Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisin saada apua (Mies käyttää väkivaltaa)

Vierailija
21.04.2015 |

Olen taas mustelmilla eilisen riidan jälkeen.Olen ollut sairaslomalla jo melkein kaksi vuotta ja mies on turhautunut minuun. Sanoi,että minut voisi käydä kippaamassa kaatopaikalle.Mies on minua vanhempi n.20 vuotta.Menetin luottotiedot miehen yrityksen myötä.Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä yksin.Saan vain sairauspäivärahan se ei riitä juuri mihinkään.Minulla on amk-tutkinto mutta sairaus on estänyt työn tekemisen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä!

Rikosuhripäivystyksestä sinulla on mahdollisuus saada tukihenkilö, erityisesti jos pahoinpitelyistäsi seuraa rikosprosessi. Toivottavasti sait toimittua eilen, ja itsellesi apua. Jos kynnys lähteä tai ottaa yhteyttä johonkin auttavaan tahoon on vielä sinulle korkea, vinkkaan myös Auttavasta puhelimestamme, johon voi soittaa myös nimettömänä keskustellakseen tilanteestaan. Palvelumme löytyvät täältä http://www.riku.fi/fi/palvelut/kenelle+palvelut+on+tarkoitettu/

Lämpimin terveisin Terhi/Rikosuhripäivystys

Vierailija
2/17 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa sosiaalitoimistosta aika. Ilmoittaudu kaupungin vuokra-asuntojonoon. https://www.turvakoti.net/site/?lan=1. Katso,olisiko tuosta osoitteesta apua. Pistä avioero vireille, jos olet naimisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poishan sinun on tuosta tilanteesta päästävä, oman turvallisuutesi vuoksi. Kakkosen vastaus on hyvä. Kaupungin vuokra-asunnon voit saada vaikkei ole luottotietoja. Sosiaalitoimistossa on ammattilaisia jotka osaavat ohjata oikeisiin paikkoihin jotta voit saada kaikki tuet ja avun mitä on mahdollista.

Vierailija
4/17 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi- ja turvakoti. Oman paikkakuntasi yhteystiedot löytyvät kunnan sivuilta tai googleta. Turvakotiin voi soittaa ja mennä 24/7. Tarkoitettu juuri tuohon tilanteeseen. Saat asua alkuun siellä ja neuvovat sinua eteenpäin asioissa. Mee jo tänään. Siunausta <3

Vierailija
5/17 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lähelläsi turvakotia johon voisit mennä nopeasti aivan aluksi? Siellä saisit henkilökohtaista ohjausta, koska vaikuttaa siltä, ettet itse ole kovin hyvissä voimissa ajamaan omaa asiaasi.

Vierailija
6/17 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero, ero, ero. Muuta vaihtoehtoa ei ole.

Vierailija
7/17 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille.Laitan hakemuksen asuntoa varten.Pelottaa taas kun ilta tulee...

ap

Vierailija
8/17 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käy terkkarissa näyttämässä ne mustelmat että sinulla on todistusta siitä. Kokenut hoitaja/lääkäri kyllä näkee mistä ne on tullut.

Vierailija
9/17 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko päästä turvakotiin heti, jos pelkäät iltaa.

Vierailija
10/17 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maaseudulla,soitin lähimpään turvakotiin ,ottavat ensisijaisesti äite lapsineen ja olen lapseton.

ap

Vierailija
11/17 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti turvakotiin.

Älä kerro miehelle, sanot meneväsi kauppaan tms. Ja muinanaisina lähdet, kuten aina ennenkin olet kauppaan tms paikkaan lähtenyt.

Vierailija
12/17 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne turvakotiin voi vaan mennä. Ikävä fakta. Soita poliisille ja käy lääkärissä näyttämässä vammasi. Voimia <3

Vierailija
13/17 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti vaan sinne turvakotiin. Varmaan pääset jo tänään. Vain tärkeimmät mukaan.

Vierailija
14/17 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde sitten "kauppaan" tai äidille tai siskolle ja lähde sukulaisiin tai ystävälle ja jää sinne. Niin minä tein, enkä ikinä palannut takaisin -  käsilaukku mukaan ja sinne vaivihkaa pikkarit ja hammasharja jos uskallat. Jos pelkäät miestäsi älä mene takaisin kotiin.

Vierailija
15/17 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla vanhemmat tai sisarukset? Läheisiä ystäviä? Lähde nyt heti, mene jonkun luokse ja kerro tilanne. Aamulla rikosilmoituksen teko ja hankit lähestymiskiellon. Tsemppiä <3

Vierailija
16/17 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:48"]

Olen taas mustelmilla eilisen riidan jälkeen.Olen ollut sairaslomalla jo melkein kaksi vuotta ja mies on turhautunut minuun. Sanoi,että minut voisi käydä kippaamassa kaatopaikalle.Mies on minua vanhempi n.20 vuotta.Menetin luottotiedot miehen yrityksen myötä.Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä yksin.Saan vain sairauspäivärahan se ei riitä juuri mihinkään.Minulla on amk-tutkinto mutta sairaus on estänyt työn tekemisen.

[/quote]

Hei,

Tilanteesi kuulostaa todella huolestuttavalta ja on selvästi sinulle raskas. Kenenkään ei tulisi hyväksyä fyysistä tai henkistä väkivaltaa missään tilanteissa ja siitä pois pääseminen voi olla vaikeaa ja raskasta. Tukea ja apua voit hakea Rikosuhripäivystyksestä www.riku.fi joko olemalla yhteydessä lähimpään toimistoon tai laittamalla yhteydenottopyynnön internetissä alla olevasta linkistä:

https://www.webropolsurveys.com/Answer/SurveyParticipation.aspx?SDID=Fin713555&SID=599e483e-c485-4d78-8b30-78577ac69fb0&dy=1023925678

Väkivallan uhatessa on hyvä varautua nopeaan poistumiseen, joten suosittelen sinua varaamaan kassin, jonne laitat henkilökohtaisia tavaroitasi ja vaihtovaatetta sekä rahaa ym., siltä varalta, että joudut lähtemään kotoa yllättäen ja nopeasti. Pidä puhelin ulottuvillasi ja soita hätäkeskukseen, jos väkivaltatilanne uhkaa.

Sinulla on myös vaihtoehtona mennä läheisimpään turvakotiin, jonne voi tulla myös yksin ja mihin kellon aikaan vain. Turvakodit on tarkoitettu niille, jotka tarvitsevat tukea väkivallasta selviämiseen sekä väliaikaisen asuinpaikan. Turvakoti tarjoaa kriisiapua ja välittömän suojan. Yhtenä vaihtoehtona myös on, että jos sinulla on ystäviä tai muita perheenjäseniä, voisit mennä heidän luokseen turvaan. Lääkärissä käymistä suosittelen myös ja lausunnon hankkimista pahoinpitelystä sekä valokuvien ottamista mustelmista, mahdollista jatkoa varten.

Väkivallan kierteestä on vaikea päästä irti ja on hienoa, että olet lähtenyt hakemaan tilanteeseesi apua. Sinun ei tarvitse sietää miehesi toimintaa. Apua ja tukea on saatavilla eikä sinun tarvitse yksin olla asiasi kanssa. Voimia sinulle jatkoon ja uuden elämän rakentamiseen.

Vierailija
17/17 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiturvakoti. Mene päivystykseen lääkäriin myös todentamaan ne mustelmat.