No niin, nyt tapahtui tämäkin. 13v seurustelee.
Kommentit (37)
Ton ikäsenä mäkin alotin seurustelun ja elossa ollaan, synnyttänytkään en ole :) silloisen poikaystävän kanssa käveltiin käsikädessä, halailtiin ja pussailtiin.. Muistan ku opettajat soitti siitä meille kotiin, että äipän pitäs puhua ehkäsystä jo ihan kaiken varalta :D mitään ei kuitenkaan tapahtunut, siis yhdyntää. Anna ihmeessä hänen seurustella, kuitenkin se tapahtuu jossain vaiheessa ja periaatteessa onhan se hyvä että oppii vähän siitä seurustelustakin.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:49"]Aloin seurustelemaan mieheni kanssa 13v. Tällä hetkellä ikää 24, 4 viikkoinen vauva ja omistusasunto. Ja pian 10v yhdessä. Enpähän ryypännyt ja rällännyt kylillä niin paljon teininä :)
[/quote]
Ja jäi nuoruus elämättä kun nysväsit vanhemman miehen kainalossa. No ehtii sitä kolmekymppisenä viettää second teenagin.
Jotenkin huvittaa ne vanhemmat, jotka uhoavat estävänsä seurustelun. Ei onnistu, uskokaa pois. Tuon ikäisillä on (tai pitäisi olla velvollisuuksien lisäksi) tiettyjä vapauksia ja menoja, joita ette voi valvoa. Olisi myös hiukan sairasta kahlita 13v vanhempaan kiinni ja hengittää niskaan 24/7.
Kyllä ne keinot keksivät. Tavata voi koulussa ja teini voi valehdella menemisistään.
Mun 13v tyttö "seurustellut" nyt jo puoli vuotta (on selkeesti ns. vakavaa) ja ovat tooosi söpöjä! Poika käynyt meillä monesti. Ei tuossa mitään pahaa ole.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:49"]Aloin seurustelemaan mieheni kanssa 13v. Tällä hetkellä ikää 24, 4 viikkoinen vauva ja omistusasunto. Ja pian 10v yhdessä. Enpähän ryypännyt ja rällännyt kylillä niin paljon teininä :)
[/quote]
Ja jäi nuoruus elämättä kun nysväsit vanhemman miehen kainalossa. No ehtii sitä kolmekymppisenä viettää second teenagin.
[/quote]
Minusta teini-ikään ja nuoruuteen kuuluu ihastuminen, rakkaus ja seurustelukin (ei toki ole "huono" juttu, jos sitä ei ole). Muistan omasta nuoruudestani parhaani kavereiden lisäksi ensirakkauteni. Olimme tuolloin 13-16-vuotiaita.
Suloista :) Ei teinien (13-14v) seurustelu ole samanlaista kuin aikuisten. Kävellään käsi kädessä, halaillaan, istutaan sylikkäin, suudellaan, hengaillaan jne.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:43"]Voit riisua kukkahatun, älä huoli :) Teini-ikäisten seurustelu on täysin okei, se on kädestä pitelyä, halailua, suutelua, söpöjä viestejä ja hauskan pitämistä. Askel askeleelta edetään kohti aikuistumista. Teinistä riippuen 13-vuotiaan seurustelu on jo astetta vakavampaa kuin 11-12-vuotiaiden. 15-16-vuotiaiden jutut ovatkin sitten jo oma lukunsa.
[/quote]
13v on vielä pikku lapsi jonka kuuluisi leikkiä hiekkalaatikolla
M-96
[/quote]
Kuinka monta 13-vuotiasta olet hiekkalaatikolla nähnyt? :)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:41"]Mitä sun muka pitäisi tehdä? Anna seurustella.
[/quote]lööö anna seurustella? Minkälainen vanhin antaisi näin tehdä? Ei ole ihme jos ollaan sitten kohta maha pystyssä tai klinikalla aborttia jonottamassa.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:43"]Voit riisua kukkahatun, älä huoli :) Teini-ikäisten seurustelu on täysin okei, se on kädestä pitelyä, halailua, suutelua, söpöjä viestejä ja hauskan pitämistä. Askel askeleelta edetään kohti aikuistumista. Teinistä riippuen 13-vuotiaan seurustelu on jo astetta vakavampaa kuin 11-12-vuotiaiden. 15-16-vuotiaiden jutut ovatkin sitten jo oma lukunsa.
[/quote]
M-96
[/quote]
[/quote]
Itseasiassa olen nähnyt. Seiskaluokkalaisia ja tekivät hiekkalinnaan ja minä kiusakseni menon hajottamaa.
