Kuplassa elävät tulkoot kaapista ulos
Herätkää pahvit. Tulkaa ulos sieltä mukavuusalueeltalle, ja koetkaa oikea elämä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015042219557570_uu.shtml
Kommentit (9)
Jaa että se teidän luuserien kurjuus on muka "oikeaa elämää"? :D
No, on se varmaan teille. Mutta ei todellakaan minulle.
Minä elän tässä "kuplassani" kuten olen jo monta vuotta tehnyt. Ei kiinnosta lähteä sinne pusikon sekaan katsomaan miten Keskustaa äänestävät oikein elävät.
Jokainen meistä elää omassa kuplassaan. Toiset näkee sieltä kauas, toiset ei.
Myös se köyhä yh on oman kuplansa vanki, kun ei pysty näkemään muiden tilannetta saati ymmärtämään sitä. Että joku on opiskellut pitkään ja samalla tehnyt töitä ja siten päässyt asemaan missä nyt on. Köyhä saattaa nähdä tämän vihamielisesti vain niin, että joku on rikas eikä saisi olla.
Kyllähän se varmasti olisi avartavaa, jos maalaiset muuttaisivat kaupunkeihin vaikka viideksi vuodeksi ja vastaavasti kaupunkilaiset maalle viideksi vuodeksi. Molemmat pääsisivät kokemaan nk oikeaa elämää.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:21"]Get the real thing
Get life.
[/quote]
xDDDDD
Mitä sille kuplalle pitäisi tehdä? Minä olen köyhä. Epäonnistuin yrittäjänä, joten en ole edes ns. rehellinen sossun asiakas. Olen vain köyhä, jonka pitää jotenkin purra hammasta yhteen ja pärjätä omin neuvoin. Asun köyhällä alueella, joka on nyt muutamassa vuodessa köyhtynyt ihan käsittämättömästi. Asioin paikallisessa Siwassa, koska muita kauppoja täällä ei olekaan. Juttelen kassajonossa ihmisten kanssa, vaikken heidän kanssaan kaveeraakaan. Katselen ohikulkiessani naapureiden ja vastaantulijoiden touhuja. Kävelen koiran kanssa metsässä. Tai no, kävelin ainakin ennen, sitten ne metsät kaadettiin.
Kupla mikä kupla, tämä on minun elämääni. Kurjaa on, enkä koe viisastuneeni tästä yhtään. Masentuneeni vain.
Sen olen tässä köyhyyskuplassa kyllä oppinut, että kansan syviltä riveiltä on turha odottaa mitään suuria viisauksia. Köyhyys ei tuo mukanaan mitään muuta kuin näköalattomuutta.
Minä tykkään omasta kuplastani niin paljon etten halua tulla ulos :)
Olen lähtöisin hyvin köyhästä ja ongelmaisesta perheestä, ja onnistunut pääsemään irti ko. elämäntyylistä oman pienen kuplani avulla. Olen kyllä huomannut että kuplani risoo joitakin henkilöitä kovastikin. Nämä mielellään kertovat minulle kuinka en tiedä mitään "oikeasta elämästä". Heidän näkemyksensä "oikeasta elämästä" on juuri se kurjuus josta olen päässyt irti.
Ihan oikeaa elämää minä kuplassani silti elän. Hoidan lapsiani, käyn töissä, laitan ruokaa... En oikein ymmärrä miten kukaan voi tulla sanomaan että elämäni ei olisi oikeaa elämää. Minulle se on oikeaa elämää.
Eikö jokaiselle ihmiselle ole oikeaa elämää juuri se elämä jota hän itse elää?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:33"]
Mitä sille kuplalle pitäisi tehdä? Minä olen köyhä. Epäonnistuin yrittäjänä, joten en ole edes ns. rehellinen sossun asiakas. Olen vain köyhä, jonka pitää jotenkin purra hammasta yhteen ja pärjätä omin neuvoin. Asun köyhällä alueella, joka on nyt muutamassa vuodessa köyhtynyt ihan käsittämättömästi. Asioin paikallisessa Siwassa, koska muita kauppoja täällä ei olekaan. Juttelen kassajonossa ihmisten kanssa, vaikken heidän kanssaan kaveeraakaan. Katselen ohikulkiessani naapureiden ja vastaantulijoiden touhuja. Kävelen koiran kanssa metsässä. Tai no, kävelin ainakin ennen, sitten ne metsät kaadettiin.
Kupla mikä kupla, tämä on minun elämääni. Kurjaa on, enkä koe viisastuneeni tästä yhtään. Masentuneeni vain.
Sen olen tässä köyhyyskuplassa kyllä oppinut, että kansan syviltä riveiltä on turha odottaa mitään suuria viisauksia. Köyhyys ei tuo mukanaan mitään muuta kuin näköalattomuutta.
[/quote]
Kiinnostaa tai ei, niin arvostan sinua koska olet yrittänyt hankkia toimeentulosi yrityksesi kautta.
Vaikka mönkään menikin.
Saako sinne kuplan sisälle jäädä vaikka tulisi sieltä kaapista ulos?