Voitteko sairaat pysyä kotona nyt! Ei tarvi tulla yskimään joka paikkaan!
En tiedä miten tämä viesti ei vaan mene perille. Olimme luistelemassa kun paikalle pelmahtaa perhe jonka tytär yskii vähän väliä ikävän kuuloisesti.
Jos tämä ei vielä riitä niin äidillä paperimaski kasvoilla - ulkona. Toki hyvä niin, että maski oli, mutta satun myös tietämään, että koronaan sairastuneille suositellaan, että pitävät maskia muiden läheisyydessä vielä viikon sairastamisen jälkeenkin varmuuden vuoksi. Näin saadaan yhtälöksi, että perheessä tautia on ollut ja on ilmeisesti yskivän tytön myötä edelleen. Eikö nyt vaan voi odottaa kotona sen hetken, että on toivuttu kuntoon? Onko se liikaa vaadittu?
Kommentit (37)
Tälleen astmaatikkona on ollut aika painajaismaista olla ihmisten ilmoilla koko korona-ajan. Olen 3. rokotettu ja käytän maskia, mutta etenkin pakkasella yskittää väkisinkin. Sille ei mahda mitään.
Eli kaikki yskijät eivät ole flunssassa, joten rauhoitu ap.
Mä olen niin täynnä näitä saa..... toisten ihmisten neuvojia. Sinä pysyt kotona jos korona pelottaa. Ei joka yskäisy tarkoita koronaa. Koita hel.... ymmärtää.
On se kyl stna ku ihmiset nykyään pelkää jokaista niiskautusta, yskäisyä ja NUHAA ku mitäkin oikeasti tappavaa tautia. Jos pelottaa niin ottakaa rokote, senhän pitäisi suojata ottajaansa eli sitten ei ole hätää. Pelko saa ihmiset sairastumaan. Muistakaa hengittää raikasta ilmaakin välillä sieltä maskin takaa!
Vierailija kirjoitti:
Pysykää kotona tai käyttäkää sitä maskia!
Ei.
Aloittaja on psykiatrisen hoidon tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Tälleen astmaatikkona on ollut aika painajaismaista olla ihmisten ilmoilla koko korona-ajan. Olen 3. rokotettu ja käytän maskia, mutta etenkin pakkasella yskittää väkisinkin. Sille ei mahda mitään.
Mulla taas nokka vuotaa kesät talvet ja se aiheuttaa myös aivastelua. Kiva kun koko ajan ihmiset tuijottaa ja luulee minun olevan kipeä. Enkä voi oikein maskiakaan pitää ainakaan kauaa koska se vaan pahentaa nenän vuotamista. En ole koskaan tutkinut mistä tämä johtuu, ehkä olen vähän allerginen jollekin. Enkä ala sitä just nyt koronahysteerikoiden takia tutkituttamaan kun lääkäreillä on varmasti tärkeämpääkin tekemistä kuin tutkia miksi minulla nokka vuotaa.
Vierailija kirjoitti:
On se kyl stna ku ihmiset nykyään pelkää jokaista niiskautusta, yskäisyä ja NUHAA ku mitäkin oikeasti tappavaa tautia. Jos pelottaa niin ottakaa rokote, senhän pitäisi suojata ottajaansa eli sitten ei ole hätää. Pelko saa ihmiset sairastumaan. Muistakaa hengittää raikasta ilmaakin välillä sieltä maskin takaa!
Long covid -paska tulee rokotteesta huolimatta isolle osalle sairastuneita. Luultavasti niin käy myös Omicromin kanssa. Valitettavasti.
No, tottahan se on, että Omicron varmaan myös pyyhkäisee jossain määrin väestön yli.
No, mikä on sinun selityksesi sille, että perushygienia ei sua koske? Turvavälit? Maskit näköjään on sulle kauhu. No, turvavälikään ei ole turha, koska viruskuorman määrää sekin vähentänee.
Jos kouluun saa mennä kun on toipumassa flunssasta (=vähän yskivänä tai nuhaisena) ilman testaustakin, niin miksei muualle saisi? Tämähän on siis tällä hetkellä ihan virallinen ohjeistus. Samoin töihin saa palata jo kun oireet on lievittymässä, ilman testiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin täynnä näitä saa..... toisten ihmisten neuvojia. Sinä pysyt kotona jos korona pelottaa. Ei joka yskäisy tarkoita koronaa. Koita hel.... ymmärtää.
Meillä töissä tällä hetkellä moni ihminen köhii, koska heillä on ollut äskettäin flunssa. Se yskä voi kestää monta viikkoa. Ei se köhiminen tarkoita sitä että olisi yhä kipeä, eikä pelkän jälkiyskän takia saa jäädä töistä pois jos on muuten jo terve.
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissakin on välillä näitä älypäitä, jotka niiskuttelevat ilman maskia. Osa vielä vanhuksia. Pysykää kotona tai käyttäkää sitä maskia!
No vähän vaikeeta sitä maskia on edes pitää, jos nenä vuotaa. Ja se nenän vuotaminen ei tarkoita että on juuri sillä hetkellä kipeä, vaan on voinut olla vaikka nuhakuumeessa 2 viikkoa sitten ja edelleen on nuhaa ja yskää. Pakko sinne kauppaan on jossain vaiheessa mennä.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä usko sitäkään, että suurin osa yskijöistä on astmaatikkoja
Minä yskin aina eikä ole koronaa. Ei ole auttanut lääkärissä käynti niin että vetää yskä kammoiset V...u päähän. Nytkö aletaan kiusaamaan yskiviä ja aivastelevia ihmisiäkin. Menkää hoitoon!
Vierailija kirjoitti:
Jos kouluun saa mennä kun on toipumassa flunssasta (=vähän yskivänä tai nuhaisena) ilman testaustakin, niin miksei muualle saisi? Tämähän on siis tällä hetkellä ihan virallinen ohjeistus. Samoin töihin saa palata jo kun oireet on lievittymässä, ilman testiä.
Joo ei ollu ihan vähän yskänen tämä lapsi ja ihan viereen piti tunkea luistimia vaihtamaan.
Vasomotorinen nuha niin joka päivä vaivaa. Pakko liikkua ja niistää..
Voisivat kynnelle kykenevät nuhanenät liikkua oikein urakalla, niin päästäisiin siihen paljon puhuttuun laumasuojaan.
En pysy ja sinä et asialle mitään voi 🐑🐑🐑🐑