Alla varmasti satoja kokoomuslaisten baalipalloja varastoidaan, sen verran äörioikeitolaiselta kuulostavat harrastuksensa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansan uutisissa kerrottiin miten pienet uiguurilapset ensin kaivavat hiiltä joka sitten toista hiiltä käyttämällä valtavista kattiloissa keitetään heliumiksi ilmastonmuutosta aiheuttaen. Heliumhöyryt muuttavat näiden heikoista heikoimpien islamilaisten uifuurilasten äänen kimeäksi piipitykseksi ja valtavat heliumpilvet leijuvat noiden leirikaupunkien yllä pimentäen auringon!
Artikkelissa Li sanoi nähneensä noita heliumpilviä lentokoneesta niiden peittäessä kokonaisia laaksoja valtavaa ilmastoahdistusta aiheuttaen!
Alla varmasti satoja kokoomuslaisten baalipalloja varastoidaan, sen verran äörioikeitolaiselta kuulostavat harrastuksensa!
Siis AP.llä tuhansia kokoomuksen ilmastonmuutosta aiheuttavia nat.sipalloja!
Foliopallot voi periaatteessa käyttää uudestaan. Kumiset ilmapallot ovat aika lailla kertakäyttökamaa eli kun kerran solmittu, niitä ei voi käyttää uudestaan. Niistä tulee mieletön määrä roskaa joten siksikään en pidä ilmapalloja mitenkään tarpeellisina. Luonnoneläimet voivat sotkeutua pallojen riekaileisiin ja pahimmassa tapauksessa kuolla niihin. Kannattaa miettiä vähintään kymmenen kertaa jos meinaa päästää ilmapallon taivaalle. Myöskään sitä en ymmärrä että miksi rikotaan tahallaan tai heitellään vaikka lähellä saattaa olla jotain terävää. En voi sietää poksahdusta lainkaan ja siksi esim. kadulla vaihdan puolta jos nään jollain kumisen ilmiksen.
Johtuu somesta. Vaikuttajat ostaa palloja ja käyttää kuvien ottamisen ajan. Pallot menevät heti roskiin.