No niin, nyt tapahtui tämäkin. 13v seurustelee.
Kommentit (37)
Kiellä seurustelemasta. Ei tiedä vaikka tulisi raskaaksi. Koulussa tuon ikäsille olla edes vielä puhuttu ehkäisystä
Voit riisua kukkahatun, älä huoli :) Teini-ikäisten seurustelu on täysin okei, se on kädestä pitelyä, halailua, suutelua, söpöjä viestejä ja hauskan pitämistä. Askel askeleelta edetään kohti aikuistumista. Teinistä riippuen 13-vuotiaan seurustelu on jo astetta vakavampaa kuin 11-12-vuotiaiden. 15-16-vuotiaiden jutut ovatkin sitten jo oma lukunsa.
Mieti pelisäännöt valmiiksi ja ota ne puheeksi, jos seurustelu kestää kauemmmin kuin muutaman viikon. Ei tuo mikään ihme ole, ihan normaalia. Mun yli70-vuotias täti alkoi seurustella (nyt jo edesmeenneen) miehensä kanssa 14-vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:42"]Kiellä seurustelemasta. Ei tiedä vaikka tulisi raskaaksi. Koulussa tuon ikäsille olla edes vielä puhuttu ehkäisystä
[/quote]
Jo 11-vuotiaille puhutaan siitä. Ikis?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:43"]Voit riisua kukkahatun, älä huoli :) Teini-ikäisten seurustelu on täysin okei, se on kädestä pitelyä, halailua, suutelua, söpöjä viestejä ja hauskan pitämistä. Askel askeleelta edetään kohti aikuistumista. Teinistä riippuen 13-vuotiaan seurustelu on jo astetta vakavampaa kuin 11-12-vuotiaiden. 15-16-vuotiaiden jutut ovatkin sitten jo oma lukunsa.
[/quote]
13v on vielä pikku lapsi jonka kuuluisi leikkiä hiekkalaatikolla
M-96
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:44"]Mieti pelisäännöt valmiiksi ja ota ne puheeksi, jos seurustelu kestää kauemmmin kuin muutaman viikon. Ei tuo mikään ihme ole, ihan normaalia. Mun yli70-vuotias täti alkoi seurustella (nyt jo edesmeenneen) miehensä kanssa 14-vuotiaana.
[/quote]
Minua henk.koht. ärsyttää tuo oletus, että teinien seurustelusuhteet kestäisivät vain pari viikkoa. Itse aloin 13-vuotiaana seurustelemaan erään pojan kanssa, olimme kolme vuotta yhdessä.
N19
Siitä se lähtee :) Puhu teinille ehkäisystä ja tee selväksi, ettei seksiin kannata ikinä kiirehtiä ja ettei tarvitse tehdä mitään, mihin ei ole valmis. Tuon ikäisillä alkaa olla jo muukin kuin pusuttelu mielessä, mutta keskiverto 13v ei mene vielä seksiin asti. Ja hyvä niin.
Kyllä on niin perkeleen dranaattista.
Tietenkin annat vain olla. Et sitä edes voisi estääkään.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:42"]Kiellä seurustelemasta. Ei tiedä vaikka tulisi raskaaksi.
[/quote]
Niin, seurustelu onkin aivan sama asia kuin seksi.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:48"]Tietenkin annat vain olla. Et sitä edes voisi estääkään.
[/quote]
miten niin ei voisi? Kieltää tapaamaasta.
Aloin seurustelemaan mieheni kanssa 13v. Tällä hetkellä ikää 24, 4 viikkoinen vauva ja omistusasunto. Ja pian 10v yhdessä. Enpähän ryypännyt ja rällännyt kylillä niin paljon teininä :)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:42"]Kiellä seurustelemasta. Ei tiedä vaikka tulisi raskaaksi. Koulussa tuon ikäsille olla edes vielä puhuttu ehkäisystä
[/quote]
Missä päin Suomea ei olla vielä puhuttu? Käsittääkseni 11-vuotiaille viidesluokkalaiselle aletaan opettaa koulussa ehkäisystä. Ja seiskaluokalla meidän terveystiedon opettaja antoi jokaiselle kondomin.
-15v
[/quote]
Jaa, miten meinasit tuon ikäisen seurustelun kieltää? Jos luulet onnistuvasi, elät harhassa. Nuoret on ovelampia kuin uskoisikaan.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:44"]Mieti pelisäännöt valmiiksi ja ota ne puheeksi, jos seurustelu kestää kauemmmin kuin muutaman viikon. Ei tuo mikään ihme ole, ihan normaalia. Mun yli70-vuotias täti alkoi seurustella (nyt jo edesmeenneen) miehensä kanssa 14-vuotiaana. [/quote] Minua henk.koht. ärsyttää tuo oletus, että teinien seurustelusuhteet kestäisivät vain pari viikkoa. Itse aloin 13-vuotiaana seurustelemaan erään pojan kanssa, olimme kolme vuotta yhdessä. N19
[/quote]
Ärsyynny ihan rauhassa. Minäkin olen ollut teini-ikäinen ja mm. sen perusteella tiedän, että useimmat teinisuhteet ovat hyvin lyhytkestoisia. Eivät kaikki tietenkän ole, kyllä munkin tuttavapiirissä oli niitä, jotka seurustelevat vuosia, ja esim. serkkuni on seurustellut 16-vuotiaasta asti miehensä kanssa (he ovat nyt 31-vuotiaita). Otin myös viestissäni esille tätini, joka tapasi miehensä 14-vuotiaana. En väittänyt viestissäni, että kaikki teinien seurustelusuhteet kestävät vain viikkoja, joten valikoit tekstistä vain sen, mikä sinua ärsytti.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:48"]Tietenkin annat vain olla. Et sitä edes voisi estääkään.
[/quote]
miten niin ei voisi? Kieltää tapaamaasta.
[/quote]
Olet harvinaisen sinisilmäinen, jos luulet tuon estävän seurustelun. Varsinkin teinien kohdalla.
Mitä jos et sekaantuisi asiaan lainkaan? Tietenkin jos seksi tulisi kuvioihin, saisivat vanhemmat puuttua ja niin kuuluukin, mutta miksi ihmessä koet asiaksesi puuttua ns. "normaaliin" deittailuun tuon ikäisillä?
Onhan poikaystävä varmasti jo 18? Muuten ei ole coolia.
Mitä sun muka pitäisi tehdä? Anna seurustella.