Olisipa kiva jos Suomeenkin saataisiin nuo poikkeuksellisen lämpimät Espanjan ilmat
Yhtä lämmintä kuin huhtikuussa. Kelpais kyllä minulle. 😎☀️🌴
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Eikä! Tänään on ollut lumoavan kaunista. Puut kimaltavat huurteisina ja on valoisaa lumen ansiosta <3
En tiedä muusta mutta huurteinen kuulostaa mukavalta
-Arska
Ap kuvittelee, että Suomessa on ilmastonmuutoksen aikaansaaman helteen lisäksi aurinko :D
Vierailija kirjoitti:
Eikä! Tänään on ollut lumoavan kaunista. Puut kimaltavat huurteisina ja on valoisaa lumen ansiosta <3
Tän päivän ilma on ollut perseestä.
Kyllä ne lämmöt tännekin tulevat väistämättä. Ei välttämättä tänä talvena mutta vuosi vuodelta todennäköisemmin. Ilmastonmuutos nääs.
Ei kiva! Metsän eläimet kärsii, samoin muu luonto.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuvittelee, että Suomessa on ilmastonmuutoksen aikaansaaman helteen lisäksi aurinko :D
Nopeita mannerlaattojen liikkumisia on tapahtunut muinaishistoriassa ennenkin. Ei haittaisi jos laatat vähän liikkuis niin että oltaisiin pikkuisen etelämpänä. Silloin se aurinko näkyis täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiva! Metsän eläimet kärsii, samoin muu luonto.
Totta, kyllähän eläimet lämmön takia kärsiikin kun ei saa varpaitaan palelluttaa rauhassa.
Onhan se tosi kivaa, jos allergiakausi pitenee koko vuoden pituiseksi. 1990-luvulla söin allergialääkkeitä huhtikuusta elokuuhun, nykyään tammikuun lopusta lokakuuhun. Olisi kivaa, kun saisi syödä vuoden ympäri. Pääkipu on kivaa, samoin muut oireet. Suomalaisista 25 % on allergisia, eikä siedätyshoito kauheasti auta, ei ainakaan minua auttanut.
Talvi on ainoa aika, jolloin voin hyvin fyysisesti. Varsinkin nämä yli 30 asteen kesät ovat kamalia, sillä allergialääke vaikuttaa myös lämmönsäätelyyn, vaikka olen 48 kg painava, on minulla hemmetin kuuma ja paha olla, kiitos allergialääkkeen. Googleta, jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tosi kivaa, jos allergiakausi pitenee koko vuoden pituiseksi. 1990-luvulla söin allergialääkkeitä huhtikuusta elokuuhun, nykyään tammikuun lopusta lokakuuhun. Olisi kivaa, kun saisi syödä vuoden ympäri. Pääkipu on kivaa, samoin muut oireet. Suomalaisista 25 % on allergisia, eikä siedätyshoito kauheasti auta, ei ainakaan minua auttanut.
Talvi on ainoa aika, jolloin voin hyvin fyysisesti. Varsinkin nämä yli 30 asteen kesät ovat kamalia, sillä allergialääke vaikuttaa myös lämmönsäätelyyn, vaikka olen 48 kg painava, on minulla hemmetin kuuma ja paha olla, kiitos allergialääkkeen. Googleta, jos et usko.
Ymmärrän sinua, ettei ole kivaa, mutta minä taas kärsin pakkasista kun iho menee ruvelle atopian takia, ei sekään ole kivaa kun ei mitkään rasvatkaan aina auta.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Aurinko ei Suomessa keskitalvella paljoa lämmitä, vaikka ilmastomme lämpenisi tästä kymmenellä tai kahdellakymmenellä asteella. Joulukuussahan oli viitisen vuotta sitten ennätyslämmintä ainakin Länsi-Suomessa. Silloin oli reilut kymmenen lämpöastetta niin yöllä kuin päivälläkin, mutta auringosta ei ollut tietoakaan, vaan oli tihkusateisen harmaata. Meteorologit kertoivat silloin, että jos olisi ollut kesä ja Suomeen olisi virrannut yhtä lämmintä ilmaa kuin silloin joulukuussa virtasi, päivälämpötilat olisivat olleet heittämällä hellelukemissa.
Kyllä kelpaa espanjan auringossa käppäillä kymmeniä km
Vierailija kirjoitti:
Minäminäminävalivalivali te allergikot olette rasittavia kitisiöitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Aurinko ei Suomessa keskitalvella paljoa lämmitä, vaikka ilmastomme lämpenisi tästä kymmenellä tai kahdellakymmenellä asteella. Joulukuussahan oli viitisen vuotta sitten ennätyslämmintä ainakin Länsi-Suomessa. Silloin oli reilut kymmenen lämpöastetta niin yöllä kuin päivälläkin, mutta auringosta ei ollut tietoakaan, vaan oli tihkusateisen harmaata. Meteorologit kertoivat silloin, että jos olisi ollut kesä ja Suomeen olisi virrannut yhtä lämmintä ilmaa kuin silloin joulukuussa virtasi, päivälämpötilat olisivat olleet heittämällä hellelukemissa.
Eikä tuon joulukuun ennätyslämmön aikaan olisi sen lämpöisempää ollut, vaikka aurinko olisi sattunut näyttäytymäänkin, vaan todennäköisesti päinvastoin viileämpää, koska auringon säteet lankeavat Suomeen talvella niin matalasta kulmasta, että maanpinnalta avaruuteen haihtuvan lämmön määrä on selkeällä säällä suurempi kuin auringosta saatavan lämmön määrä.
Minulle riittäisi kun pysyttäisiin edes plussan puolella koko talvi.