M-96
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:43"]Voit riisua kukkahatun, älä huoli :) Teini-ikäisten seurustelu on täysin okei, se on kädestä pitelyä, halailua, suutelua, söpöjä viestejä ja hauskan pitämistä. Askel askeleelta edetään kohti aikuistumista. Teinistä riippuen 13-vuotiaan seurustelu on jo astetta vakavampaa kuin 11-12-vuotiaiden. 15-16-vuotiaiden jutut ovatkin sitten jo oma lukunsa.
[/quote]
M-96
[/quote]
[/quote]
Itseasiassa olen nähnyt. Seiskaluokkalaisia ja tekivät hiekkalinnaan ja minä kiusakseni menon hajottamaa.
M-96
[/quote]
Olin silloin itsekin pentu.
M-96
Mäkin "seurustelin" eka kerran 11-vuotiaana, se kesti viikon :) pidettiin kädessä, diskossa tanssittiin yksi hidas, ja kerran ujosti pussattiin. 13-vuotiaana ei ollut juuri sen kummempaa paitsi kesti kaksi viikkoa ja harjoiteltiin jo kielaria :) 15-vuotiaana notkuttiin jo kaupungilla, kesti kuukauden. Poikaystävät olisi jo halunnut seksiä mutta minä en. 17-vuotiaana alkoi seksi, siinä vaiheessa vasta se alkoi kiinnostaan.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:41"]Mitä sun muka pitäisi tehdä? Anna seurustella.
[/quote]lööö anna seurustella? Minkälainen vanhin antaisi näin tehdä? Ei ole ihme jos ollaan sitten kohta maha pystyssä tai klinikalla aborttia jonottamassa.
[/quote]
Olet harvinaisen typerä tai huono provo. Yli puolet tuon ikäisistä seurustelee/on seurustellut. Ja harva siitä suudelmasta raskaaksi tulee :)
Teinien seurustelua vastustavat: mikä kasvamisessa on niin kauheaa?
7-11-vuotiaan seurustelua en hyväksyisi, sillä "seurustelu" liian aikaisin ei ole hyväksi lapselle, ja luultavasti tekisin kaikkeni rikkoakseni sen. Noin 12-vuotiaan kohdalla yrittäisin keskustella, ettei vielä tarvitsisi seurustella, vaikka ei se mitään aikuisten juttuja ole.
13-vuotiaan seurustelun hyväksyisin. Sen ikäisellä alkaa kasvuportaat kohti aikuisuutta, ja seksittömän seurustelukuvion hyväksyisin.
Tytöt kypsyy eri aikaan. Oma tyttö 14 v sanoi, ettei ole kiinnosstunut. seukkauksesta ja ei ole ollut koskaan edes kunnolla ihastunut. Lupkkakaverilleen tehtiin abortti alkutalvests
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:49"]Aloin seurustelemaan mieheni kanssa 13v. Tällä hetkellä ikää 24, 4 viikkoinen vauva ja omistusasunto. Ja pian 10v yhdessä. Enpähän ryypännyt ja rällännyt kylillä niin paljon teininä :)
[/quote]
[/quote]
Mitä et tajunnut? :D ollaan samanikäisiä. Enkä ole menettänyt yhtään mitään, kyllä kaikennäköistä tuli kokeiltua ja tehtyä, paitsi sitä ympäriinsä paneskelua ja kännissä itsensä tyrkyttämistä koska seurustelin.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:44"]Mieti pelisäännöt valmiiksi ja ota ne puheeksi, jos seurustelu kestää kauemmmin kuin muutaman viikon. Ei tuo mikään ihme ole, ihan normaalia. Mun yli70-vuotias täti alkoi seurustella (nyt jo edesmeenneen) miehensä kanssa 14-vuotiaana. [/quote] Minua henk.koht. ärsyttää tuo oletus, että teinien seurustelusuhteet kestäisivät vain pari viikkoa. Itse aloin 13-vuotiaana seurustelemaan erään pojan kanssa, olimme kolme vuotta yhdessä. N19
[/quote]
Ärsyynny ihan rauhassa. Minäkin olen ollut teini-ikäinen ja mm. sen perusteella tiedän, että useimmat teinisuhteet ovat hyvin lyhytkestoisia. Eivät kaikki tietenkän ole, kyllä munkin tuttavapiirissä oli niitä, jotka seurustelevat vuosia, ja esim. serkkuni on seurustellut 16-vuotiaasta asti miehensä kanssa (he ovat nyt 31-vuotiaita). Otin myös viestissäni esille tätini, joka tapasi miehensä 14-vuotiaana. En väittänyt viestissäni, että kaikki teinien seurustelusuhteet kestävät vain viikkoja, joten valikoit tekstistä vain sen, mikä sinua ärsytti.
[/quote]
Totta puhut, en paheksunut sinua vaan ilmaisin asiani OT:nä. Anteeksi jos olin epäselvä. :D
N19