Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhe/parisuhdeterapia - kysymyksiä

Vierailija
18.09.2006 |

Onko joku käynyt? Onko tästä ollut apua parisuhteessa? Voisitteko suositella hyvää terapeuttia pk-seudulla? Millaiset jonot ovat kuntien perheneuvolaan, mitä näillä käynneillä tapahtuu?

Jotain pitäisi tehdä kun vielä ollemme puolison kanssa jollain lailla, hädin tuskin, puheväleissä mutta emme enää ymmärrä lainkaan toisiamme. Toistakymmentä vuotta yhteiseloa takana, 2 lasta, enkä haluaisi erota.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitään apua siitä ei ollut. Olin hyvin pettynyt siihen, että terapeutti asettui mieheni puolelle ja minulle ne käynnit tuottivat vain pahemman olon.

Vierailija
2/4 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme kuukaudessa ajan Helsingin kaupungin perheterapeutille, jossa olemme nyt käyneet kaksi kertaa (ensimmäinen aika oli elokuun alussa). Terapeutti on mielestäni ollut erittäin hyvä: sopivan neutraali, mutta osannut esittää hyviä kysymyksiä, saanut miehenkin puhumaan. Meille ei olla oltu tyrkyttämässä jatkoaikoja, mutta olen niitä itse napakasti vaatinut ja tähän asti saanutkin. Luulen, että heillä voi olla tiheämminkin toteutettavaa terapiaa todella akuuteille tapauksille (päihdeongelmia, väkivaltaa, välitön eron uhka tms.). Meillä ongelmat ovat pitkälti kommunikaatiossa ja pitkään turhan hektisenä jatkuneessa elämäntilanteessa. Vaikea sanoa terapian pitkäaikaisista hyödyistä, mutta ainakin olemme jo nyt ottaneet itseämme niskasta kiinni ja järjestäneet vihdoin myös sitä kahdenkeskistä aikaa. Voimia parisuhdeongelmien selvittelyyn!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia kaipailisin. Meillä suurimmat ongelmat ovat kommunikaatiossa sekä seksipuolella.

Vierailija
4/4 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koettiin se kyllä hyödylliseksi, saatiin vähän uusia näkökulmia asioihin ja ' suomennoksia' toisen sanomisiin ja ennen kaikkea tajuttiin missä asioissa ja miksi me koetaan ja nähdään asiat eri tavoilla. Päädyttiin siihen että ei me loppujen lopuksi niin täysin eri mieltä oltukaan, mutta puhuttiin asioista eri tavoin ja minä varsinkin ylitulkitsin miehen kommentteja. Ihan kolme tai neljä kertaa riitti avaamaan paljon, ja vaikka ennen sinne menoe oli aika epäileväinen fiilis, niin oli kyllä ihan rahan arvoinen sijoitus. Nyt reilun puoli vuotta viimeisestä kerrasta ja menee hyvin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi