Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähteekö kukaan 30 vuotiaan työttömän miehen kanssa syömään lauantaina?

Vierailija
21.04.2015 |

Pk-seutu.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:02"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:51"] Työtön ja asuu vuokralla pks. Melkoinen kultakimpale tarjolla, ei helvetti :D :D [/quote]   Työttömiä on Suomi täynnä. Mitä pahaa on vuokralla asumisessa? Pääkaupunkiseutu on Suomen ainoa kehittynyt alue. Muu on pelkkää maakuntaa [/quote] En ole tuo kommentoija, mutta olen itsekin sitä mieltä että vuokra-asuminen "kuuluu" opiskelijoille ja tilapäisratkaisuksi. 30-vuotias on jo aikuinen ja voisi edetä elämässä omistusasuntoa kohti. [/quote] Minä olen +40-vuotias ja asun ( aina asunut) vuokralla ja tulen aina asumaan. Ei mitään kiinnostusta omaan asuntoon. Samoin äitini on aina asunut vuokralla ja nyt lähemmäs 70v., eikä häntäkään kiinnosta oma asunto. Meitä on niin paljon erilaisia ihmisiä ja mitä jokainen haluaa elämässään. Joten koita hyväksyä toisten valitsemat elämäntyylit ja tavat. Jaksamisia.. [/quote] Ajatellaan, että henkilö X asuu kaksiossa jonka vuokra on 750 € + vesi 15 €. Henkilö X asuu samassa asunnossa about koko elämänsä, sanotaan siis vaikkapa 40 vuotta. YHDESSÄ vuodessa henkilö X törsää rahojaan vuokraan 9 180 € . Yhdessä vuodessa yli yhdeksäntuhatta euroa. Kerro se 40:llä... Ja joka ikinen euro siitä menee täysin hukkaan. Mitään et omista, mutta rahasi menetät. Tämän takia en kykene ymmärtämään aikuisia, joiden päämääränä on asua vuokralla koko elämänsä. [/quote] Eivät nuo rahat mene hukkaan, koska niillä maksetaan oikeudesta asua kyseisessä asunnossa. Ymmärräthän myös, että nykyisessä pätkätyömaailmassa pankit eivät mielellään myönnä asuntolainoja, jolloin vuokra-asuminen jää ainoaksi vaihtoehdoksi. [/quote] Joo, ja joka ikiseen asiaan pyydät luvan. Et voi toteuttaa itseäsi, koska aina tarvitset luvan. Hirveä määrä kiellettyjä asioita. Omassa asunnossa maalaat seinät kun siltä tuntuu, porailet, remppailet... teet mitä haluat. Vuokralla menetä rahasi, et omista mitään ja anelet luvan normaaliin elämiseen. "Pliis, saanks mä maalata seinät, saanks mä?"

[/quote]

Miksi minun pitäisi maalata seinät? Seinät pitää olla valkoiset. Normaaleilla ihmisillä on. Jos maali rupeaa halkeilemaan niin se on vuokranantajan vastuulla korjata se asia. 

Minulla ei ole mitään mielenkiintoa maalailla mitään. 

Vierailija
102/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:23"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:12"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:51"]

Työtön ja asuu vuokralla pks. Melkoinen kultakimpale tarjolla, ei helvetti :D :D

[/quote]

Työttömiä on Suomi täynnä. Mitä pahaa on vuokralla asumisessa? Pääkaupunkiseutu on Suomen ainoa kehittynyt alue. Muu on pelkkää maakuntaa
[/quote]
En ole tuo kommentoija, mutta olen itsekin sitä mieltä että vuokra-asuminen "kuuluu" opiskelijoille ja tilapäisratkaisuksi. 30-vuotias on jo aikuinen ja voisi edetä elämässä omistusasuntoa kohti.
[/quote]
Mä puhun nyt vaan itteni puolesta mutta mä en halua olla kiinni missään omistusasunnossa.
Ap
[/quote]

Vai voisikohan johtua siitä, että ei ole varaa. Pitää sitten uskotella, että "emmä ees haluu..."

[/quote]

Ei kaikkia kiinnosta olla pankin kanssa naimisissa vuosikymmeniä. Sulle sopii paremmin isot lainat ja kaiken tekeminen, monelle muulle taas sopii ennemmin kohtuu huoleton elämä vuokralaisena.
Ei omistusasunto susta parempaa tee, vaikka näin haluatkin uskotella itsellesi.
[/quote]

Minä en aitse asiassa edes asu vielä omistusasunnossa. Olen opiskelija. Mutta kovaa vauhtia kohti omistusta tässä mennään.
[/quote]

Kateellinenko sulle nyt sit pitäs olla vai mitä haet takaa?
Oletko varma, että pankki antaa sulle edes lainaa? Haaveita pitää olla, mutta muista myös olla nöyrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:46"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:02"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:51"] Työtön ja asuu vuokralla pks. Melkoinen kultakimpale tarjolla, ei helvetti :D :D [/quote]   Työttömiä on Suomi täynnä. Mitä pahaa on vuokralla asumisessa? Pääkaupunkiseutu on Suomen ainoa kehittynyt alue. Muu on pelkkää maakuntaa [/quote] En ole tuo kommentoija, mutta olen itsekin sitä mieltä että vuokra-asuminen "kuuluu" opiskelijoille ja tilapäisratkaisuksi. 30-vuotias on jo aikuinen ja voisi edetä elämässä omistusasuntoa kohti. [/quote] Minä olen +40-vuotias ja asun ( aina asunut) vuokralla ja tulen aina asumaan. Ei mitään kiinnostusta omaan asuntoon. Samoin äitini on aina asunut vuokralla ja nyt lähemmäs 70v., eikä häntäkään kiinnosta oma asunto. Meitä on niin paljon erilaisia ihmisiä ja mitä jokainen haluaa elämässään. Joten koita hyväksyä toisten valitsemat elämäntyylit ja tavat. Jaksamisia.. [/quote] Ajatellaan, että henkilö X asuu kaksiossa jonka vuokra on 750 € + vesi 15 €. Henkilö X asuu samassa asunnossa about koko elämänsä, sanotaan siis vaikkapa 40 vuotta. YHDESSÄ vuodessa henkilö X törsää rahojaan vuokraan 9 180 € . Yhdessä vuodessa yli yhdeksäntuhatta euroa. Kerro se 40:llä... Ja joka ikinen euro siitä menee täysin hukkaan. Mitään et omista, mutta rahasi menetät. Tämän takia en kykene ymmärtämään aikuisia, joiden päämääränä on asua vuokralla koko elämänsä. [/quote] Eivät nuo rahat mene hukkaan, koska niillä maksetaan oikeudesta asua kyseisessä asunnossa. Ymmärräthän myös, että nykyisessä pätkätyömaailmassa pankit eivät mielellään myönnä asuntolainoja, jolloin vuokra-asuminen jää ainoaksi vaihtoehdoksi. [/quote] Joo, ja joka ikiseen asiaan pyydät luvan. Et voi toteuttaa itseäsi, koska aina tarvitset luvan. Hirveä määrä kiellettyjä asioita. Omassa asunnossa maalaat seinät kun siltä tuntuu, porailet, remppailet... teet mitä haluat. Vuokralla menetä rahasi, et omista mitään ja anelet luvan normaaliin elämiseen. "Pliis, saanks mä maalata seinät, saanks mä?"

[/quote]

Miksi minun pitäisi maalata seinät? Seinät pitää olla valkoiset. Normaaleilla ihmisillä on. Jos maali rupeaa halkeilemaan niin se on vuokranantajan vastuulla korjata se asia. 

[/quote]

Eikä minulla porailla tai remppailla. T: Myöskin vuokra-asukki

Vierailija
104/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:16"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:34"] [quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:51"] Työtön ja asuu vuokralla pks. Melkoinen kultakimpale tarjolla, ei helvetti :D :D [/quote]   Työttömiä on Suomi täynnä. Mitä pahaa on vuokralla asumisessa? Pääkaupunkiseutu on Suomen ainoa kehittynyt alue. Muu on pelkkää maakuntaa [/quote] En ole tuo kommentoija, mutta olen itsekin sitä mieltä että vuokra-asuminen "kuuluu" opiskelijoille ja tilapäisratkaisuksi. 30-vuotias on jo aikuinen ja voisi edetä elämässä omistusasuntoa kohti. [/quote] Vuokra asuminen ei todellakaan ole mikään väliaikaisratkaisu. Vaan todella monelle ihan pysyvä ratkaisu. Jopa todlela hyvä tuloisellekkin. Monissa länsimaissa omistusasuminen ei ole läheskään näin suosittua kuin Suomessa.  [/quote] Se on silti rahan heittämistä hukkaan. Eikä se omle edes mielipidekysymys vaan täyttä faktaa.

[/quote]

Ei ole fakta. Omistusasuminen on monelta osin rahan heittämistä hukkaan. Todella harvassa paikassa kannattaa ostaa asunto Suomessa. Asunnon arvon pitää nousta koko ajan ja kovaa vuosikymmeniä että saat velkasi korot sekä kaikki remontti kulut ja niiden lainojen korot takaisin kun myyt asunnon. 

Joku pelkkä täysikokoinen putkiremontti maksaa niin paljon että sillä elää hyvin kauan vuokralla. 

Vierailija
105/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:16"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:51"] Työtön ja asuu vuokralla pks. Melkoinen kultakimpale tarjolla, ei helvetti :D :D [/quote]   Työttömiä on Suomi täynnä. Mitä pahaa on vuokralla asumisessa? Pääkaupunkiseutu on Suomen ainoa kehittynyt alue. Muu on pelkkää maakuntaa [/quote] En ole tuo kommentoija, mutta olen itsekin sitä mieltä että vuokra-asuminen "kuuluu" opiskelijoille ja tilapäisratkaisuksi. 30-vuotias on jo aikuinen ja voisi edetä elämässä omistusasuntoa kohti.

[/quote]

Vuokra asuminen ei todellakaan ole mikään väliaikaisratkaisu. Vaan todella monelle ihan pysyvä ratkaisu. Jopa todlela hyvä tuloisellekkin. Monissa länsimaissa omistusasuminen ei ole läheskään näin suosittua kuin Suomessa. 
[/quote]

Se on silti rahan heittämistä hukkaan. Eikä se omle edes mielipidekysymys vaan täyttä faktaa.
[/quote]

Ymmärrä jo; ei ole. Vuokra on maksu siitä, että saa käyttää kotinaan kyseistä asuntoa. Tällöin raha ei mene hukkaan, vaan tuo vastineen.
[/quote]

Ymmärrä jo; vuokralla sinä kysyt luvan kaikkeen ja elät varoen naarmuja ja kolhuja. Hienoa elämää juu. Omassa asunnossa päätät itse, mikä naarmu on liian iso ja häiritsevä. Vuokralla sen päättää laki -.-

Vierailija
106/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:21"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:16"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:34"] [quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:51"] Työtön ja asuu vuokralla pks. Melkoinen kultakimpale tarjolla, ei helvetti :D :D [/quote]   Työttömiä on Suomi täynnä. Mitä pahaa on vuokralla asumisessa? Pääkaupunkiseutu on Suomen ainoa kehittynyt alue. Muu on pelkkää maakuntaa [/quote] En ole tuo kommentoija, mutta olen itsekin sitä mieltä että vuokra-asuminen "kuuluu" opiskelijoille ja tilapäisratkaisuksi. 30-vuotias on jo aikuinen ja voisi edetä elämässä omistusasuntoa kohti. [/quote] Vuokra asuminen ei todellakaan ole mikään väliaikaisratkaisu. Vaan todella monelle ihan pysyvä ratkaisu. Jopa todlela hyvä tuloisellekkin. Monissa länsimaissa omistusasuminen ei ole läheskään näin suosittua kuin Suomessa.  [/quote] Se on silti rahan heittämistä hukkaan. Eikä se omle edes mielipidekysymys vaan täyttä faktaa. [/quote] Kaikki eivät ole materialisteja. [/quote] En minäkään. Mutta kerro se 765 € 40:llä vuodella ja mieti, olisiko sille hukkaan heitetylle rahalle jotain muutakin käyttöä...

[/quote]

Mutta kun ei sinullakaan sitä rahaa ole. Itse asiassa olet kuluttanut sitä rahaa jopa enemmän kaikenmaailman remontteihin ja pankin korkoihin. 

Jos et asua pääkaupunkiseudulla niin sinulle voi vielä käydä jopa niin että asuntosi muuttu arvottomaksi. Suomessa on paljon sellaisia asuntoja. Koska asunto on vaan niin arvokas kuin millä sen saa myytyä. 

Vierailija
107/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:21"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:37"] [quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:51"] Työtön ja asuu vuokralla pks. Melkoinen kultakimpale tarjolla, ei helvetti :D :D [/quote]   Työttömiä on Suomi täynnä. Mitä pahaa on vuokralla asumisessa? Pääkaupunkiseutu on Suomen ainoa kehittynyt alue. Muu on pelkkää maakuntaa [/quote] En ole tuo kommentoija, mutta olen itsekin sitä mieltä että vuokra-asuminen "kuuluu" opiskelijoille ja tilapäisratkaisuksi. 30-vuotias on jo aikuinen ja voisi edetä elämässä omistusasuntoa kohti. [/quote] Lisään, että itse en lähtisi edes suunnittelemaan tulevaisuutta vuokra-asumisen nimeen vannovan miehen kanssa. En halua törsätä rahojani toisen omistusasuntoon, kysyä lupaa kaikkeen, neuvotella, luopua ideoista ja lopulta lähteä tyhjin käsin hyötymättä asunnosta itse pätkääkään. Haluan omistaa, rempata, elää vapaasti varomatta jokaista askeltani. Vuokra-asuja ei siis sopisi minulle. [/quote]   Omistusasunnostahan juuri ei voi lähteä noin vain. Vuokra-asuja voi muuttaa vaikka toiselle puolelle maata hyvinkin pienellä varoitusajalla.  Ketä kiinnostaa remppaaminen. Asuntoa rempataan vain jos asunto on huonossa kunnossa. Mutta kuka asuu vuokra-asunnossa joka on huonossa kunnossa? Ei kukaan.  [/quote] Aika moni itse asiassa :D Ja kyllä voi rempata ihan uudistuksen halustakin. Esim. uusia työtasot, lattiat...

[/quote]

No sinne meni ne omistusasumisen säästöt

Vierailija
108/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:46"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:12"]

[/quote]

[/quote]

:D ai ihan NORMAALEILLA ihmisillä on valkoiset vuokraluukun seinät.... onko sitten sairailla ihmisillä värilliset tapetit tai maalia seinässä? :D Sinusta paistaa kyllä läpi kuinka selittelet, ettei kiinnosta yhtään, koska tuntuisi liian pahalta pysähtyä miettimään asiaa ja tajuta tosiasiat.

Vierailija
109/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaruoho siis ?!   Kotiruokaa vain perunamuusia ja välilihamureketta  ?! Hese ?  Kebab/pizza ? 

Vierailija
110/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:58"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:21"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:37"] [quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:51"] Työtön ja asuu vuokralla pks. Melkoinen kultakimpale tarjolla, ei helvetti :D :D [/quote]   Työttömiä on Suomi täynnä. Mitä pahaa on vuokralla asumisessa? Pääkaupunkiseutu on Suomen ainoa kehittynyt alue. Muu on pelkkää maakuntaa [/quote] En ole tuo kommentoija, mutta olen itsekin sitä mieltä että vuokra-asuminen "kuuluu" opiskelijoille ja tilapäisratkaisuksi. 30-vuotias on jo aikuinen ja voisi edetä elämässä omistusasuntoa kohti. [/quote] Lisään, että itse en lähtisi edes suunnittelemaan tulevaisuutta vuokra-asumisen nimeen vannovan miehen kanssa. En halua törsätä rahojani toisen omistusasuntoon, kysyä lupaa kaikkeen, neuvotella, luopua ideoista ja lopulta lähteä tyhjin käsin hyötymättä asunnosta itse pätkääkään. Haluan omistaa, rempata, elää vapaasti varomatta jokaista askeltani. Vuokra-asuja ei siis sopisi minulle. [/quote]   Omistusasunnostahan juuri ei voi lähteä noin vain. Vuokra-asuja voi muuttaa vaikka toiselle puolelle maata hyvinkin pienellä varoitusajalla.  Ketä kiinnostaa remppaaminen. Asuntoa rempataan vain jos asunto on huonossa kunnossa. Mutta kuka asuu vuokra-asunnossa joka on huonossa kunnossa? Ei kukaan.  [/quote] Aika moni itse asiassa :D Ja kyllä voi rempata ihan uudistuksen halustakin. Esim. uusia työtasot, lattiat...

[/quote]

No sinne meni ne omistusasumisen säästöt
[/quote]

Ja tulee (jos haluaa) myydessä takaisin, kun kämppä on viimeisen päälle fiksattu :-)

Vierailija
111/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:16"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:34"] [quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:51"] Työtön ja asuu vuokralla pks. Melkoinen kultakimpale tarjolla, ei helvetti :D :D [/quote]   Työttömiä on Suomi täynnä. Mitä pahaa on vuokralla asumisessa? Pääkaupunkiseutu on Suomen ainoa kehittynyt alue. Muu on pelkkää maakuntaa [/quote] En ole tuo kommentoija, mutta olen itsekin sitä mieltä että vuokra-asuminen "kuuluu" opiskelijoille ja tilapäisratkaisuksi. 30-vuotias on jo aikuinen ja voisi edetä elämässä omistusasuntoa kohti. [/quote] Vuokra asuminen ei todellakaan ole mikään väliaikaisratkaisu. Vaan todella monelle ihan pysyvä ratkaisu. Jopa todlela hyvä tuloisellekkin. Monissa länsimaissa omistusasuminen ei ole läheskään näin suosittua kuin Suomessa.  [/quote] Se on silti rahan heittämistä hukkaan. Eikä se omle edes mielipidekysymys vaan täyttä faktaa. [/quote] Ymmärrä jo; ei ole. Vuokra on maksu siitä, että saa käyttää kotinaan kyseistä asuntoa. Tällöin raha ei mene hukkaan, vaan tuo vastineen. [/quote] Ymmärrä jo; vuokralla sinä kysyt luvan kaikkeen ja elät varoen naarmuja ja kolhuja. Hienoa elämää juu. Omassa asunnossa päätät itse, mikä naarmu on liian iso ja häiritsevä. Vuokralla sen päättää laki -.-

[/quote]

No jos minä naarmutan lattia niin joudun sen korvaamaan omassakin asunnossani koska minä en suostu asumaan asunnossa missä on vaikka lohkeamia lattiassa jne.  Joten se on ihan sama. Vuokra-asunnossa tai omistusasunnossa joudun maksamaan ihan saman. Omistan itse oman asuntoni nyt ja kyllä minä korjautan kaikki viat mitä hajotan. En minä rupea elämään missään murjussa missä maali hilseilee, lattiat on täynnä naarmuja ja keittiön pöytä ottanut kosteutta jne. Vaan haluan asua kunnon kodissa.

Vierailija
112/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jensen?

Vierailija
113/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 02:05"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:16"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:34"] [quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:51"] Työtön ja asuu vuokralla pks. Melkoinen kultakimpale tarjolla, ei helvetti :D :D [/quote]   Työttömiä on Suomi täynnä. Mitä pahaa on vuokralla asumisessa? Pääkaupunkiseutu on Suomen ainoa kehittynyt alue. Muu on pelkkää maakuntaa [/quote] En ole tuo kommentoija, mutta olen itsekin sitä mieltä että vuokra-asuminen "kuuluu" opiskelijoille ja tilapäisratkaisuksi. 30-vuotias on jo aikuinen ja voisi edetä elämässä omistusasuntoa kohti. [/quote] Vuokra asuminen ei todellakaan ole mikään väliaikaisratkaisu. Vaan todella monelle ihan pysyvä ratkaisu. Jopa todlela hyvä tuloisellekkin. Monissa länsimaissa omistusasuminen ei ole läheskään näin suosittua kuin Suomessa.  [/quote] Se on silti rahan heittämistä hukkaan. Eikä se omle edes mielipidekysymys vaan täyttä faktaa. [/quote] Ymmärrä jo; ei ole. Vuokra on maksu siitä, että saa käyttää kotinaan kyseistä asuntoa. Tällöin raha ei mene hukkaan, vaan tuo vastineen. [/quote] Ymmärrä jo; vuokralla sinä kysyt luvan kaikkeen ja elät varoen naarmuja ja kolhuja. Hienoa elämää juu. Omassa asunnossa päätät itse, mikä naarmu on liian iso ja häiritsevä. Vuokralla sen päättää laki -.-

[/quote]

No jos minä naarmutan lattia niin joudun sen korvaamaan omassakin asunnossani koska minä en suostu asumaan asunnossa missä on vaikka lohkeamia lattiassa jne.  Joten se on ihan sama. Vuokra-asunnossa tai omistusasunnossa joudun maksamaan ihan saman. Omistan itse oman asuntoni nyt ja kyllä minä korjautan kaikki viat mitä hajotan. En minä rupea elämään missään murjussa missä maali hilseilee, lattiat on täynnä naarmuja ja keittiön pöytä ottanut kosteutta jne. Vaan haluan asua kunnon kodissa.
[/quote]

Kukaan ole puhunut mistään murjusta mitään :D mutta mene toki ääripäihin, jos se on niin siistii. Eipä se vuokranantajakaan tule uusimaan lattiaa jokaisen naarmun lmaantuessa. Sen sijaan saattaa saada heittää hyvästit takuurahalle. :-)

Vierailija
114/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ilmaantuessa

Vierailija
115/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:55"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:16"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:51"] Työtön ja asuu vuokralla pks. Melkoinen kultakimpale tarjolla, ei helvetti :D :D [/quote]   Työttömiä on Suomi täynnä. Mitä pahaa on vuokralla asumisessa? Pääkaupunkiseutu on Suomen ainoa kehittynyt alue. Muu on pelkkää maakuntaa [/quote] En ole tuo kommentoija, mutta olen itsekin sitä mieltä että vuokra-asuminen "kuuluu" opiskelijoille ja tilapäisratkaisuksi. 30-vuotias on jo aikuinen ja voisi edetä elämässä omistusasuntoa kohti.

[/quote]

Vuokra asuminen ei todellakaan ole mikään väliaikaisratkaisu. Vaan todella monelle ihan pysyvä ratkaisu. Jopa todlela hyvä tuloisellekkin. Monissa länsimaissa omistusasuminen ei ole läheskään näin suosittua kuin Suomessa. 
[/quote]

Se on silti rahan heittämistä hukkaan. Eikä se omle edes mielipidekysymys vaan täyttä faktaa.
[/quote]

Ymmärrä jo; ei ole. Vuokra on maksu siitä, että saa käyttää kotinaan kyseistä asuntoa. Tällöin raha ei mene hukkaan, vaan tuo vastineen.
[/quote]

Ymmärrä jo; vuokralla sinä kysyt luvan kaikkeen ja elät varoen naarmuja ja kolhuja. Hienoa elämää juu. Omassa asunnossa päätät itse, mikä naarmu on liian iso ja häiritsevä. Vuokralla sen päättää laki -.-
[/quote]

Jäkä jäkä. Oliko sinulla tähän asiaan jotain muutakin näkökulmaa kuin tuo lupienkysymisjankkaus?

Vierailija
116/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 02:04"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:58"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:25"] [quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:21"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:37"] [quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:51"] Työtön ja asuu vuokralla pks. Melkoinen kultakimpale tarjolla, ei helvetti :D :D [/quote]   Työttömiä on Suomi täynnä. Mitä pahaa on vuokralla asumisessa? Pääkaupunkiseutu on Suomen ainoa kehittynyt alue. Muu on pelkkää maakuntaa [/quote] En ole tuo kommentoija, mutta olen itsekin sitä mieltä että vuokra-asuminen "kuuluu" opiskelijoille ja tilapäisratkaisuksi. 30-vuotias on jo aikuinen ja voisi edetä elämässä omistusasuntoa kohti. [/quote] Lisään, että itse en lähtisi edes suunnittelemaan tulevaisuutta vuokra-asumisen nimeen vannovan miehen kanssa. En halua törsätä rahojani toisen omistusasuntoon, kysyä lupaa kaikkeen, neuvotella, luopua ideoista ja lopulta lähteä tyhjin käsin hyötymättä asunnosta itse pätkääkään. Haluan omistaa, rempata, elää vapaasti varomatta jokaista askeltani. Vuokra-asuja ei siis sopisi minulle. [/quote]   Omistusasunnostahan juuri ei voi lähteä noin vain. Vuokra-asuja voi muuttaa vaikka toiselle puolelle maata hyvinkin pienellä varoitusajalla.  Ketä kiinnostaa remppaaminen. Asuntoa rempataan vain jos asunto on huonossa kunnossa. Mutta kuka asuu vuokra-asunnossa joka on huonossa kunnossa? Ei kukaan.  [/quote] Aika moni itse asiassa :D Ja kyllä voi rempata ihan uudistuksen halustakin. Esim. uusia työtasot, lattiat... [/quote]   No sinne meni ne omistusasumisen säästöt [/quote] Ja tulee (jos haluaa) myydessä takaisin, kun kämppä on viimeisen päälle fiksattu :-)

[/quote]

Suurin osa ihmisistä ei saa rahojaan takaisin kun ne myy asunnon esim. nyt. Iso osa ei saa edes ostohintaa siitä. Saati kustannettua korkojen hintaa, saati kaikkien remonttien kuluja siihen päälle. 

Tuo viimeisen päälle fiksaus ei oikeastaan auta juurikaan. Kunhan asunto on peruskuntoinen. Asunnon hinta tulee ihan muista asioista. Asunnon hintaa laske huono kunto mutta hintaa ei juurikaan nosta hyvä kunto. Kunhan asunto on ok kunnossa niin siitä saa sen hinnan kun saa. 

Vierailija
117/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko pilata ketju tuolla vuokra-omitusasuntovääntöjankkaamisella?

Vierailija
118/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 02:10"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:55"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:16"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jäkä jäkä. Oliko sinulla tähän asiaan jotain muutakin näkökulmaa kuin tuo lupienkysymisjankkaus?
[/quote]

Omistusasuja ei ymmärrä mitä vuokralla asuminen on. Tuollaisen "mä saan niinqu elää täyttä elämää kyselemättä keltää lupia" asenteen omaavalle idiootille on turha selittää mitään. Ei se tajua mitää muuta ku oman kantansa.

Vierailija
119/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tarvitaan omistusasunnossa lupa jopa lattiamateriaalin uusimiseen. Se siitä vapaudesta.

Vierailija
120/130 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 02:14"]

Tarviiko pilata ketju tuolla vuokra-omitusasuntovääntöjankkaamisella?

[/quote]

Samaa mieltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi